Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silja Serenade buffet vai a la carte -ruokailu?

Vierailija
20.11.2013 |

Kummassa on parempi hintalaatusuhde?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mennessä toinen ja tullessa toinen. Itse suosin buffettia, koska ne alkupalat ovat huippuja ja syön niitä aina kauhakuormallisen.

Vierailija
2/26 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin kannattaa ottaa molemmat. Buffetissa on ehdottomasti parempi hintalaatusuhde kun voi itse valita mitä syö ja saa mahan varmasti täyteen. Mutta kahta kertaa samoja ruokia ei oikein jaksa syödä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buffetti minustakin, kuuluu perinteisesti risteilyyn. Maissa syödään sitten listalta

Vierailija
4/26 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan laatua, en määrää. Eli a la carte. Toisella kerralla Happy Lobster, toisella Bon Vivant tai Maxim

Vierailija
5/26 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta-laatu-suhde. Siljallahan voi syödä monessakin paikassa buffan lisäksi. Eli mitä tarkoitat?

Sanoisin, että pöytiintarjoilu voittaa aina buffan. Tai niin olen itse taipuvainen ajattelemaan. Ja vuosien kokemuksella uskallan näin sanoakin. Lisäksi buffa on yleensä pirun hälyinen. Mielummin istun paikallani ja minulle kannetaan hyvät ja kalliit viinit ja ruoat. Mutta se on makuasia, mitä arvostaa.

Vierailija
6/26 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan laatua, en määrää. Eli a la carte. Toisella kerralla Happy Lobster, toisella Bon Vivant tai Maxim

Vierailija
7/26 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö laivoilla enää, kyllästynyt. Syön maissa tasokkaasti.

Vierailija
8/26 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne laivan alacarteravintolat niin huippuja ole, että kannattaisi jättää buffa väliin. Toki jos tykkää kovasti ravuista, se Happy Lobster on ihan kiva. 

Vierailija
9/26 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein sä matkustat?

Vierailija
10/26 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan menossa siis tolle risteilylle, ei käydä kovin usein. Eli siis buffet yhteen suuntaan ja toiseen a la carte. Missä noista ala carteista on eniten sellaista perusruokaa?

t. ap

Vierailija
11/26 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buffet oli viimeksi mielestäni ihan surkea, Maximeen  olen ollut aina tyytyväinen. 

Vierailija
12/26 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buffet on kyllä hyvä!

Vierailija
13/26 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siljan buffet on mennyt aivan surkeaksi.

Vierailija
14/26 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siljan buffet aivan roskaa t mä ja cräbö

Vierailija
15/26 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vill äta magen full och dricka huvudet fullt medan en annan vill njuta av sin måltid. Inte är det svårare än så.

I mitt tycke har bufféerna inte varit värda sitt pris på över ett årtionde. Samma gäller i viss mån à la carten. Detta på skeppen på Östersjön och Finska viken samt allt i Finland som har ljustavlor på väggarna och som täcks kalla sina inomhuskorvkiosker för à la carte, där det säljs lövbiff gjord på malet kött. Hämta själv och för bort själv à la carte à la Suomi.

Vierailija
16/26 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se että taso on huonontunut ja paljon.

Vierailija
17/26 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäruokaisen diabeetikkona ja nuukana ihmisenä en raaski mennä itse maksaen laivan buffettiin, vaan syön jonkun voileivän jossain laivan kahvilassa. Tilanne on tietysti toinen, jos buhvetti kuuluu "pakettiin".

Vierailija
18/26 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan menossa siis tolle risteilylle, ei käydä kovin usein. Eli siis buffet yhteen suuntaan ja toiseen a la carte. Missä noista ala carteista on eniten sellaista perusruokaa?

t. ap

En kyllä yhdistä ajatusta a la carte ja perusruoka. Perusruokaa syödään kotona ja ehkä buffassakin, erkoisravintoloista haetaan jotakin spesiaalia. Mutta valitsisin molemmat.

Vierailija
19/26 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten olisin ehdottomasti suositellut buffettia mutta taso on nykyisin ala-arvoista

Vierailija
20/26 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viikko sitten juuri Silja Serenadella. Alaspäin on mennyt buffetin laatu tässä vuosien varrella, sen totesin.

Ei ole ollenkaan niin tasokas kuin joskus aikaisemmin. Myös valikoima on supistunut. Viiniä on tarjolla entiseen malliin.

Päätinkin, että en seuraavalla kerralla varaa sitä buffetia.

En myöskään tykkää siitä, että siellä buffet-ravintolassa pöydät ovat tosi lähekkäin. Siinä ei oma ruokarauha oikein toteudu, kun vieras porukka istuu muutaman senttimetrin päässä ruokailemassa.

Sitten kun sattuu vielä joku haiseva tai tuhiseva tyyppi viereen, niin ei oikein ruokailunautinnosta voi puhua.

Muista ravintoloista en tiedä kertoa, kun tuli varattua se buffet matkan molempiin suuntiin.

Aamiaisbuffet on mielestäni kuitenkin ihan ok. Mitään erikoisuuksia siinä ei ole tarjolla, ihan sellaista perustarjontaa, mutta minulle se riittää hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme