IKEAAN EI SAA YHTEYTTÄ
Tilasin Ikean nettisivuilta 3 Fjälla laatikkoa ja tavarat tuli nopeasti postin noutopisteeseen, josta ne kävin hakemassa. Yksi laatikoista oli viallinen enkä ole Ikeaan saanut yhteyttä, vaikka olen yrittänyt soittaa ja pistää viestiä chatissä. Mieluiten lähettäisin sähköpostia heille, mutten löydä mistään osotetta. Tympii tosiaan tämä täysin olematon asiakaspalvelu. Meillä on vielä kotona suruaika menossa, koska tuore kuolintapaus perheessä. Nyt sitten tuntitolkulla pitää tuhlata johonkin huonekalufirmaan aikaa, jotta saisi ehjän tuotteen viallisen tilalle.
Kommentit (19)
Jos tämän olisin tiennyt etukäteen niin tuskinpa olisi tullut mitään laatikoita tilattua. Nyt jaan viestiä eteenpäin, jotta muut eivät joudu samaan surkeuteen. Mitäs, jos kyseessä olisi 1500 euron sohva? Kiva sellasta säilöä nurkassa viikkotolkulla, kun et saa palautettua, koska et saa yhteyttä firmaan.
https://www.ikea.com/fi/fi/customer-service/
Heillä on chat-palvelukin tuolla, mistä voi kysyä neuvoa ja yhteystietoja.
Mielelläni kuulisin mitä kautta asiakaspalveluun yhteyttä saaneet ovat siinä onnistuneet. Pitikö jonottaa pitkään? Itse olen soittanut 25 minuutin puheluita, mutten sitä kauempaa ole viitsinyt enää jonottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelit sitten tätä kautta parhaiten saavasi yhteyttä?
Olet idiootti.
Sinä olet idiootti, sekä ruma kuin apina.
Zinc
Soitto, chatti tai meilin sijasta voit laittaa viestin. Itsellä aiemmin tuli kontakti pikaisestikin. Vaikea uskoa, että viikkotolkulla pitäisi roikkua linjoilla.
"Chat-asiakasneuvojamme ovat juuri nyt varattuina. Odotathan hetken, tai katso löytyisikö etsimäsi tieto usein kysytyistä kysymyksistä."
No mä oon odottanu neljä tuntia työterveydeltä puhelua, että saisin lääkärille ajan 😅 Tähän ei kyllä kuolemantapausta liity...
Siellä on se "Lähetä viesti" kohta. Etkö sitä kauttakaan saa yhteyttä?
Vierailija kirjoitti:
Olet idiootti.
Kyllä! Nyt vihdoin löysin väylän mitä kautta viestin lähetys onnistui. Lähetä viesti - Vaihto ja Palautus.
Mulla sama tilanne, mutta tulee teksti "Viestin lähetys epäonnistui - jotain meni vikaan".
Vierailija kirjoitti:
Mielelläni kuulisin mitä kautta asiakaspalveluun yhteyttä saaneet ovat siinä onnistuneet. Pitikö jonottaa pitkään? Itse olen soittanut 25 minuutin puheluita, mutten sitä kauempaa ole viitsinyt enää jonottaa.
Olin chatissa klo 09.00 ja jouduin silti jonottamaan. Sain hoidettua asiani klo 11.18. Jos ehdottavat palautusta Helposti-koodilla, älä suostu! Eivät osaa aktivoida koodia oikein, jolloin ainakaan postin automaatit eivät ota niitä käsittelyyn.
Sama tilanne. Mulle tuli väärä tuote ja koitin monta päivää soittaa. Parhaimmillaan tunnin puheluja, KUKAAN ei vastannut.
Myöskään Chattiin en ole päässyt sisälle
V***u mitä touhua, en olisi ikinä uskonut että IKEA:lla on noin surkea asiakaspalvelu. Mitään en sieltä enää tilaa!
Ja vielä, mulle ei ole vastattu tuolta "lähetä viesti"- palvelun kauttakaan.
Jos meidän paikkakunnalla olisi Ikea, lähtisin kyllä tältä istumalta avautumaan sinne.
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne. Mulle tuli väärä tuote ja koitin monta päivää soittaa. Parhaimmillaan tunnin puheluja, KUKAAN ei vastannut.
Myöskään Chattiin en ole päässyt sisälle
V***u mitä touhua, en olisi ikinä uskonut että IKEA:lla on noin surkea asiakaspalvelu. Mitään en sieltä enää tilaa!
Mikä sai sinut ajattelemaan että Ikealla olisi hyvä asiakaspalvelu? Eihän niillä ole myymälöissäkään palvelua. Hinnalla ne markkinoita dominoi.
https://www.aamulehti.fi/a/565b26a6-d3c4-48a5-bcff-af0c48616453
Ei tällä hetkellä Ikeasta kannata tilata, käykääpäs myös Ikean Facebook-sivuilla......
Yritin tilaa Ikealta koottavia muuttolaatikoita 8kpl, jotka vievät vähän tilaa litteänä ja painavat muutaman kilon. Hinta on n. 15 eur. Tuuppaavat vain kotiinkuljetusta, tai noutoa . Kotiinkuljetus 99 eur, tai nouto takahikiän pisteistä 25 eur. Kuopiossa on lähin pulju, matkaa 70km pitääkö ajaa 140 km, että saa pienen kymmenen euron kartonkiläjän, tai maksaa 100 euroa pahvinipun tuonnista himaan, kun posti ei tunnu kulkevan, eikä matkahuolto? Ostin gigantin SAMSUNG 2-osaisen jääkaappipakastimen netistä, paino liki 100 kg ja hevosen kokoinen, tuonti 39 eur . Idioottifirirma tämä ikea. Saksasta tuli 20 kg painava vesipumppu 0 euroa pihaan
Ikealla on tosiaan ongelmia noissa nettitilauksissa. Minun olisi pitänyt hakea jostain Jyväskylän noutopisteestä yksi tietty keittiökaapin ovi, kun muut saman sarjan ovet saattoi tilata lähipostiin. Kyse ei ollut merkittävästi isompikokoisesta ovesta, joten syy ei ollut siinä. Lopulta asiakaspalvelun (valittava siitä ohjelitaniasta numero, jolla saa apua tilaamiseen!) kautta saivat oven toimitettua normaalisti. Se oli ihan kafkamaista yrittää ratkaista ongelmaa.
Olet idiootti.