Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistutus uuden vuokrasopimuksen allekirjoittajille: suurissa kaupungeissa nyt vuokraajan markkinat

Vierailija
21.09.2020 |

Muistakaa neuvotella roimat alennukset. Takuuvuokrasta voi tinkiä myös.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on kuule täällä pienessäkin kaupungissa. Eikö vuokranantajilla ole enää minkäänlaista empatiaa?

Vierailija
2/26 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitusasunnon kulut eivät ole laskeneet minnekään. Ei ole pakko ottaa riskiä alennuksella. Kukaan ei halua omaisuutensa arvon alenemista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin pidetään tyhjänä.

Vierailija
4/26 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraaja voi olla vuokralainen tai vuokranantaja.

Mutta totta on, että asuntoja on rakennettu aivan liikaa, väki ei muuttanutkaan maalta kaupunkiin siinä tahdissa kuin oletettiin, joten vuokrat alenevat ja asunnot jää tyhjilleen.

Vierailija
5/26 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta totta on, että asuntoja on rakennettu aivan liikaa, väki ei muuttanutkaan maalta kaupunkiin siinä tahdissa kuin oletettiin, joten vuokrat alenevat ja asunnot jää tyhjilleen.

Helsingissä jokaiseen näyttöön on kymmeniä innokkaita tulijoita. 

Vierailija
6/26 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri luki uutisissa tänä aamuna että Helsingissä vuokrat ovat nousussa. 

Vierailija
7/26 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rovaniemellä voi airbnb romahduksen takia kilpailuttaa vuokranantajia.

Pidätkö rahakone luukkusi tyhjänä vai pudotatko vuokran liki puoleen?

Vierailija
8/26 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä jokaiseen näyttöön on kymmeniä innokkaita tulijoita. 

Keskustassa noin, mutta menepä lähemmäs Vantaan rajaa.

Vierailija
9/26 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rikas vuokranantaja, joka korotti 14 eurolla vuokraa, en ehtinyt kauaa asua tässä, harmittaa kun sinänsä siisti, kiva kämppä mut keittiön laatikostot vanhoja, ja ötököitä vilisee vaikka kuinka siivoais ja pesis keittiön, samoin sokeritoukat riesana, välillä ei näy yhtään ja sit näkyy

Tiedän olen tyhmä, halvemmallakin saisi täältä asunnon, mut sijainti tässä ihanne, työpaikka 300 metrin päässä siksi estää lähtemästä

Vierailija
10/26 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralainen on aina riski vuokranantajalle. Itse ainakin harkitsisin tarkkaan, vuokraanko tuollaisessa tilanteessa tinkaajalle vai annanko ennemmin olla tyhjänä. Tinkiminen saattaisi indikoida maksukyvyttömyyttä. 

Vierailija
11/26 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole. Asunnon hakijoita on enemmän kuin asuntoja. Luonnollisesti kalliin asunnon saat vaikka tunnin sisällä. Olen etsinyt edullisempaa asuntoa perheellemme jo pidempään onnistumatta.

Vierailija
12/26 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokralainen on aina riski vuokranantajalle. Itse ainakin harkitsisin tarkkaan, vuokraanko tuollaisessa tilanteessa tinkaajalle vai annanko ennemmin olla tyhjänä. Tinkiminen saattaisi indikoida maksukyvyttömyyttä. 

Indikoi sinä sen tyhjän kämppäsi kanssa...

Vierailija
13/26 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan sen voi myydä tarvittaessa. Minä ainakin, muista en tiedä. Vuokralaisia on niin moneen lähtöön, että ihan kenelle tahansa ei viitsi vuokrata. Mieluummin pitää tyhjänä. 

Vierailija
14/26 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratasoa ja sen historiaa tarkastellessa selviää kenen markkinat on. Nyt on ollut ainakin vuosikymmenen tai pari ihan vuokranantajien markkinat, eikä ole vielä tähän päivään mennessä muuttunut asiat.

Vierailija
15/26 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitusasunnosta saattaa olla edelleen lainaa tai vaikkapa korjausvelkaa. Lyhennykset ja kulut juoksevat koko ajan. Samoin kaikki muut kulut kuten vastike, kiinteistövero jne. mitkä eivät ainakaan ole laskussa. Siksi on aivan utopistista kuvitella että vuokranantajat lähtisivät laskemaan vuokria. Jos haluatte pienempää vuokraa niin ottakaa yhteys kansanedustajaanne ja vaatikaa verotukseen helpotusta. Sehän ei tietenkään välttämättä tarkoita että vuokrat laskevat mutta onpahan paremmat perustelut vaateelle.

Jos yksityishenkilön kannalta käy taloudellisesti kannattamattomaksi hankkia ja ylläpitää sijoitusasuntoja niin vähitelleen kaikki asunnot valuvat isoille sijoittajille ja esimerkiksi kiinalaisille megaffirmoille. Voin taata että siinä vaiheessa kyyti on kylmää ja täällä alkaa olla kalmoja kaduilla talviaikaan.  

Vierailija
16/26 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan sen voi myydä tarvittaessa. Minä ainakin, muista en tiedä. Vuokralaisia on niin moneen lähtöön, että ihan kenelle tahansa ei viitsi vuokrata. Mieluummin pitää tyhjänä. 

Stadia lukuun ottamatta myyt sen ihan roimalla tappiolla...

Vierailija
17/26 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät asunnot menevät hyvin, ne huonoimmat viimeisenä, missäpäin suomea asunnot jäävät vuokraamatta?

Vierailija
18/26 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin pidetään tyhjänä.

Okei hyvä tietää koska silloin on paljonkin pudotettavaa hinnassa kun sitten joskus vuokraavat.

Vierailija
19/26 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokratasoa ja sen historiaa tarkastellessa selviää kenen markkinat on. Nyt on ollut ainakin vuosikymmenen tai pari ihan vuokranantajien markkinat, eikä ole vielä tähän päivään mennessä muuttunut asiat.

Käyppä kertomassa tuo esim. Rovaniemellä.

800 tyhjää airbnb (velkaraha) kämppää riskinottaja-ahneiden sylissä.

Vierailija
20/26 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät asunnot menevät hyvin, ne huonoimmat viimeisenä, missäpäin suomea asunnot jäävät vuokraamatta?

Helsingin keskustassa on paljon asuntoja tyhjillään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi