Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 16-vuotiaat yleensä yhtä avuttomia?

Vierailija
20.07.2006 |

Minulla on 16 v sukulaistyttö hoitamassa lastani tämän kuun. Pyhä sylvi sentään, että hän on avuton. Tänään olin antanut rahaa, että menee hampurilaiselle lapsen kanssa. He olivat syöneet pelkät ranskalaiset, vaikka olivat maksaneet koko ateriasta. Koska " he eivät olleet saaneet hampurilaista" ,eikä tyttö ollut uskaltanut mennä kysymään asiasta.

Muutakin vastaavanlaista on tapahtunut. Kamalaa.... ja tuollaiselle olen antanut lapseni hoitoon....

Minä kyllä muistan itsestäni 16-vuotiaana sen, että minulla oli mielipide kaikkeen ja minä tiesin kaikesta kaiken. Mutta millaisia on normaalisti tuon ikäiset?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt suututtaa, kun tyttö pyyhkii lapsesi takapuolen kunnolla.

Vierailija
22/35 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en yhtään ihmettele jos tyttö on paniikissa, jos teillä vessapaperipalatkin lasketaan. Relaa vähän hyvä ihminen, meitä on moneen lähtöön ja häntä kenties pelottaa tilanteet joissa ei ole selviä sääntöjä ja toimintaohjeita. Kenties osaa toimia varsin hyvin yksin ja tarkkaan rajatuissa tilanteissa, mutta toisten ihmisten läsnäolo ja uudet asiat saavat aivot lukkoon. Sellaista sattuu, tuskin lapsellesi mitään harmia on siitä että tyttö käyttää wc-paperia kolme palaa äitikullan kahden palan sijaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkin erilainen kuin sinä. Kuule, ihmiset ovat erilaisia monin tavoin.

Thats life!

Vierailija
24/35 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissaankin käytetään vähintään se kakasi. Teillä ei sitten varmaan ole koskaan maha sekaisin.

Vierailija
25/35 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänelle myös kunnolla ruokaa, että ei pelkkää ketsuppia tarvi syödä?

Vierailija
26/35 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vessapaperia ei tartte säästellä. Ketsuppia kuluu, kai tarjoat ruokaa kuitenkin myös tytölle?

Vierailija
27/35 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa juuri sellaiselta tyrannilta jolle kukaan vähänkään arempi ei uskalla sanoa mitään.

Vierailija
28/35 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä vessapaperijuttu on aivan sivuseikka. Ilmeisesti en vain osaa suvaita sitä, että perheessä vaikuttaa uusi, täysin toisillä toimintatavoilla toimiva yksilö.

Kiitos keskutelijoille. minun suuttumukseni on tässä nyt pikkuhiljaa hävinnyt, kun olen saanut purkaa sitä. Nyt taas peittoan sen rauhallisuuden alle, kunnes se seuraavan avuttomuuden koittaessa räjähtää esiin.

Minä en ole vaatinut tytöltä kuin kaksi asiaa: sanoo mielipiteensä ja soittaa minulle aina, jos on ongelmia. Hyvänen aika sentään, en kai minä mistään vessapaperista tytölle huomauttele....

Nyt lähden kauppaan, ja ostan halpaa ja kovaa vessapaperia.... enkä taatusti osta lisää ketsuppia...

Vierailija
29/35 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

et huomauttelisikaan noista asioista, niin asenteesi paistaa varmasti läpi, sen verran jyrkältä vaikutat. Mikä siinä on niin vaikea hyväksyä erilainen ihminen ja erilaiset tavat? So what jos joku syö enemmän ketsuppia kuin sinä, so what jos joku ei osaa pitää puoliaan yhtä hyvin kuin sinä. Tiesitkö, että me kaikki emme voi olla samanlaisia kuin sinä, rouva täydellinen. Onneksi.

Vierailija:

tämä vessapaperijuttu on aivan sivuseikka. Ilmeisesti en vain osaa suvaita sitä, että perheessä vaikuttaa uusi, täysin toisillä toimintatavoilla toimiva yksilö.

Kiitos keskutelijoille. minun suuttumukseni on tässä nyt pikkuhiljaa hävinnyt, kun olen saanut purkaa sitä. Nyt taas peittoan sen rauhallisuuden alle, kunnes se seuraavan avuttomuuden koittaessa räjähtää esiin.

Minä en ole vaatinut tytöltä kuin kaksi asiaa: sanoo mielipiteensä ja soittaa minulle aina, jos on ongelmia. Hyvänen aika sentään, en kai minä mistään vessapaperista tytölle huomauttele....

Nyt lähden kauppaan, ja ostan halpaa ja kovaa vessapaperia.... enkä taatusti osta lisää ketsuppia...

Vierailija
30/35 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan miehet käyttää paaaaljon wc-paperia. Ei ap:n mieskään varmaan kahdella palalla pyyhi. Tai sit sillä on omat paperit jossain jemmassa.

Vierailija
31/35 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ihmeessä 3-henkinen perhe pärjää yhdellä rullalla wc-paperia / viikko? On pakko olla provo, onhan? Ja yhteen wc-käyntiin tarvitsee vain kaksi palaa? Ei ole todellista!

Meillä kuluu rulla vajaassa kahdessa päivässä ja kyseessä on 2-hengen talous. Takuuvarmasti käytän enemmän kuin kaksi palaa pissalla käydessä, puhumattakaan " isommista" asioista - kahdella palalla ei silloin edes pääse alkuun. Ilmeisesti peseydytte joka kerta wc-käynnin jälkeen? Koska muuten alushousut olisivat aivan järkyttävässä kunnossa.

Ja kuten jo joku sanoi, vaikka et teinille sanokaan esim. juuri wc-paperista niin varmasti teini vaistoaa sen käytöksestäsi. Koitapa nyt riisua se kiristävä piposi ja rentoudu. Kannusta teiniä, älä ole mikään pelättävä pirttihirmu. Lapsesi taitaa kuitenkin hoitaa hyvin?

Vierailija
32/35 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on noin tarkat säännöt, niin ne pitää sitten kirjoittaa ylös, että tyttö tietää miten toimia. Muuten pahimmassa tapauksessa aiheutat sen, että tyttö uskaltaa entistä vähemmän toimia itsenäisesti jos et ole antanut tarkkoja sääntöjä.

Mä olin kerran työharjoittelussa sellaisessa paikassa, jossa sain kamalat huudot jos tein jotain väärin eli eri tavalla kuin siellä yleensä oli tapana tehdä. Lopulta en uskaltanut tehdä mitään kysymättä ensin tai kenenkään pyytämättä, jos en ollut nähnyt miten ohjaajani kyseisen asian tekee. Harjoittelun lopussa mulle maristiin siitä, etten ollut osannut toimia itsenäisesti ja etten ollut reipas ja rohkea jne. No mähän helvetti yritin olla, mutta sain siitä haukut... mitä ne luulivat että sen jälkeen tekisin?

Eli jos haluat tytöstä entistä avuttomamman, niin jatka vaan kaikin mokomin haukkumista joka kerta kun tyttö tekee jotain väärin. Lopulta se ei uskalla kuin istua sohvalla kunnes komennat sen tekemään jotain ja kerrot pilkuntarkkaan miten se tehdään. Ei kukaan jaksa kovin pitkään jos palkkana on moitteet opastuksen ja neuvonnan sijaan ja tyttöparka joutuu kärsimään tulevaisuudessakin siitä pelosta, että saa haukut jos yrittää toimia itsenäisesti.

Vierailija
33/35 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa tytölle jäädä ikävät muistot ensimmäisestä työpaikastaan.

Vierailija
34/35 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää vähänenki jo riittää mulle ... Vie lapses päiväkotiin jos ei hoitaja kotona kelpaa noin nirsolle akalle. Siellä voit olla varma että noi sun turhanpäiväset lässytykset ei mee läpi, tai mitä jos hoitasit lapses itse!

Vierailija
35/35 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mulla oli 16v oma perhe ja omakoti siis tosin vuokralla mutta kuitenkin en ollut mikään uus avuton ja nytkin vasta 23v olen joten arka ja ujo kyseessä..."