Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle sanotaan että olen sekaisin päästäni kun muistelen lapsuudessa minua kohtaan

Vierailija
21.09.2020 |

tehtyjä asioita. Tappelin siskoni kanssa paljon lapsena ja murrosikäisenä ja vieläkin suututtaa siskoni tapa minua nälviä. Olenko mielestänne jotenkin outo?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noista asioista olisi jo hyvä päästä yli ja jatkaa elämää eteenpäin.

Vierailija
2/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sinun tapa nälviä siskoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna jo anteeksi se lapsuutesi.

Vierailija
4/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet

Vierailija
5/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarrakkaus<3

Vierailija
6/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan mihin tahdot ainokaisesi käyttää. Toi on yksi tapa. Toivottavasti pystyt siihen sitten vielä kuolinvuoteellakin ettei tule sellainen olo, että johonkin muuhun olisi voinut aikaansa laittaa.

Vierailija
7/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpä sinä sille enää mitään voi, turha siinä on velloa. Sisko kai oli lapsi myös sillon? Oli tai ei, mennyttä et voi muuttaa ja ihan turha sitä on enää miettiä.

Vierailija
8/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama, lisäksi olin koulukiusattu johon lukeutui kiusaaja poikien lisäksi siskoni

Hän ei muka ole ollut kiusaaja eikä muista tollasta

Vierailija
9/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro juttusi jollekkin terapeutille tai kirkon kuuntelijalle, mutta älä jänkytä niitä läheisillesi. On todella rasittavaa ,kun joku kertoo lopun ikää puolisolle tai lapsilleen niitä samoja asioita, jotka on kertojan mielestä menneet väärin. Toki se on hänen totuutensa, mutta aivan turha niitä on jatkuvasti mälvätä.

Vierailija
10/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen eri mieltä, on vähättelevää sanoa että ”koita päästä yli”. On asioita joista ei tarvitse eikä kuuli päästä yli. Esim oma narsistivanhempani on hakannut julmasti, kuristanut kurkusta, potkinut ja vetänyt tukasta pitkin lattiaa, ja EN UNOHDA enkä aio päästä yli.

Se ei silti tarkoita että rypisi katkeruudessa, päin vastoin olen onnellinen ja iloinen ihminen. Mutta tuota hirveää väkivaltalapsuutta en unohda koskaan ja isän tekoja en unohda enkä pääse yli - en edes halua päästä yli.

Ap itse on ainoa joka tietää onko asia sellainen että voi unohtaa ja antaa olla, vai ei ole. Jos ei ole niin on ihan oikeis ”olla pääsemättä yli” siitä.

Erittäin loukkaavaa traumalapsuuden omaaville syytellä heitä ja käskeä unohtamaan menneet.

Vierailija
11/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro juttusi jollekkin terapeutille tai kirkon kuuntelijalle, mutta älä jänkytä niitä läheisillesi. On todella rasittavaa ,kun joku kertoo lopun ikää puolisolle tai lapsilleen niitä samoja asioita, jotka on kertojan mielestä menneet väärin. Toki se on hänen totuutensa, mutta aivan turha niitä on jatkuvasti mälvätä.

Tuo on SINUN oletuksesi. Ei kaikki valita ja vatvo vaikka olisi hirveä lapsuus.

Vierailija
12/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luulet voittavasi tuolla ulinallasi menneisyydessäsi kokemistasi vääryyksistä ?

Oikeutatko oman huonon käytöksesi jopa ihan ventovieraita kohtaan tuolla kokemallasi vääryydellä ?

Älä oleta, että muut ihmiset kääntävät toisen poskensa, saati jaksavat olla sulle terapeuttina ..

Hae itsellesi ammattiapua, ja ala työstää niitä itsestäsi pois, ja päästä elämän valoisammalle puolelle. Se on mahdollista, mutta päätös, ja ensiaskeleet ovat sinun.

Toki voit jatkaa valitsemallasi tiellä, omahan on elämäsi.

Vierailija
13/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulet voittavasi tuolla ulinallasi menneisyydessäsi kokemistasi vääryyksistä ?

Oikeutatko oman huonon käytöksesi jopa ihan ventovieraita kohtaan tuolla kokemallasi vääryydellä ?

Älä oleta, että muut ihmiset kääntävät toisen poskensa, saati jaksavat olla sulle terapeuttina ..

Hae itsellesi ammattiapua, ja ala työstää niitä itsestäsi pois, ja päästä elämän valoisammalle puolelle. Se on mahdollista, mutta päätös, ja ensiaskeleet ovat sinun.

Sinulla ei ole mitään oikeutta arvostella ja arvottaa ap:n elämää ja kokemuksia. Osoitat oman junttiutesi tällä kirjoituksella. Samoin typerät ennakkoluulosi. Ap ei ole edes ”ulissut” joten sinulla on nyt ongelma tässä, ei ap;lla.

Vierailija
14/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nämä apn haukkujat on itse kermaperse pumpulipallero lapsia hyvistä perheistä ja rakastavilta vanhemmilta. Ihan tutkitusti hyväosaiset ovat tylyimpiä ja ilkeimpiä ja empatiakyvyttömiä.

Sen sijaan samaa kokeneet ymmärtävät ap:ta ja heiltä löytyy empatiaakin.

Vierailija
15/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole mitään oikeutta arvostella ja arvottaa ap:n elämää ja kokemuksia. Osoitat oman junttiutesi tällä kirjoituksella. Samoin typerät ennakkoluulosi. Ap ei ole edes ”ulissut” joten sinulla on nyt ongelma tässä, ei ap;lla.

Itsepähän AP täällä täysin avoimella, ja vapaalla palstalla vänisee menneisyyden kokemuksistaan yms.

Voin olla sinun silmissäsi juntti, ja ihan mitä tahansa, mutta kuulun jostain syystä siihen porukkaan, joka näiden ininöitä, ja hyväksynnänhakemista omalle huonolle käytökselleen joutuu kuunteleen, sen lisäks omat elämänkokemukset, jotka eivät nekään mitenkään ruusuiset, ovat opettaneet ..

Sinulla mitä ilmeisemminkään mitään käsitystä, vaan niitä aivan liian helpolla päässeitä, jotka livistävät aina paikalta, kun joku tarttee ilmasta terapeuttia ..

Vierailija
16/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki nämä apn haukkujat on itse kermaperse pumpulipallero lapsia hyvistä perheistä ja rakastavilta vanhemmilta. Ihan tutkitusti hyväosaiset ovat tylyimpiä ja ilkeimpiä ja empatiakyvyttömiä.

Voi kun oltaisiinkin .. mutta veikkaanpa, että suurin osa on oman kamppailunsa käynyt, niin vanhempien, sisarusten, koulun, kuin muidenkin tahojen kanssa, ja joutunut tekemään sen hemmetillisen työn selvitäkseen, ja päästäkseen yli, ja näin ollen ymmärrys riittää vain siihen, mihin sen on terveellistä riittää ..

Vierailija
17/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empatia ja ymmärtäminen ei elätä. 

Vierailija
18/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumalapsuuden kokeneen lapsena voin kertoa, että on todella rasittavaa kuulla aina niitä katkeria tarinoita siitä, kuinka häntä on kohdeltu väärin. Olen pahoillani hänen puolestaan ja tiedän, että hän ei aikoinaan saanut tarvitsemaansa apua. Mutta en silti ole hänen likasaavinsa vaan lapsensa. Katkeruuden yhä lisääntyessä jutut alkavat olla sitä luokkaa, että enää ei oikein huvita edes käydä tapaamassa. Kehoitan ap:ta miettimään tältä kantilta kuinka syvälle katkeruuteen antaa itsensä vajota.

Vierailija
19/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet "outo" . Vika on varmasti teissä molemmissa. Onko suvussa autisminkirjoa?

Vierailija
20/20 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistot on myös yksilöllisiä omien aivojen värittömiä kuvia jostain tapahtumista, eikä absoluuttisia totuuksia. Kannattaa sekin pitää mielessä, kun muistelee vanhoja.

Minulla on esimerkiksi selkeitä muistoja siitä, kun kaverin pikkuveli tahallaan rikkoi lelujani. Kunnes äitini kertoi, että muistojeni aikaa hän oli ollut 1,5v ja me kaverin kanssa tungettu esim. nuken vaunuihin, jotka sitten hajosivat. Mutta silti minulla on vahva tunnemuisto, että hän ilkeästi rikkoi tavaroita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan