Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taidan tietää miksi niin moni LOPETTAA bloginsa NYT! ;D

Vierailija
21.11.2013 |

Eiköhän syy ole aika selvä että miksi moni lopetti jo, tai uhoaa lopettavansa ihan pian? No tottakai kun verotustiedot tulivat julki niin huomasivat kateuspäissään että miten jotkut toiset bloggaajat ovat onnistuneet tienaamaan erittäin hyvin, ja jopa kirjoittamalla vähemmän tekstiä kuin he itse, ja ottamalla vähemmän (laadukkaita) kuvia.

Toki voin kuvitella että se ottaa koville kun toinen nettoaa blogista kymppitonneja tuosta vaan, samalla kun kun toinen saattanut saada pari kauneustuotetta ja jonkun sisustustekstiilin ilmaiseksi, tai  peräti -10% alennuskupongin jonnekin ;D

Kateus vie kalatkin vedestä ja blogitkin netistä.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 15:04"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 14:37"]

Mä en tiedä muita lopettaneita kuin Cava. Muuten kaikki on jäljellä joita mä luen: Strictly Style. Nelliina, Monas Daily Style, In My Ballerines. Si Moda, Mou Mou, Alexa, P.S. I Love Fashion, Mungolife, Blond Rivets, Kalastajan Vaimo, Magicpoks, Coco, WTD, Char, Avec Sofie, Kalastajan Vaimo, Kaunis Pieni Elämä, Mussu.

Jessus, kylläpä mä seuraan useaa blogia :D

[/quote]

Sä luet noita etkä edes tiedä ketkä noista on jo ilmoittanut lopettavansa! :-DDD Päivän paras!

[/quote]

Minä luen näitä vain satunnaisesti, enkä tiedä, ketkä näistä ovat lopettamassa. Voisiko joku valaista?

-ohis

Vierailija
2/38 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mussu ainakin juuri ilmoitti lopettavansa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nojaa, enpä tiedä.

Luulen että blogimaailmaan on vain levinnyt pieni tympeys viime aikoina, alun hohto on kadonnut, kaikki on jo nähty, blogeja niin paljon että erikoisuus on hävinnyt jne...

Ja blogikenttä on nyt täyttynyt uusista yhä nuoremmista bloggaajista, 15-20-vuotiaista fiilisteliöistä joille tämä kaikki on vielä ihanaa ja coolia. Vanhemmat poistuvat vähin äänin areenalta.

Vierailija
4/38 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on ihan hyvä vain, että freebiedien takia blogaamaan alkaneet lopettavat homman.

Olen itse kaivannut vähän Kuningaskuluttaja -tyyppisia muoti- ja kauneusblogeja, joissa joku blogaaja uskaltaisi rehellisesti arvioida esim. vaatteiden ja testaamiensa tuotteiden laatua.  Nyt blogit ovat selkeästi muotilehtien jatke, täynnä jutuiksi hyvin ohuesti naamioituja mainoksia (joskus selkeästi huomaa, kuinka samat, ilmeisesti valmistajan/maahantuojan lehdistömateriaalista lainatut lauseet kiertävät lehdestä toiseen.

Tuo kyllä vaatisi sen, että blogaaja olisi aikuinen ihminen, joka saisi tulonsa jostain muusta kuin blogaamisesta ja sponsoroinneista. Mutta ehkä joku tähän ryhtyy.  

Vierailija
5/38 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun ne lopettaa siks kun av-mammat on arvostelleet ja antaneet niiden merkkilaukuille keskiarvoksi vain 8,5 asteikossa 1-10, ja koska vasta 9 on "AV shopping approved" eli hyväksytty arvosana niin jäähän siitä jotain hampaan koloon!

Vierailija
6/38 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö tässä nyt ikävä kyllä sitten niin että mainosblogit jää elämään ja ei-tuotetyrkyt blogit katoavat maisemista? :-o

Vierailija
7/38 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina helppo pistää lopetuksen syyksi se että "kun netissä ilkeillään ja keskustellaan kaikkea kurjaa" vaikka nettipalstoilla kirjoitettu palaute olisi 95-99% positiivista, mutta kuka tunnustaisi oikeasti lopettavansa siksi kun ei saa siitä harrastuksestaan rahaa ja kun muut nettoaa blogeistaan senkin edestä? =D

Vierailija
8/38 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon että niin moni blogi lopettaa koska tuhlaaminen on nyt loppu. Joillekin on voinut tulla paljon mätkyjä kun on maksettu niin vähän veroja kuin vaan mahdollista mutta seuraavan vuoden tienestit eivät olekaan varmat niin veromätkyjen maksu on radikaalimpi juttu, varsinkin niissä perheissä joissa on oma bisnes ja tehty aina näin. Sitten on ne joissa itse tai mies on jäänyt työttömäksi. Tuskin kateus lopettaa blogeja.

Uskon että vielä useampi blogi pistää kyltin luukulle vuodenvaihteen korvilla. 

Vierailija
9/38 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas uskon että aikaansa kutakin. Ymmärrän että uusia syntyy ja vanhoja lopettaa. Kieltämättä ärsyttävä ilmiö, että eräät mainosblogit senkus porskuttaa... Mielellään itsekin lukisin muuta kuin samoja mainoksia blogista toiseen. 

Vierailija
10/38 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmalla on kovaa vauhtia hiipunut veke se hirveä kulutushysteria ja kertakäyttökuluttaminen, ja se taitaa kohta olla ohi jo täällä Suomen kolkassakin, ja jos bloggajilla ei ole uutta ostettavaa niin ei ole uutta esiteltävää blogissa, eli jutut loppuu ja se blogi kuolee pois.

Vierailija
11/38 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsette ne blogit jotka porskuttaa lukemalla niitä. netissä on paljon hyviä blogeja joissa on ihan mielenkiintoiset jutut ja kuvat mutta niitä ei kukaan käy edes vilkaisemassa koska on in lukea tiettyjä "skandaali"blogeja. Monessa ns. suositussa blogissa ei ole mitään erityistä paitsi se että aluksi blogissa on käytetty kaikki kliseet jotka antavat kuvan hyvin menestyvästä ja suositusta ihmisestä.  Oikeasti niissä ei ole mitään erityistä mutta ihmiset lukevat niitä alussa annettujen mielikuvien vallassa. Ei edes huomata että kulissit ovat murenneet. Katsotaan vaan että kun sillä on niin kalliita vaatteita ja kato hei missä se asuu! hahaa, ehkei se asukaan kohta enää siinä coolissa paikassa ja vaatteetkin näkyy vaan kerran blogissa (ties vaikka olis palautettu tai lainattu kaverilta) mutta who cares, blogistilta siirtyy pinkit silmälasit lukijalle joka hehkuttaa olematonta.

Vierailija
12/38 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kiinnostavia on blogit jotka kertovat elävästä elämästä. Siis ei mitenkään revitellen eikä feikkaamalla, vaan vaikka sitten anonyymisti jostain elämäntilanteesta. Luen yleensä sellaisia joiden kirjoittajat ovat samassa tilanteessa kuin minä. Rankat elämänvaiheet ovat olleet vähemmän rankkoja kun on lukenut  rehellisiä kirjoituksia muilta samaa kokevilta. Ja onnelliset elämänvaiheet ovat tuplaten onnellisia kun lukee samaa vaihetta elävän ihmisen blogia ja huomaa että joku on samalla aaltopituudella.

Raskauteen ei oikein jaksa eläytyä kukaan muu kuin samanaikaisesti raskaana oleva ihminen. Ystävät ovat joko kokeneet sen vaiheen eikä heitä kiinnosta tai sitten se vaihe häämöttää jossain "sitten joskus ehkä"-tasolla.

Pikkulapsivaihetta ei oikein samalla tavalla miellä kukaan joka ei juuri sillä hetkellä ole samassa tilanteessa. "Voi se oli kyllä elämän onnellisinta aikaa, huokailee joku teinien äiti", ja "sulla on varmaan ihanaa kun saa vaan olla kotona, toista se on meillä työn orjilla" toteaa lapseton.

Nämä nyt oli tällaisia äitiysesimerkkejä, mutta on paljon muitakin: läheisen menettämiseen liittyvä suru, tavoitteellinen valmistautuminen johonkin: pääsykokeet, urheilukisat...

En vaan ymmärrä miksi blogi tarkoittaa niin monille mainoskatalogia jota pitää joku huomiohakuinen parikymppinen pimu.

Vierailija
13/38 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas luulen, että bloggaajat lopettaa siksi, että ne on niin tyhmiä, vastenmielisiä ja inhottavia ihmisiä. Ainakin AV:n "keskustelujen" perusteella on.

Vierailija
14/38 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 13:36"]

Mä taas luulen, että bloggaajat lopettaa siksi, että ne on niin tyhmiä, vastenmielisiä ja inhottavia ihmisiä. Ainakin AV:n "keskustelujen" perusteella on.

[/quote]

Tai sitten vaan niin herkkiä etteivät kestä sitä mitä ovat hakeneet, eli että "kaikki puhuu musta". Kun konkretisoituu mitä se käytännössä on ja etteivät kaikki ihmiset tykkää kympillä, niin ei sitten enää niin huvitakaan.

Vierailija
15/38 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei oikeesti, ne jotka kirjoittavat materiasta tekevät sitä niin kauan kuin voivat, tykkäs muut tai ei, aina on se pikku-porukka joka fanittaa. Kun rahat loppuu eikä pystykään enää esittelemään uusia "vauvoja" niin loppuu mielenkiinto blogin pitoon. Olen vaan odottanut että milloin sen bloggareiden rahakamelin selkä katkee. Näyttää katkeavan nyt.

Hyvä että ainakin jotkut lukevat muunkinlaisia blogeja. Mä tykkään katsella asukuvia ja niitä laukkuja muttei merkeillä ole niin väliä, tyylillä on mutta tyyliä ei löydy. Blogilistan kymppikärkeä kun katsoo niin ihmettelee. 

Vierailija
16/38 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes tiedä ketä on lopettanut?

Vierailija
17/38 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä blogit sitten lopettavat tai ovat lopettaneet lähiaikoina?

Vierailija
18/38 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin läpi Feedly-listani kymmenet blogit ja lopetin kaikkien niiden tyhjänpäiväisten sisustus- ja muotiblogien seuraamisen, joissa on "yhteistyökuvioita", "affiliate"-linkkejä, piilomainontaa tai arvontoja. Jäljelle jäi muutama hyvä lifestyle-blogi, jossa on elämänmakuista tarinaa. Vapauttavaa!

Vierailija
19/38 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep, siis kuka tässä nyt lopettaa?

Vierailija
20/38 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tällaisia blogeja. Varsinkin, jos siirrytään muihin aihealueisiin kuin kauneuteen & muotiin. [quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 12:41"]

Ehkä on ihan hyvä vain, että freebiedien takia blogaamaan alkaneet lopettavat homman.

Olen itse kaivannut vähän Kuningaskuluttaja -tyyppisia muoti- ja kauneusblogeja, joissa joku blogaaja uskaltaisi rehellisesti arvioida esim. vaatteiden ja testaamiensa tuotteiden laatua.  Nyt blogit ovat selkeästi muotilehtien jatke, täynnä jutuiksi hyvin ohuesti naamioituja mainoksia (joskus selkeästi huomaa, kuinka samat, ilmeisesti valmistajan/maahantuojan lehdistömateriaalista lainatut lauseet kiertävät lehdestä toiseen.

Tuo kyllä vaatisi sen, että blogaaja olisi aikuinen ihminen, joka saisi tulonsa jostain muusta kuin blogaamisesta ja sponsoroinneista. Mutta ehkä joku tähän ryhtyy.  

[/quote]