Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska viimeksi olet käynyt tavarasi läpi?

Vierailija
20.11.2013 |

Eli koska viimeksi olet käynyt KAIKKI tavarasi läpi ja hävittänyt kaiken ylimääräisen rojun tavalla tai toisella (esim. kirpparille tai suoraan roskiin)? Löytyikö paljon kaatopaikkakamaa ja millanen oli fiilis jälkikäteen?

Itseäni on alkanut älyttömästi ahdistamaan tämä tavaran ja turhan rojun määrä, joten päätin ottaa tästä pienen projektin ja käydä joka jumalan nurkan läpi ja hävittää ylimääräiset kamat. Joltain osin voi tuntua hankalalta, koska tavaroista luopuminen on jostain syystä vähän hankalaa, vaikka en mikään hamstraaja olekaan.

On ihan älytöntä omistaa esimerkiksi monta erilaista kaulaliinaa joista kuitenkin käytän vain muutamaa. Kuitenkin, kun tulee aika käydä tavaroita läpi karsimis mielessä, ajattelen käyttäväni niitä vielä joskus. Sama kenkien ja muiden vaatteiden kanssa. Ja paskan marjat!!

Onko muilla samaa ongelmaa?

Kiitos.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä kaikkia tavaroitani koskaan käynyt läpi. Jos olen tyhjentänyt vaatekaappia ja lähinnä kausien vaihtuessa katsonut lasten vaatekapeista pienet pois ja samalla omastin kaapista turhia pois. Myyn ne pääasiassa huuto.netissa ja tori.fi sivuilla, joten raskii kun niistä saa rahaa.

Vierailija
2/38 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös tuo projekti edessä, ei vain vaatteiden osalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun muutettiin nykyiseen taloon eli 2007. Silloinkaan en tosin kaikkia tavaroita käynyt yksitellen läpi mutta suuren osan.

Vierailija
4/38 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 12:32"]Minulla myös tuo projekti edessä, ei vain vaatteiden osalta.

[/quote]

Joo sama täällä, en käy siis vain vaatteita läpi vaan ihan KAIKEN. Aloitin tänään kevyesti ihan vaan vessasta ja heitän kaikki helvetin purkit ja purnukat ja käyttämättömät meikit roskiin. Ap

Vierailija
5/38 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen justiin tollasta inventaariota omiin tavaroihini,koska keväällä on muutto edessä. Kamojen setvimistä oon puuhannu hiljaksiin tossa syyskuusta lähtien. Oon järjestelmällisesti käyny kaappi kerrallaan kamojani läpi ihan wc:n ja keittiönkin kaapeista lähtien. Nyt justiin vaatteiden ja kenkien kimpussa...rikkinäiset/värivialliset roskiin ja ne mistä en vain enään tykkää/ei sovi tms. pahvilaatikkoon ja Sotek-säätiölle soitto,että tulevat hakemaan pois.

Pääsee vähemmällä vaivalla,kun että roudais näin autottomana kirpparille tai yrittäis kaupitella Huuto.net:issä. Vielä pitäis ulkovarasto käydä läpi. Aika paljon on tullu poislaitettavaa kamaa vastaan ja kaapit näyttää paljon siistimmältä kun olen samalla myös järjestellyt ja lajitellutkin niiden sisältöä. Oon hyödyntäny aina tilaisuuden tullen sitä menkkoja edeltävää siivousintoa tän urakan kans:)

Vierailija
6/38 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2010, kun muutettiin.

Keittiön kaikki tavarat kävin läpi viime vuonna, kun keittiötä remontoitiin.

Oman vaatekaapin ja lasten vaatekaapit kävin viimeksi läpi tänä syksynä, mutta tosiasia on, että vaatehuoneisiin ja muihin kaappeihin on taas kertynyt tavaraa.

Vierailija
7/38 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina silloin tällöin iskee inspis.

Vaatteet viimeksi pari vuotta sitten... ja todella vähän ostanut sen jälkeen uusia, muutaman paidan lähinna ja yhdet eriväriset farkut.

Keittiön kaappeja vuosi sitten, samalla kun tyhjentelin äidin asuntoa. Käyttökelpoinen ylimäärä kipattiin kummipojalle.

Liinavaatteet silloin kun tähän muutettiin, 8 v sitten. Ylimääräset rätiksi autotalliin ja osa miehen alkoholisoituneelle veljelle.

Lapsen vaatteita säännöllisesti suoraan pesusta huutonettiin. eli päällä ollessa katson, että onpas lyhyet hihat ja se vaate ei enää päädy pesusta käyttöön.

Yksi sellanen kaappi, johon kertyy kaikkea tyhjennettiin remontin alta (koko kaappi poistuu) iso osa suoraan roskiin ja osa UFFiin, sellasta kun ei ole mennyt huutiksessa kaupaksi tai ei ole alunperin edes myydä kehdannut (serkulta saatuja riepuja, joita nimitti lastenvaatteiksi :( )

Vierailija
8/38 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kävin jotenkuten läpi maaliskuussa, kun muutettiin. Tosin nytkin jo ahdistaa taas tavaran määrä ja olen pari kertaa jo puhunutkin miehelle, että joku päivä käyn roipetta läpi ja heivaan turhat edes varastoon. Kirpparille tuskin jaksan viedä tähän hätään, mutta pois silmistä edes.... Meillä on aika paljon lasten pieniä vaatteita, ja miehen vaatteita on myös ihan hirveästi! Siis miehellä on jotain 15 neuletta ja 25 t-paitaa, ihan älytöntä. Ne ei edes ole mitään hienoja ja tyylikkäitä vaan ihan perus t-paitoja joita voi käyttää ehkä kotona. Myös lasten leluja tai lähinnä lelujen osia on ihan tajuttomasti...

Vierailija
9/38 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen tavarani läpi höylällä. Edellisestä kerrasta oliki vierähtänyt jo yli viikko.

Vierailija
10/38 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttojen yhteydessä lähes kaiken kaman olen käynyt läpi, viimeksi pari vuotta sitten. Muuten en tee säännöllisiä läpikäyntejä, käyn yksittäisiä kaappeja läpi hetken mielijohteesta, esim kun etsin sieltä jotain. Viimeksi olen tällä metodilla katsonut läpi kirjahyllyn ja vessan kaapin. Kyllä sitä tavaraa silti kertyy, koska en osaa olla tarpeeksi kovasydäminen tavaraa pois heittäessäni. 

Vierailija
11/38 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tavarat (minun, miehen ja lasten sekä yleiset keittiö tms. tavarat) on käyty läpi vähän yli vuosi sitten ennen kuin muutimme uuteen asuntoon.

Varastoa en käy läpi tavara kerrallaan yleensä, mutta esim.. vaatekaapit tulee siivottua ja määrää karsittua pari kertaa vuodessa. Lastenvaatteita menee meilläkin suoraan pesusta myyntiin, kun käyvät pieneksi.

Vierailija
12/38 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko mä ainoo jolla tuli tästä mieleen joku perusteellinen tsekkaus onko sukupuolitautien oireita havaittavissa?

Mutta vastauksena kysymykseen, teen oikeastaan jatkuvasti tuollaista ylimääräisistä eroon pyrkimistä, mutta en käy koskaan yhdellä rysäyksellä kaikkea läpi. Ostelen tavaraa erittäin harvoin ja vain tarpeeseen koska ylimääräistä rahaa ei ole. Olen liiponut pikkuhiljaa mäkeen jos jonkinlaisia kumminkaiman vanhoja kamoja nurkistamme, mies kun osti talon sukulaiseltaan ja entiset muualle muuttaneet asukkaat kuvittelivat että talomme toimii jatkossa rajattomasti heidän varastotilanaan kaikelle sellaiselle mitä he eivät tarvitse mutteivät jaksa käydä läpi (olen vähän käsittänyt että talot myydään yleensä ilman entisten asukkaiden vaatekappaleita, kenkiä, karseita sisustuskrääsävuoria jne). Eivät ole mitään kaipailleet joten ei me kaiken maailman romua täällä aleta säilyttää (löysin talostamme jopa ab-tronicin, kertonee jotain miehen sukulaisista...)

Vierailija
13/38 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kuussa kun muutettiin. Aloitin valmistelut aikaisin ja kävin tosiaan joka ikisen tavaran läpi ja paljon sitä lähtikin pois! Nyt on ihanaa kun kaikki kamat mahtuvat väljästi eikä mitään turhaa ole pyörimässä nurkissa. 

Olen harrastanut tavaran karsimista jo pari vuotta, ja nyt olen alkanut päästä tasapainoon sen kanssa. Tasapainoon siinä mielessä, että nyt tunmtuu ettei tavaraa ole liian vähän muttei myöskään yhtään liikaa ja osaan olla jo niin 'kovasydäminen' että en jää hilloamaan mitään mitä en oikeasti tarvitse.

Vierailija
14/38 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäis tehdä tätä just nyt mutta valitettavan hitaasti etenee. Tsempittäkää vähä!! Tiedän että on ihana tunne kun pääsee eroon tavarasta mutta mun on vaan vaikea luopua. 

Vierailija
15/38 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. En edes silloin, kun olen muuttanut, koska aika menee aina niin tiukille, että roskatkin on kiireessä pakko pakata mukaan.

Joo, asun kaaoksen keskellä. Muutin viimeeksi 12 vuotta sitten ja puolet laatikoista purkamatta. Ei niitä enää edes mahdu purkamaan mihinkään.

Vierailija
16/38 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin tekemään tuota tavaroiden läpikäymistä kesällä. Vein kaikki mistä en pitänyt taikka en ole muuten vain pitänyt, niin kierrätykseen. Olen nyt tehnyt lastenvaatteille sekä tavaroille samoin. On suorastaan helpottunut olo! Kannattaa tosiaan tehdä tämmöistä aika-ajoin.

Vierailija
17/38 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööööh, niitä roskia ei sitten voinut samalla vaivalla pakata roskapussiin ja viedä roskikseen..

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 13:57"]

En koskaan. En edes silloin, kun olen muuttanut, koska aika menee aina niin tiukille, että roskatkin on kiireessä pakko pakata mukaan.

Joo, asun kaaoksen keskellä. Muutin viimeeksi 12 vuotta sitten ja puolet laatikoista purkamatta. Ei niitä enää edes mahdu purkamaan mihinkään.

[/quote]

Vierailija
18/38 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

18: Jos on sekaisin roskaa ja tärkeää tavaraa, niin mietipä kumpi on nopeampaa, kauhaista ne kerralla pussiin ja muuttoauton kyytiin vai ryhtyä lajittelemaan?

-16-

Vierailija
19/38 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn tavaraa läpi yleensä osan kerrallaan, joskus vaatteet, joskus kengät jne. En ole pystynyt edes muutossa käymään kaikkia tavaroita varmaankaan koskaan läpi, sitä on niin paljon. Keväällä muutettiin ja isot projektit odottaa vieläkin vuoroaan, esimerkiksi kirjoja on kuheet läjät vielä kirjasto huoneen lattialla vaikka hyllyt on jo oikeestaan täynnä, en käsitä missä ne kirjat on vanhalla asunnolla oikein ollut kun samat hyllyt on ollut käytössä. Se on niin kova homma että sitä siirtää ja siirtää. Se päätöksen teko on aina vähän hankalaa osan tavaroiden kanssa, kun on kahden vaiheilla että tarviiko ja haluaako säilyttää, kun toisaalta ei tarvi mutta silti haluaa säilyttää, ja tosiaan, jos joskus vielä joku tarvii.

Vierailija
20/38 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti kaikkia pengon ympäri, aluksi oli paljon romua mistä luopua. Nyt jo tuntuu, että saa hakea sitä pois laitettavaa. Koukkuun jää tuohon tavaran pois laittamiseen. iloinen olen kun kuitenkin saanut tehtyä. ja kaaosta kotiin ei tuu enää, kuin ennen.

mitään uutta ei osteta jos ei tartteta, ja jos ostetaan niin jostain luovutaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi