Mulle tuli Ed. Työpaikasta maksettavaa laskulla vaikka ei ollut vikani.
Eli olin kuntoutustuella ja esimies ei ollut merkannut palkkaohjelmaan vaikka olin todistukset hänelle lähettänyt. Nyt tuli melkein 400€ edestä maksettavaa esimiehen virheestä. En ole vuoteen edes ollut kyseisen firman töissä. On kunta alan työpaikka. Vanha esimieheni ei edes viitsinyt ilmoittaa minulle vaan sain vaan laskun postista.
Kommentit (34)
Virhe on ihan sinun. Huomasit varmasti heti, että sinulle tuli ylimääräistä rahaa tilille. Sinun olisi pitänyt selvittää asia heti ja maksaa ylimääräinen summa takaisin. Tuo on tavallaan varastamista. Olet pitänyt rahat, jotka eivät sinulle kuulu. Lopputulemaa ei empatiat tai sympatiat muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virheitä sattuu. Mikset ap selvittänyt asiaa heti kun sait rahat? Varmasti tiesit ettei sinun kuulu saada rahoja ja olisit voinut heti palauttaa ne eikä työnantajan tarvitsisi näin pitkän ajan päästä lähettää laskua.
Mä kyllä soitin palkanlaskentaan silloin kun sain rahaa että mistä nämä ovat. Selittivät sieltä jotakin mitä nyt en muista mutta en vain ollut perseelläni kuten te. Ja mulle aivan yksi lysti mitä te musta ajattelette.
Ap
Varas mikä varas. Pääset helpolla kun et edes rangaistusta saa ja silti itket sääliä? Nykyisen työpaikan menetys ja ehdollinen vankeusrangaistuskin olisi ollut mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virheitä sattuu. Mikset ap selvittänyt asiaa heti kun sait rahat? Varmasti tiesit ettei sinun kuulu saada rahoja ja olisit voinut heti palauttaa ne eikä työnantajan tarvitsisi näin pitkän ajan päästä lähettää laskua.
Mä kyllä soitin palkanlaskentaan silloin kun sain rahaa että mistä nämä ovat. Selittivät sieltä jotakin mitä nyt en muista mutta en vain ollut perseelläni kuten te. Ja mulle aivan yksi lysti mitä te musta ajattelette.
Ap
Varas mikä varas. Pääset helpolla kun et edes rangaistusta saa ja silti itket sääliä? Nykyisen työpaikan menetys ja ehdollinen vankeusrangaistuskin olisi ollut mahdollinen.
Ai että mä nauran täällä. Mua ei hetkauta edelleenkään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ei hetkauta mutta silti itket täällä. Kyl me tiedetään ettei sulla ole rahaa noita varastamiasi rahoja maksella takaisin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ei hetkauta mutta silti itket täällä. Kyl me tiedetään ettei sulla ole rahaa noita varastamiasi rahoja maksella takaisin :D
Ja sehän et tasan tarkkaan tiedä mun elämästä edelleenkään yhtään mitään vaikka niin luulet.
Ap
jos sille on maksettu väärin palkkaa, niin totta kai se pitää maksaa takaisin. Olikohan se 2v minkä takuisia voivat vielä periä takaisin.
Kannattaa tosiaan tarkistaa ajallaan ne palkkakuitit! Ei kai sulta 400e liikaa voi jäädä huomaamatta?
Pitää maksaa takaisin mutta maksuaikataulua voit varmasti neuvotella kun vaan saman tien otat palkanmaksuun yhteyttä!
No onpa nyt ilkeää kommentointia täällä ap:ta kohtaan. Rahat varmasti pitää maksaa takaisin, kun kerran on väärin maksettu. Mutta vähän kohtuutonta on, että siellä toisessa päässä virheen huomaamiseen meni noin pitkä aika. Oma työnantajani ei ole käsittääkseni esim. lounaista lähettänyt laskua jälkikäteen, vaikka ne on palkanlaskennan ja kulunvalvonnan (jonka systeemiin lounaat kirjataan) tietokatkosten takia jääneet joskus perimättä loppupalkassa.
Itse olin osaviikkolomautettuna keväällä ja siinä oli vappua ja pääsiäistä ja helatorstaita, enkä yhtään tiedä, tuliko kassasta oikea vai väärä summa työttömyyskorvauspäiviä, vaikka ilmoitin päivät juuri niin kuin oli tehnytkin ja he näkevät tietysti maksetut palkat jne.
Jos sieltä vuodelta on jo vahvistettu verotus, niin tarkista verottajalta laskun maksun jälkeen miten saat ylimääräiset maksamasi verot takaisin.
Tietysti se pitää maksaa, vaikkei ollut sinun virheesi. Ikävää, mutta niin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä sen pystyn maksamaan ei siitä ole kyse. Ei olisi pitänyt täällä edes avautua kun on näin typerää porukkaa liikkeellä. Yhtä typerää kuin vanha esimieheni. Mitään empatiaa ei ole. Toivottavasti karma saa heidätkin kiinni kun lyötte lyötyä.
Ap
Osaatko vielä selittää miksi pitäisi tuntea empatiaa sinua kohtaan? Olet sataprosenttisen varmasti tajunnut jo silloin yli vuosi sitten että nyt tulee kyllä tilille rahaa joka ei sinulle kuulu. Sen sijaan että olisit selvittänyt asian välittömästi olit hipihiljaa ja toivoit että eivät huomaisi. Nyt sitten valitat ja vaadit empatiaa kun joudutkin maksamaan takaisin rahat jotka eivät sinulle edes kuuluneet.
Vierailija kirjoitti:
Jos sieltä vuodelta on jo vahvistettu verotus, niin tarkista verottajalta laskun maksun jälkeen miten saat ylimääräiset maksamasi verot takaisin.
Vero palautuksena tulevat, kun jo vuoden verotus paljastuu. Jos ap olisi edelleen samassa työpaikassa, voisi verotusta ehkä tasata tulevien palkkojen verotuksessa, mutta verottajalta ei saa mitään takaisin muuten kuin normaalin vero palautuksen kautta. On kuitenkin tärkeää tarkistaa, että tieto oikeasta kokonaisansiosta menee myös verottajalle. Ja on syytä tarkastaa veroehdotus, ettei siellä näy tulona tuo ylimääräinen 400 euroa. Eli kaikki laskut ja kuitit talteen verottaja varten ja kannattaa sieltä palkkalaskennasta varmistaa, että tieto takaisinperinnästä on mennyt myös verottajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vero palautuksena tulevat, kun jo vuoden verotus paljastuu. Jos ap olisi edelleen samassa työpaikassa, voisi verotusta ehkä tasata tulevien palkkojen verotuksessa, mutta verottajalta ei saa mitään takaisin muuten kuin normaalin vero palautuksen kautta. On kuitenkin tärkeää tarkistaa, että tieto oikeasta kokonaisansiosta menee myös verottajalle. Ja on syytä tarkastaa veroehdotus, ettei siellä näy tulona tuo ylimääräinen 400 euroa. Eli kaikki laskut ja kuitit talteen verottaja varten ja kannattaa sieltä palkkalaskennasta varmistaa, että tieto takaisinperinnästä on mennyt myös verottajalle.
Voi pärkeleen automaattinen tekstinsyöttö taas teki tekosiaan, ja tosiaan, jos verotus on jo valmistunut voi olla hankalampi juttu oikaista. Mutta kyllä se käsittääkseni mahdollista on.
Ap