Poikani pääsi kauppikseen ja kaikki ovat ollee iloisia kun
olen kertonut asiasta tyyliin "hienoa, onpas poikasi lahjakas" jne. Eräs työkaveri oli kuitenkin hyvin nuiiva ja tokaisi, että oliko poika itse tyytväinen ko. opiskelupaikkaan ikään kuin olisi jokin huonosti arvostettu paikka. Olikohan työkaveri kateellinen vai mistä moinen johtui?
Kommentit (50)
Ei siinä kauppiksessa mitään niin ihmeellistä ole, että pitäis oikeen ihastella ja kummastella. Ja tosiaan kauppaopisto se on eikä kauppakorkea. Jos haluat suuria riemunkiljahduksia kuulla, niin sano nyt edes kauppakorkea.
Mun ex työkaveri aikoinaan toi lapsensa todistuksesta kopion ja kaikki me jouduttiin katsomaan sitä 10 riviä.
Kuopuksella todettiin laajoja oppimisvaikeuksia ja tuntui superikävältä, kun kuopusta ei kehuttu ikinä.
Ystävän lapsi sairastui vauvana. Hän sai hyvää hoitoa ja parani. Me kaikki oltiin niin onnellisia.
Yhdellekään ei oltu kateellisia ja ollaan aina onnellisia edistyksistä.
Mutta en jaksa kuunnella jotain äitiä, joka vuodesta toiseen hehkuttaa yhden lapsen koulumenestystä.
Mun veljenikin kävi kauppakorkeaa, mutta jätti sen kesken ku oli niin pirun tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Kauppakorkeakoulu herättää ikäviä mielikuvia joissain ihmisissä varsinkin poliittisen spektrumin vasemmalla laidalla. Sieluttomia geelitukkia ja tiesmitä. Ja kai se on yliopistoaloista yksi sellaisista, johon päädytään opiskelemaan joskus vahingossa/vasten tahtoa, koska koulutuspaikkoja on suhteellisen paljon, ja sinne pusketaan kotoa usein - itselläni intissä tuvasta varmaan 40% miehistä oli hakemassa sinne, vaikka ei monikaan kovin intohimoiselta asiasta vaikuttanut.
Moniko pääsi? Kauppatieteellinen on hakupaineala, mutta toki Aallossa ja Turussa on muita korkeammat pääsyvaatimukset.
Enkä kyllä näe mitään pahaa siinä, että on iloinen lapsensa menestyksestä. On liian paljon perheitä, joissa lasten hyvinvointi ja pärjääminen ei ole riittävän tärkeä asia :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppakorkeakoulu herättää ikäviä mielikuvia joissain ihmisissä varsinkin poliittisen spektrumin vasemmalla laidalla. Sieluttomia geelitukkia ja tiesmitä. Ja kai se on yliopistoaloista yksi sellaisista, johon päädytään opiskelemaan joskus vahingossa/vasten tahtoa, koska koulutuspaikkoja on suhteellisen paljon, ja sinne pusketaan kotoa usein - itselläni intissä tuvasta varmaan 40% miehistä oli hakemassa sinne, vaikka ei monikaan kovin intohimoiselta asiasta vaikuttanut.
Moniko pääsi? Kauppatieteellinen on hakupaineala, mutta toki Aallossa ja Turussa on muita korkeammat pääsyvaatimukset.
Enkä kyllä näe mitään pahaa siinä, että on iloinen lapsensa menestyksestä. On liian paljon perheitä, joissa lasten hyvinvointi ja pärjääminen ei ole riittävän tärkeä asia :)
Kaksi meitä taisi, minä Tampereelle ja toinen Jyväskylään.
Onhan tuo juu, kun alalle hakee kandiin 20 000 ihmistä vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli merkonomiksi?
Ei vaan ekonomiksi. Kauppis on lyhennys Kauppakorkeasta.
Kauppis on kylläkin lyhenne kauppaopistosta, josta valmistuttiin merkantiksi.
Kylläkin merkonomiksi. Kauppakoulusta valmistuttiin merkantiksi.
