Minä haluaisin itselleni rauhallisen, ujohkon ja introvertin miehen, mutta minusta kiinnostuvat...
täysin eri tyyppiset miehet. Olen itsekin rauhallinen ja hyvin harkitseva ja asiallinen tyyppi, ja useimmiten tuntemattomat veikkaavat minun olevan opettaja tai kirjastovirkailija. Kun yritän bongata itseni kaltaisia tyyppejä treffeille, saan pakit jo kättelyssä tai yhden tapaamisen jälkeen, kun taas rempseät, äijämäiset duunarimiehet tai extrovertit "menestyjät" ovat aina aivan ihastuksissaan. Minulla kun ei heidän seurassaan ole kotoisa olo, ja kaipaisin edes hieman enemmän henkisiin harrastuksiin suuntautuvaa kumppania. Niin turhauttavaa.
Kommentit (31)
Minustakin on oikein mukavaa ja huojentavaa kuulla, että rauhalliset introverttinaiset kiinnostuvat samankaltaisista miehistä.
Itse olen varmaan aika lailla samanlainen introvertti kuin ap.
Pidän lukemisesta, ulkoilusta, luonnosta, yksin tai hyvässä seurassa olosta. Harrastan liikuntaa, sukututkimusta, sienestystä, marjastusta ja villiyrttien keräämistä, vaellan ja retkeilen, kokkailen, leivon, nikkaroin ja hoidan puutarhaa. En juo enkä polta. Pidän huolta itsestäni. Minulla on ylempi korkeakoulututkinto ja olen vakityössä omalla alalla.
Ap:n kaltainen nainen olisi varmasti todella mukavaa treffiseuraa.
Kävin joskus runokuu-festivaalissa. Siellä oli sellaisia rauhaisia miehiä
Kyse voi olla älystä. Pinnalliset tai duunarit ovat haltioissaan, koska näkevät sinussa jotain, mitä heissä itsessään ei ole. Ovat vaikuttuneita ja kokevat voivansa oppia jotain. Sama käy sinulle fiksujen ja henkevien miesten kanssa, olet vaikuttunut, mutta heille tilanne on sama kuin sinulle näiden muiden kanssa.
Perustan tämän vain siihen, ettet ole itse pohtimalla ratkaissut mysteeriä. Ei "lookki" vielä tee älykköä.
Vierailija kirjoitti:
Kyse voi olla älystä. Pinnalliset tai duunarit ovat haltioissaan, koska näkevät sinussa jotain, mitä heissä itsessään ei ole. Ovat vaikuttuneita ja kokevat voivansa oppia jotain. Sama käy sinulle fiksujen ja henkevien miesten kanssa, olet vaikuttunut, mutta heille tilanne on sama kuin sinulle näiden muiden kanssa.
Perustan tämän vain siihen, ettet ole itse pohtimalla ratkaissut mysteeriä. Ei "lookki" vielä tee älykköä.
Itse asiassa olen kuin olenkin vähän ounastellut jotain tällaista ja luokitellut itseni kummalliseksi väliinputoajaksi. Akateemisille miehille en ole tarpeeksi älykäs tai sivistynyt, kun taas duunarimiehen läheiset kommentoivat miehelle päätään puistellen, että "liian hieno pitemmän päälle". Omasta mielestäni olen vain monipuolinen. Tykkään kyllä lukea, olen taitava soittamaan erästä soitinta ja seuraan yhteiskunnallista keskustelua. Toisaalta minulta luontuu niin pienet rempat, poraamiset, korjaustyöt sun muut. Urheilen aktiivisesti. Mutta henkistä yhteyttä koen rauhallisiin ja sellaisiin miehiin, joilla ei ole ympärillään sitä perinteistä äijäpiiriä ja jotka olisi vähän "yksinäisiä susia" kuten itsekin olen. Olen aina jotain liikaa tai liian vähän. Kiitos hyvästä keskustelusta! :) Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa olen kuin olenkin vähän ounastellut jotain tällaista ja luokitellut itseni kummalliseksi väliinputoajaksi. Akateemisille miehille en ole tarpeeksi älykäs tai sivistynyt, kun taas duunarimiehen läheiset kommentoivat miehelle päätään puistellen, että "liian hieno pitemmän päälle". Omasta mielestäni olen vain monipuolinen. Tykkään kyllä lukea, olen taitava soittamaan erästä soitinta ja seuraan yhteiskunnallista keskustelua. Toisaalta minulta luontuu niin pienet rempat, poraamiset, korjaustyöt sun muut. Urheilen aktiivisesti. Mutta henkistä yhteyttä koen rauhallisiin ja sellaisiin miehiin, joilla ei ole ympärillään sitä perinteistä äijäpiiriä ja jotka olisi vähän "yksinäisiä susia" kuten itsekin olen. Olen aina jotain liikaa tai liian vähän. Kiitos hyvästä keskustelusta! :) Ap
Nyt kun avasit taustaa enemmän, voi kyse olla myös miesten itsetuntokysymyksistä tai vaikeudesta kategorisoida sinua, eli ihan ennakkoluuloista. Fiksujen ei toivoisi tällaiseen sortuvan, mutta valitettavasti kukaan ei ole immuuni ennakkoluuloille :) Tsemppiä deittailuun, kaikista stereotypioista huolimatta jokainen tarvitsee vain sen yhden, joka on samalla tavoin outo, monipuolinen, fiksu, tylsä tai mitä vain. Tärkeimpänä ehkä halua kohdata ja lopulta ottaa toinen sellaisena kuin on, etenkin kun ihmiset (toivottavasti) muuttuvat elämän varrella joka tapauksessa.
Itseasiassa, kun niin paljon puhutaan parisuhteista. Parisuhteen löytäminen ja siinä oleminen on entrylevelin haaste. Aito kumppanuus on sitten todellinen haaste. Ja se linkittyy yhtä vahvasti itsetuntemukseen, kuin niihin toisen toivottuihin ominaisuuksiin joita kovasti listataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat entistä kiinnostavammalta tämän kommentin perusteella. Olet varmasti todella mielenkiintoinen ja upea tyyppi! Se mies, joka sinut saa omakseen, tulee varmasti olemaan onnellinen!
22/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat entistä kiinnostavammalta tämän kommentin perusteella. Olet varmasti todella mielenkiintoinen ja upea tyyppi! Se mies, joka sinut saa omakseen, tulee varmasti olemaan onnellinen!
22/
Voi kiitos, johan oli rohkaiseva kommentti! Kiitos kun tuotit hyvää mieltä, et uskokaan miten hyvään saumaan se tuli. Ja samat sanat, olet selvästi todella sydämellinen tyyppi, kaikkea hyvää sinulle! :) Ap
Leila Koo kirjoitti:
Rahallisempen harrastusten parista löytyy. Luontoharrastat, lintujen tarkkailijat, shakki- ja lautapelikerhot, seurakunta, vapaaehtoistyö, kirjoittajapiirit, avoimen yliopiston opinnot jne.
Joo. Lisätään tuohon nörtit, siis ammatikseen tai pelaamista muuten harrastavat, kalastus, joku keräilyharrastus.
Katot vaan treffi-ilmoituksissa mitä joku kertoo itsestään ja etsit tämmöisten joukosta.
Ehkäpä kyse on vähän siitä millaisia ovat ne etsimäsi "kategorian" miehet jotka ovat vielä vapaana. Ainakin oman (vähän katkeran) kokemukseni mukaan niistä rauhallisista ja luotettavista introverttimiehistä parhaat varataan todella aikaisin eikä niitä enää 25v iän jälkeen ole paljonkaan vapaan kuljeskelemassa. Ne jäljelle jääneet introvertit miehet ovat sitten monesti sellaisia joilla on hieman jo haasteita sosiaalisella puolella eli se intreverttius on niin syvällä että heidän on jo vaikeampi ilmaista nopeasti mitään suuria tunteita muita kohtaan tai olla riittävän sosiaalisia jotta parisuhde syntyisi.
Ainakin kaveripiirissäni melkein kaikki oikeasti hyvät parisuhteet ovat juuri sellaisia joissa mies on sellainen vähän introvertti mutta ei liikaa.
Mutta kyllä minäkin vielä uskon että jostain mies löytyy niin sinulle kuin minullekin! Tsempiä!
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä kyse on vähän siitä millaisia ovat ne etsimäsi "kategorian" miehet jotka ovat vielä vapaana. Ainakin oman (vähän katkeran) kokemukseni mukaan niistä rauhallisista ja luotettavista introverttimiehistä parhaat varataan todella aikaisin eikä niitä enää 25v iän jälkeen ole paljonkaan vapaan kuljeskelemassa. Ne jäljelle jääneet introvertit miehet ovat sitten monesti sellaisia joilla on hieman jo haasteita sosiaalisella puolella eli se intreverttius on niin syvällä että heidän on jo vaikeampi ilmaista nopeasti mitään suuria tunteita muita kohtaan tai olla riittävän sosiaalisia jotta parisuhde syntyisi.
Ainakin kaveripiirissäni melkein kaikki oikeasti hyvät parisuhteet ovat juuri sellaisia joissa mies on sellainen vähän introvertti mutta ei liikaa.
Mutta kyllä minäkin vielä uskon että jostain mies löytyy niin sinulle kuin minullekin! Tsempiä!
Saattaa löytyä sitten toiselta kierrokselta +40v iässä. Ainakin tämä introverttinainen löysi introverttimiehen. ;)
No, etsimäsi kaltaiset miehet olivat ainakin tosissaan ja rehellisiä, ja heidän vastauksensa kertoo, että olet osannut valita heidät hyvin. Vetovoimaa vaan ei voi yksipuoleisesti luoda. Tiedät kuitenkin mitä haluat, ja se on plussaa. Jatka toki etsimistä.
Nämä toisenlaiset miehet ovat ilmeisesti enemmän pleijereitä, jotka eivät todennäköisesti ole kiinnostuneita sinusta muuta kuin fyysisellä tasolla.