Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivan käsittämätön puute päiväkodissa!!

Vierailija
20.11.2013 |

Tässä tutustutaan jälkikasvun kanssa uuteen päiväkotiin.Ryhmässä on n.11kk-4v lapsia ja wc tilassa ei ole sitten minkäänlaista vaipanvaihto pistettä! Kyselinkin hoitajalta,miten se homma hoituu,koska lapseni on juuri vasta oppinut seisomaan.-No,miten sitä keksiikin vaihtaa.Koska ei tule pyynnöistä huolimatta vaipanvaihtoon tarkoitettua pöytätasoa.

Pistinkin tulenpalavan viestin kunnalle,että paras olla kun hoito alkaa.Muuten taapero joutuu makaamaan kovalla wc lattialla vaippaa vaihtaessa.Puhumattakaan työmukavuudesta ja hoitajien selät ja polvet kärsivät.Helvetti näitä säästöjä! Tässä olis jo lehteenkin jutun aihetta.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamillista, että noin pieni joutuu hoitoon päiväkotiin :(

Vierailija
2/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan ole ajatellut, että taaperon vaippa pitäisi vaihtaa hoitopöydällä. Vaihdan pissavaipan sylissä ja kakkavaipan lattialla. Mitä nyt olen päiväkodeissa ja ryhmiksissä työskennellyt, niin ei kyllä taaperoiden pissavaippoja ole vaihdettu hoitopöydällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon päiväkodit nyt vaan ovat rempallaan.

Vierailija
4/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 15:20"]

[/quote]

Vielä harmillisempaa,ettei eletä kotihoidon tuella. :( Voi kun olisin syntynyt rahatukku perseessä.

Vierailija
5/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pientenkin vaipat vaihdetaan niin, että vauva seisoo. Ihan hyvin toimii.

Vierailija
6/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun selkäni ei kestäisi lapsen nostamista hoitopöydälle (osa tuon ikäisistä painaa paljon). Turvallisempaa myös pitää se lapsi vaikka lattialla.

Vierailija
7/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 15:22"]

[/quote]

Vielä harmillisempaa,ettei eletä kotihoidon tuella. :( Voi kun olisin syntynyt rahatukku perseessä.

[/quote]

Minulla juuri tippuu kotihoidontuki kun kuntalisä loppuu. Olen yh ja jään silti hoitamaan lasta kotiin. Viikonlopputöitä teen kun lapsi on isällään ja joskus iltaisin. Jos on pienet tulot niin pienet menot myös. Lapseni on tärkein ja tingin omista menoista hänen vuokseen.

Vierailija
8/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa hoitopöydissäkin on painorajat, vuoden ikäiset lapset painaa jo yllättävän paljon, joten ei olisi mielestäni kovin turvallista edes hommata mitään erillisiä hoitopöytiä pieniin vessoihin. 

Vierailija
9/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ET ole sitten kohta täällä valittamassa, että ipana on agressiivinen! Niin siinä käy!

Vierailija
10/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No paljon turvallisimmin mielin oon jos tiedän että tuon ikäistä ei hoitopöydälle laiteta kun kyllähän tuo tippuu ennemmin tai myöhemmin. paljon parempk vaihtaa sylissä. Miksi lapsen pitäis maata selällään lattialla vaipanvaihdon ajan?

Vierailija
11/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoitajana vaihdan mieluiten vaipan hoitotason päällä. Tietysti asia on lapsi kohtainen. esim. jos kovasti vilkas ja pyöriväinen lapsi, niin turvallisempaa vaihtaa lattialla.

Ja jos lapsi osaa seisoa, niin vaipat pystyy vaihtamaan hyvin myös niin, ettei tarvitse ollenkaan laittaa lattialle tms. makaamaan.

Vierailija
12/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapset olleet kahdessa eri päiväkodissa ja kummassakaan ei ollut mitään hoitopöytiä. Sylissä pienimpien vaipat vaihdettiin ja kyllä kaikki sen verran osasi seisoa, että sai vaipat vaihdettua.

Vierailija
13/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 15:22"]

[/quote]

[/quote]

Ei toi tukko ole perinnöllinen ja veikkaa että vaippa toimii paremmin kun rahatukko perseessä. 

Vierailija
14/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakomielimamma.

Vierailija
15/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovin hygieenistä jos niitä pieniä makuutetaan vessan lattialla vaippaa vaihdettaessa. Voin vaan kuviteella sen lattian kun osa käy potalla ym ja ei sitä lattiaa varmaan jatkuvasti pestä....

Vierailija
16/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sun perseellä helposti tienaa rahatukun.. ;)

Vierailija
17/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saa maata vaikka likaisella vessan lattialla.

Moniko aikuinen menisi makaamaan työpaikan vessan lattialle? YÄK!

Vierailija
18/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä pihistellään saippuasta, jouduin valittamaan ihan ylimmälle taholle saakka jotta asiaan saatiin muutosta. Meinasivat, että saippuaa voi käyttää jos on piirretty jotain jossa kädet suttaantuu, mutta muuten vesi riittää..! Aivan uskomatonta, eipä ole ihme että mahataudit ja korvatulehdukset kiersivät siellä!! Valitukseni myötä saivat nestesaippuapullot jokaiseen vessaan.

Vierailija
19/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä vaihtanut jo noin puolivuotiaasta asti vaipat sylissä tai lapsen seisoessa ottanut vaipan pois, siitä tarvittaessa käsivarrelle pepun pesuun. Turvallisempaa kuin hoitopöydällä isolta lapselta vaipan vaihto.

Vierailija
20/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt on varmaan ihan sama miten te mammat kotona sitä oman jälkikasvun vaipan vaihtoa hoidatte,vaikka päällään.Mutten usko,että päiväkodin hoitohenkilökunta haluaa pienempien vaippoja vaihtaa sylissä.Siinä saattaa olla loppupäivästä housuissa jos minkälaista tahraa.Ja isommathan käy jo potalla,asian ydinhän oli niitä pienimpiä kohtaan, jotka nyt syystä tai toisesta joutuvat päiväkotiin heti vanhempainvapaan loputtua ja vaipanvaihto hoituu parhaiten makuuasennossa.Eikä lattialla,kun isommat ramppaa potalla ja käsipesulla.Siinähän on ylikävelyn vaarakin,ellei hoitaja sitä perimmäistä nurkkaa käytä. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan