Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

38v ja nyt...raskaana!!

Vierailija
21.11.2013 |

..vaikka syön pillereitä. Oi miksi oi miksi mitään tällaista tapahtuu? :-( minulla jo 3 isoa lasta! Mitä tässä oikein voi tehdä? ..tai tavallaan tiedän, mutta huoh...ja huoh...

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko parisuhteessa?

Vierailija
2/36 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Lapsi on lahja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh, susta tulee mummoäiti

Vierailija
4/36 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!

Vierailija
5/36 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parisuhteessa, mutten aio pitää tätä. Luulen (tiedän etten jaksa) ja vanhin jo 18v ja elämä niin ihanan helppoa. Emmekä suunnitelleet tätä ollenkaan!

ap

Vierailija
6/36 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoäiti? 38v.? No hohhoijaa... :D Onneksi olkoon "yllätyksestä". :) Ihana iltatähti tulossa. <3

Vierailija
7/36 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia, tuo on mun painajainen (tosin miehelle tehty vasektomia niin hyvin epätodennäköistä meillä), en pystyisi (haluaisi) lasta pitää jos raskaaksi nyt tulisin. Itse 40 v

Vierailija
8/36 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et "aio pitää"...puistattavaa.

Vierailija
9/36 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tiedän tunteesi! Itse olin samassa tilanteessa kesällä. Sain tietää raskaudestani viikko ennen kesäloman alkua... tuntui, että koko maalima romahtaa siihen paikkaan.

Minulla on neljä lasta ennestään, joista vanhin 13 v... itse olen 33 v, eli vain hieman sinua nuorempi ja esikoisena saanut samanikäisenä kuin sinä omasi=)

Kamppailin itseni kanssa... en pystynyt aborttiin. Nyt viikkoja on kasassa 24+ ja olen tosi onnellinen uudesta pienestä.

Saan myös pienen tauon työelämästä ja isot lapset odottavat vauvaa myös kovasti.

Mieti tosi tarkkaan ratkaisusi! Sinulla on jo niin isoja lapsia, ette joudu hoitamaan vauvaa varmasti yksin ja saat sisaruksista jo hoitoapua, jos joskus kaipaat omaa aikaa ;)

Vierailija
10/36 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäpä olen 39v ja vihdoin ja viimein onnistui raskaaksi tulo. Onneksi olen ikuisesti nuori :D joten jos toinenkin tulisi niin ei haittaa vaikka ikää minulla silloin olisi jo 42v.

Vierailija
11/36 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ehkäisy ei ole 100% varma. Pitäisi se jo tuonikäisenä tietää.

Vierailija
12/36 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 10:28"]

Olen parisuhteessa, mutten aio pitää tätä. Luulen (tiedän etten jaksa) ja vanhin jo 18v ja elämä niin ihanan helppoa. Emmekä suunnitelleet tätä ollenkaan!

ap

[/quote]

Jos et halua enää lapsia, mikset ole käynyt sterilisaatiossa? Pakko sanoa, että itse olen 36-v ja minulla on alle vuoden ikäinen toinen lapsi (toinen 3v). Ehkäisynä kortsu, mies jonottaa vasektomiaan. Emme missään nimessä halua enää kolmatta lasta, mutta jos jostain syystä vahinko pääsisi käymään ennen miehen vasektomiaa niin mun mielestä seksiä harrastavien pitäisi se vastuu sitten kantaa, eli en voisi tehdä ikinä aborttia. Pitäkää vaikka jeesusteluna, mutta mun mielestä seksiä harrastavien pitäisi tuntea vastuunsa ja tietää, että mikään ehkäisy (sterilisaaatiota lukuunottamatta) ei ole 100-prosenttinen.

Vierailija
13/36 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en  halua taukoa työelämästä..ja haluan nauttia isoista lapsistani ja siitä että minulla on kokoajan aikaa enemmän myös itselleni. Niin se on..ja silti tuntuu pahalta. Olen ollut äiti 18 v. ja vielä on edessäkin sitä paljon, nuorin lapseni on 10v.. mä olen kuitenkin sitä mieltä että on hyvä että tunnistaa itsessään sen että tietää ettei vaan ole voimavaroja alkaa kaikkea alusta...

ap

Vierailija
14/36 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin epäoikeudenmukaista. Itse olen samanikäinen kuin sinä ja toivon kovasti vielä yhtä lasta. Keskenmeno murskasi toistamiseen toiveet, ja nyt on sitten mieheltä into lopahtanut. Taisi mies säikähtää. Tulen kyllä helposti raskaaksi, mutta vauva ei jaksa syliin asti :(.  Jos ei miehellä mieli muutu niin se oli sitten tässä.   

Vierailija
15/36 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 10:27"]

heh, susta tulee mummoäiti

[/quote]

? miten niin? Ei kaikki rupsahda niin aikaisin kuten sinä.

Vierailija
16/36 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti olisi minullakin ainoa mahdollinen vaihtoehto. Toivottavasti et koe tarvetta selitellä ratkaisuasi kenellekään. Harkitsisin kyllä sijassasi myös sterilisaatiota. Sinulla voi olla hyvinkin jopa kymmenen vuotta hedelmällistä ikää jäljellä, ja huoleton seksielämä on ainakin minusta helposti sterin vaivan arvoista.

Vierailija
17/36 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 10:55"]

Mikään ehkäisy ei ole 100% varma.

[/quote]

Niin, siksipä on olemassa mahdollisuus raskauden keskeytykseen.

Vierailija
18/36 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on tilaisuus olla erilainen äiti. Relaa, lapsi ei ole mikään tuomio. Hyödynnä ison perheen apu ja rahalla saatava apu. Aborttiin ei ole mitään syytä. 

Suoraan sanoen, jos ei jaksa terveenä 38-vuotiaana olla äiti pienelle, vika on elämänhallintataidoissa ja asenteessa, ja nitä voi parantaa. Oletko ollut liian nipo äiti, halunnut itse tehdä kaiken aikaisemmin?

Vierailija
19/36 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos...no, kaikenlaisista viesteistänne. Olin puoli vuotta sitten viimeksi gynellä ja menin sinne siksi että halusin sterilisaation. Gyne sitten puhui mut ympäri siitä että ei kannata, koska olen kärsinyt nuoruuteni kovista kuukautiskivuista ja runsaista myös, sanoi että sterilisaation jälkeen ne palautuu ennalleen ja pian olen sielllä ruinaamassa e-pillereitä takaisin? .. vaihdoimme silloin minulle uudenlaiset e-pillerit, ja tässä on tulos!

En koe tarvetta selitellä kenellekään mitään. En aio asiasta kenellekään kertoakaan!

ap

Vierailija
20/36 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai et kerro miehellesikään?