Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana ja työpaikan pikkujoulut

Vierailija
20.11.2013 |

Raskauteni on niin alussa, että muutama ihminen vasta tietää. Meillä työpaikan pikkujoulut lähestyy, ja yritän tässä miettiä miten voin selitellä juomattomuuttani. Autolla tuloa en voi sanoa syyksi, kun autolla en ole muutenkaan menossa. 

Enkä siis ole ikinä pikkujouluissa mitään kännejä vetänyt, vaan kyse ihan muutamasta lasillisesta viiniä yms.:) Kenelläkään mitään ideoita?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kokista ja sano sen olevan kossukola jos kyselevät.

Vierailija
2/30 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että sinulla on antibioottikuuri päällä :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värikäs drinksu, niin kaikki luulee sen olevan alkoholipitoista vaikkei olekaan.

Vierailija
4/30 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelet kuin laivalla ja soperrat =)

Vierailija
5/30 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostat välillä hametta korviin, niin eivät varmasti epäile sun olevan selvinpäin.

Vierailija
6/30 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla aikainen herätys.

Vierailija
7/30 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat viinilasin, olet maistavinasi, jätät pöydälle. Kuljeskele ympäriinsä, unohda lasi johonkin. Tilaa baarista soodavesi sitruunaviipaleella ja jäillä, menee täysin jostain drinkistä. Tai se cocis. 

Vierailija
8/30 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lasiin näön vuoksi viiniä kun kannetaan, mutta vain vähän. Vie lasi suulle silloin tällöin, kaada suuhunpäin mutta älä juo. Juo ahkerasti vettä. Keskustele niin aktiivisesti että kukaan ei huomaa sun alkoholinkäyttöäsi. Käy baaritiskiltä hakemassa alkoholitonta - jos joku kommentoi, sano että välillä pitää juoda muitakin nesteitä.

Jos joku huomaa ja kommentoi, väitä pokkana että sulla on antibioottikuuri tai  joku muu lääkekuuri, jonka kanssa alkoholi ei sovi. (kuumeeton keuhkoputkentulehdus tms. eikä sun tarvi sairauksias selitellä)

Kerro että sulla on aikainen lähtö autolla jonnekin. Tai ihan mitä vaan - kun et tuo juomattomuuttasi itse esille, ihmiset eivät sitä niin huomioi. Naura vaan jos joku kyselee. "Joo joo, ihan varmaan raskaana. Kysytkö sä aina tota kaikilta naisilta joille on tullu pari liikakiloa? Miten kehtaat?"

Vierailija
9/30 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua, miksei raskaudesta voi työkavereille kertoa vaikka heti. Itse kerroin senkin, kun alettiin yrittää vauvaa :D Ei taida olla kovin läheinen työyhteisö ap:lla.

Vierailija
10/30 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 15:51"]

Mä en tajua, miksei raskaudesta voi työkavereille kertoa vaikka heti. Itse kerroin senkin, kun alettiin yrittää vauvaa :D Ei taida olla kovin läheinen työyhteisö ap:lla.

[/quote] Jos vaan ei halua. Ei pitäisi sinua haitata.

Vierailija
11/30 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkekuuriin on hyvä vedota ja jos sanot vähän epämääräisesti (ei siis mitään ab-kuuri tms.), niin tuskin kukaan rupeaa sen ihmeemmin tenttaamaan. 

Vierailija
12/30 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo antibiootti on hyvä tai voisin sanoa että aamulla on lapsen fudispeli tai jotain vastaavaa! :) Kiitos! Onko jotain muuta sellaista "tautia" johon tarvitaan antibioottia mutta voi olla muuten ihan hyvävointinen?

Me mennään ravintolaan eka syömään ja kun sanonkin että otan ruuan kanssa vettä tms. niin jännittää tuleeko siihen jotain kommenttia. Toivottavasti on sen verran hälyä ettei kukaan huomaa lasini sisältöä. Ap

Vierailija
13/30 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 15:51"]

[/quote] me kerroimme vanhemmillekin vasta 3kk:n jälkeen. Ei olisi tullut mieleen toitottaa raskautta joskus alkumetreillä jossain työympäristössä, jossa toki on mukaviakin ihmisiä, mutta myös varsinaisia juorukelloja...

Vierailija
14/30 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon vaan ollut juovinani. Hörpänny siis esim siideripullosta mutten ottanu mitään suuhun. 

Vierailija
15/30 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia en halua vielä raskaudesta sanoa, että kerran olen saanut keskenmenon enkä halua ottaa mitään "riskejä". Työyhteisö on kyllä ihana ja läheinen :) ap

Vierailija
16/30 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tilata ruuan kanssa myös viiniä, maistaa sitä ja jättää sitten juomatta. Jos joku ihmettelee, sanot, ettet pidä kyseisen viinin mausta.

Vierailija
17/30 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se elämä kamalaa, kun pitää oikein keksiä SYY, miksi ei juo. Kertooko siellä kaikki syyn, miksi juovat? Herranen aika sentään. Et juo, koska et halua juoda.

Vierailija
18/30 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

18, noinhan se olisikin helppoa, mutta kun ei. Ihan varmasti tulee jotain uteluja jos en juo alkoholia, ja hörpin koko illan vettä ja limsaa. Tavallaan harmillistakin, että Suomessa ihmetellään niin kovasti jonkun juomattomuutta tai että siitä tehdään niin iso numero. Ap

Vierailija
19/30 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 16:07"]18, noinhan se olisikin helppoa, mutta kun ei. Ihan varmasti tulee jotain uteluja jos en juo alkoholia, ja hörpin koko illan vettä ja limsaa. Tavallaan harmillistakin, että Suomessa ihmetellään niin kovasti jonkun juomattomuutta tai että siitä tehdään niin iso numero. Ap

[/quote]

Samaa olen kironnut. Ihmiset vaativat joka kerta selitystä sille miksi en juo, vaikka minäkään en vaadi heitä perustelemaan omaa juomistaan.

Vierailija
20/30 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vaihtoehtoa.

1.Hämää: ota viinaksia ja ole juovinasi. Kollegani on ainakin pari lasia kaadellut huonekasveille :)

2.Sano ,että sulla on flagyl-kuuri. Käytetään mm. kohtutulehduksessa ja on antabusvaikutus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme