Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En nyt osaa kirjoittaa provosoivaa otsikkoa mutta lukekaa silti

Vierailija
20.11.2013 |

Oletteko miettineet miten paljon maailma on muuttunut sadassa vuodessa tai kahdessa sadassa vuodessa? Naiset ovat saaneet äänioikeuden, orjuutta ei hyväksytä, rasismia pidetään junttiuden merkkinä, safareita ja eläinten tappamista huvikseen pidetään pahana, lapsia ei enää kuriteta, demokratia on ainakin länsimaissa yleisesti hyväksytyin hallintomuoto, jne.

Miten arvelet ihmisten sadan vuoden päästä näkevän meidän aikamme? Mitä nykyisiä tapojamme pidettäisiin silloin barbaarisina?

Itse arvelen, että...

- Koululaitosta tullaan pitämään vankilankaltaisena lasten säilömispaikkana jossa tukahdutettiin lasten luontainen uteliaisuus ja oma-aloitteisuus.

- Sotimista tullaan pitämään typeränä resurssien haaskauksena (saatan olla tässä hieman ylioptimistinen).

- Lisääntymisestä ja lasten kasvatuksesta tulee erittäin säänneltyä ja huonojen vanhempien pakkosteriloinnit ovat yleisiä.

- Työntekoa ei enää pidetä ihmisarvon mittana vaan välttämättänä pahana. Suurin osa ihmisistä on kutsumusammatissaan.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadan vuoden päästä kauhistellaan miten ihmiset ovat ennen tehneet tarpeensa juomakelpoiseen veteen!

Itse asiassa se jo nyt jotenkin irvokasta, että monessa maailman kolkassa ei ole puhdasta vettä, ja täällä kustaan ja paskotaan puhtaan veden päälle...

Vierailija
2/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että homoudesta tulee niin arkipäiväistä, että kukaan ei enää kyseenalaista tai arvota sitä, että joku on parisuhteessa sama sukupuolta olevan kanssa. Vähän samaan tapaan, kuin nyt pidetään käsittämättömänä ja kummallisena sitä, että 100 vuotta sitten nainen oli aivan arvoton miehen rinnalla, ihmetellään 100 vuoden päästä, että miten homous on joskus ollut sairaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orjia on nykyaikana enemmän kuin koskaan aiemmin (ihmiskauppa), demokratian seurauksena sikiöiden tappaminen on laillista ja hyväksyttyä (abortit) joissain maissa myös sairaiden ja vanhusten tappaminen (eutanasia), huume- ja asekauppa, luokkaerot, lihan tehotuotanto.

Eli en sanoisi että asiat ovat kovin hyvin tässä maailmassa tällä hetkellä ja luulen että pahemmaksi vain menee (lopunajat, maailmanloppu), kunnes Jeesus tulee antamaan viimeisen tuomionsa.

Vierailija
4/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 10:56"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 10:42"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 10:30"]

- Työntekoa ei enää pidetä ihmisarvon mittana vaan välttämättänä pahana. Suurin osa ihmisistä on kutsumusammatissaan.

[/quote]

Miten nämä kaksi sopivat yhteen? Huonosti?

Mä luulen, että sadan vuoden päästä vanhemmuutta ei säädellä mitenkään, koska toivotaan, että edes joku saisi vielä lapsia kun saasteet on steriloineet ihmiset. Vaihtoehtoisesti torkakkasivilisaatioiden orjuuttamat ihmiset tuottaa isoissa teollisuuslaitoksissa selluloosaakikkareita torakoiden ruokamarkkinoille.

[/quote]

Niin siis tarkoitin, että on töitä kuten ruuan kasvattaminen ja sitä pidetään välttämättömänä pahana mutta suurin osa ihmisistä tekee töitä harrastuspohjalta.

Eikö juuri silloin täydy panostaa vanhemmuuden laatuun jos lapsia on vähän? Katso miten lapsia kohdellaan kehitysmaissa ja millaisia pikku prinsessoja länsimaalaiset lapset ovat. Ja entäs sitten Kiinan pikku keisarit?

[/quote]

Miksi ruoan kasvattaminen on välttämätön paha? Miksei se voisi olla kutsumus?

Vierailija
5/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoiton käytäntöjä pidetään brutaaleina ja hyvin tuskallisina.

Vierailija
6/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bioanalyytikko ystäväni juuri tänään totesi, että alle 1000 vuodessa ihmiset ovat varmasti lisääntymiskyvyttömiä. Koska nytkin tilanne monella on jo huono ja on monia eläimiä jotka eivät voi enää (ilman avustusta) lisääntyä jne. Vesistöt, ilma ym on niin saastunutta ja ihmiset ovat kehittäneet asioita väärään suuntaan, että jos ei muuten maailma tuhoudu niin sukupuutto on ainakin edessä.

