Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihduttajat! Tässä teille oivallinen lounasvinkki!

Vierailija
21.11.2013 |

Itse olen puolen vuoden liikuntainnostuksen ja ruokavalion terveellistämisen seurauksena hoikistunut ja kiinteytynyt selvästi. Aamulla syön normaalin aamupalan (paljon puuroa ja mehukeittoa tms., teetä) ja illallakin normaalin iltaruoan, ihan perunoiden ja pastan tai riisin kera, ja välipaloina otan hedelmiä, mutta lounaasta olen muokannut seuraavanlaisen:

Kylmäpuristettua rypsiöljyä.

Vähärasvaista naudan jauhelihaa, kanasuikaleita tms.

Mausteita.

Valkokaalia, porkkanaa jne. raastettuna.

Soijakastiketta.

Paista ja mausta liha pannulla öljyssä, lisää sekaan raastettu kaali. Vaihtelua annoksiin olen saanut lisäämällä joukkoon milloin porkkanaa, milloin maissia, paprikaa, ananasta tms. Anna kasvisten pehmetä hieman, mutta ei löllöksi asti - itse ainakin tykkään jos kaali jää salaattimaiseksi, rapeaksi, mutta lämpenee kuitenkin. Loppusilauksen antaa soijakastike, ja ei muuta kuin ruoka lautaselle! Tätä voi syödä sekä kylmänä että lämpimänä, mutta itse pidän siitä enemmän lämpimänä - tulee olo että syö jotain "oikeaa" lämmintä ruokaa, eikä mitään välipalasalaattia, vaikka salaattiahan tämä oikeastaan on, proteiinin kera. Ihan hyvällä omallatunnolla olen syönyt isojakin annoksia, nälän pitää lähteä. Nopeaa ja helppoa, suosittelen! :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Vierailija
2/9 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa nyt on niin erikoista? Ihan tavallista ruokaa, wokkia tavallaan. Meillä syödään samankaltaisia ruokia päivälliseksikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo gourmet pitää testata, olet joku huippukokki?

Vierailija
4/9 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä, miksi laihduttaessa pitäisi syödä jotain erityisruokia?

Itse laihdutin viitisen vuotta 16 kiloa reipasta tahtia syömällä ihan samoja ruokia kuin ennenkin, paitsi että puolitin annokset ja lisäsin salaatin osuutta. Edes herkuista ei tarvinnut luopua. Enkä punninnut annoksia tai laskenut kaloreita.

Vierailija
5/9 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa maukkaalta, mutta jos tuota pitäis päivittäin syödä, alkaisi se tulemaan korvistakin ulos. Eli vaihtelevuutta niihin ruokiin :)

Vierailija
6/9 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin erikoista. Meillä on aina syöty tuota ja on herkkua.

Vierailija
7/9 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 19:20"]

Minä en ymmärrä, miksi laihduttaessa pitäisi syödä jotain erityisruokia?

Itse laihdutin viitisen vuotta 16 kiloa reipasta tahtia syömällä ihan samoja ruokia kuin ennenkin, paitsi että puolitin annokset ja lisäsin salaatin osuutta. Edes herkuista ei tarvinnut luopua. Enkä punninnut annoksia tai laskenut kaloreita.

[/quote]

Näin minäkin, paitsi että söin vähintään saman verran kuin ennenkin, mutta annoksesta valtaosa oli kasviksia -entisen perunan, pastan yms tilalla. Herkut lopetin aluksi kokonaan, nykyään syön jonkin verran, kun laihtumisen tarvetta ei enää ole.

Vierailija
8/9 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, oispa kiva lämmitella tuota työpaikalla mikrossa ja iltapäivällä saisi työkaverit taas haistella mun lounaan tuoksuista pierun muodossa. Ihan vaan salaattia minulle kiitos... ei kaalia työpäivinä ollenkaan.

Vierailija
9/9 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun joku haluaa jakaa onnistunutta keinoaan, niin kaikki alkavat kettuilla :(

Kiitos ap, kuulostaa herkulliselta.