Huhhuh miten latistavaa ja masentavaa kanssa suomalaiset on. Jos joku on iloinen lapsensa puolesta, niin hänet kyllä pitää palauttaa maan tasalle.
On täällä kummaa ja ilkeetä porukkaa. Ap:n aloitus on ihan asiallinen mutta monet vastaukset inhottavia ja töykeitä. Kyllä meidän työpaikalla toiset kysyy opiskelupaikoista, jos lapsi esim. Kirjoittanut keväällä. Itse en oma-alotteisesti kerro juuri mitään aikuisista lapsistani, mutta vastaan kyllä jos kysytään.
Vierailija kirjoitti:
Kauppis = kauppaopisto
Kyllä kauppis yliopistopiireissä ainakin tarkoittaa kauppakorkeaa, mutta se voi tarkoittaa joko Aaltoa tai Hankenia. Jälkimmäinen taas ei ole kovin arvostettu, kun semmoinen suojaopiskelupaikka.
Onnea pojalle, toki täytyy myöntää, että eipä tuo kauppakorkeakoulu kauhean erikoinen paikka ole. Suoraan sanottuna paljon turhia kursseja. Ainakin näin kun itse suoritin pari vuotta sitten KTM.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli merkonomiksi?
Ok, mun nuoruudessa kauppiksesta puhuttiin kun päästiin peruskoulun jälkeen kauppaopistoon.
Milloin niin oli?
Itse olin opiskelija 80-luvulla, ja Kauppis oli vain ja ainoadtaan Kauppakorkea.
Ehkä siis muuttunut? Miten nykyään Kauppakorkea lyhennetään?
Kauppakorkeaan oli kovat pääsykokeet 80- ja 90-luvuilla ainakin, kauppaopistoon mentiin papereilla (keskinkertaisilla).
Jotkut menivät ensin opistoon ja sieltä myöhemmin korkeaan.
En minä nyt merkonomi opintoja niin korkealle arvosta. Kauppishan on toisen asteen ammatillinen oppilaitos. Kauppakorkea taas on kauppakorkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli merkonomiksi?
Ok, mun nuoruudessa kauppiksesta puhuttiin kun päästiin peruskoulun jälkeen kauppaopistoon.
Milloin niin oli?
Itse olin opiskelija 80-luvulla, ja Kauppis oli vain ja ainoadtaan Kauppakorkea.
90- luvun teini tässä ja kauppis on se amistason kaupallinen koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli merkonomiksi?
Milloin niin oli?
Tässä toinen 90-luvun teini ja mulle kauppis oli itsestäänselvästi kauppakorkea. Amistason koulutuksia ei edes nimeltä tunnettu, ainakaan näitä kaupallisen alan. Vasta aikuisena opin nämä merkonomit ja mitä näitä on.
Riippuu varmaan piireistä, onko se kauppis ollut kauppaopisto vai kauppakorkea.
Aallon kylterit ssaa pildeä niin paljon kuin jaksaa painaa. Ehkä Hankenin kylterit menee edelle. Lappeenrannassa taas joutuu homostelemaan, kun siellä on valtava miesylitarjonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli merkonomiksi?
Työkaveri varmaan luuli, että poika pääsi ihan vaan kauppikseen, eikä kauppakorkeakouluun. Korjaappa ap heti asia ja opettele puhumaan vähän hienommin eikä noilla amistermeillä, että kaikki varmasti tietää kuinka hienosti menestyvä poika sinulla on.
öhöhöö aahhahaa nauran
se on KAUPPAKORKEAKOULU eli kauppis
heh..nauru..oho pääsi PRÖÖÖTTHHHH
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli merkonomiksi?
Milloin niin oli?
Tässä toinen 90-luvun teini ja mulle kauppis oli itsestäänselvästi kauppakorkea. Amistason koulutuksia ei edes nimeltä tunnettu, ainakaan näitä kaupallisen alan. Vasta aikuisena opin nämä merkonomit ja mitä näitä on.
Riippuu varmaan piireistä, onko se kauppis ollut kauppaopisto vai kauppakorkea.
No Ap asutko PUNIKSESSA=punavuori?
vai KONIKSESSA=kontula