Vierailija
7/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mä luulen, että sadan vuoden päästä vanhemmuutta ei säädellä mitenkään, koska toivotaan, että edes joku saisi vielä lapsia kun saasteet on steriloineet ihmiset. Vaihtoehtoisesti torkakkasivilisaatioiden orjuuttamat ihmiset tuottaa isoissa teollisuuslaitoksissa selluloosaakikkareita torakoiden ruokamarkkinoille.

[/quote] Ei. Ihmiset eivät saa enää lapsia koska ovat sairaalloisen ylipainoisia ja lapset syntyvät valmiiksi sairaina. Tämä on ihmiskunnan tulevaisuus.

Vierailija
8/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikoksi sopisi myös esim. "Koulu on barbaarinen säilömispaikka!"

Vierailija
9/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sodat ei katoa koska ihmiset ei opi. Juomaveden puute aiheuttaa jossain vaiheessa sotaa, ilmastopakolaisuus räjähtää käsiin, siedettävät olot on varmaankin pienellä eliitillä.

Vierailija
10/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallankumous tässä on tulossa seuraavaksi kun oikein nälkä vaanii! Tapetaan kaikki ökyrikkaat ja aloitetaan puhtaalta pohjalta jälleen. 

Vierailija
11/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että nykyinen taloussysteemi kaatuu, koska siinä ei ole enää mitään järkeä.

Vierailija
12/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadan vuoden päästä torakat ihmettelevät, että mihin ne ihmiset katosivat.

Vierailija
13/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes yritä arvailla. Kun katsoo, kuinka kauheasti pieleen tulevaisuuden ennusteet ovat aikaisemmin menneet, häipyy halu tehdä omia arvauksia. Jos esimerkiksi 1950-luvun scifi-kirjailijat olisivat ennustaneet oikein, meillä olisi nyt naisilla ja miehillä samanlaiset alumiinifoliosta tehdyt vaatteet, ruoka olisi muuttunut pillereiksi, lomalla kävisimme Kuussa tai Marsissa. Mutta kirjoituskoneita ja reikäkortteja käyttäisimme edelleen.

Vierailija
14/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
15/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on aika utopistiset ajatukset. Meinaatko ettei enää tarvittaisi opiskelua ja esim. vanhustenhoitajia.

Minä veikkaan ennemmin että on pakko tehdä töitä/opiskella. Lusmuja ei enää hyväksytä. Ruoka/resurssipulan vuoksi on kaikkien tehtävä osansa.

Vierailija
16/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"- Lisääntymisestä ja lasten kasvatuksesta tulee erittäin säänneltyä ja huonojen vanhempien pakkosteriloinnit ovat yleisiä.

"'

Itse uskon päinvastoin. Että ihmiset yhä harvemmat haluavat vapaaehtoisesti lapsia, ja siksi jokainen lapsi on erittäin tervetullut.

Vierailija
17/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos silloin on vielä paikka nimeltä Suomi, siellä vaaditaan keskioluen laimentamista ja ravintoloiden sulkemista aikaisemmin.

Vierailija
18/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Niin siis tarkoitin, että on töitä kuten ruuan kasvattaminen ja sitä pidetään välttämättömänä pahana mutta suurin osa ihmisistä tekee töitä harrastuspohjalta.

Eikö juuri silloin täydy panostaa vanhemmuuden laatuun jos lapsia on vähän? Katso miten lapsia kohdellaan kehitysmaissa ja millaisia pikku prinsessoja länsimaalaiset lapset ovat. Ja entäs sitten Kiinan pikku keisarit?

Vierailija
19/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen otsikon tarvitse olla provosoiva, kunhan on informatiivinen.

Vierailija
20/28 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 10:44"]

Sinulla on aika utopistiset ajatukset. Meinaatko ettei enää tarvittaisi opiskelua ja esim. vanhustenhoitajia.

Minä veikkaan ennemmin että on pakko tehdä töitä/opiskella. Lusmuja ei enää hyväksytä. Ruoka/resurssipulan vuoksi on kaikkien tehtävä osansa.

[/quote]

Robotit tulevat tekemään tylsät työt. Voihan tietysti olla, että se on tulevaisuudessa halvempaa palkata jotain ihmisiä vaarallisiin töihin kuin robotteja mutta sitten varmaankin näemme kommunistisia vallankumouksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi