Lapsen yökastelu alkoi taas, kun koulu alkoi
Kesällä loppui yökastelu. Oltiin onnessaan, kun jatkuva lakanapyykkirymba loppui. Vaippoja lapsi käytti, mutta välillä päästivät läpi. Lähes koko kesäloman oli yökuiva ensimmäistä kertaa ikinä.
Ja nyt taas yökastelu alkoi. Olen ihan lopun uupunut tähän :(
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasta jännittää esiintyminen ja yleensäkin ääneen puhuminen. Tästä ope on tietoinen. Tukee parhaansa mukaan.
Muihin tahoihin en ole ottanut vielä yhteyttä
Niin, ja vaipat on. Pissaa tulee vaan niin älytön määrä, että usein sänky märkä. Vuodesuojat on, mutta petivaatteet pitää aina pestä.
Ap
https://yle.fi/uutiset/3-10585879
Kaikki sitrushedelmät pois nyt!
Tuolla toisessa ketjussa syy oli ollut niissä, jos huomasitte:-)
"Hedelmäpussiin kiinnitetyssä tarrassa oli lueteltu sadonkorjuun jälkeen käytetyt aineet: E914, E904, tiabendatsoli, fosetyyli-alumiini, imatsaliili, propikonatsoli.
E-koodien takana on kaksi pintakäsittelyainetta: E914 on kemiallisesti valmistettua hapetettua polyeteenivahaa ja E904 sellakkaa eli intialaisen lakkakilpikirvan puhdistettua vahamaista eritettä.
Loput listasta taas ovat sieni- ja kasvitautien ehkäisyyn käytettyjä torjunta-aineita. Näistä propikonatsolin EU kielsi lokakuussa, koska se on luokiteltu lisääntymiselle vaaralliseksi aineeksi.
Lohva kertoo tienneensä, että tuontihedelmissä on torjunta-ainejäämiä, mutta torjunta-aineiden lisääminen sadonkorjuun jälkeen yllätti."
Sellakkaa on myös luomuomenoissa ja -päärynöissä, koska se on luomusallittu. Pitäisi vetää vastuuseen se tyyppi, joka antaa pilata meidän ruoat noilla:-(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasta jännittää esiintyminen ja yleensäkin ääneen puhuminen. Tästä ope on tietoinen. Tukee parhaansa mukaan.
Niin, ja vaipat on. Pissaa tulee vaan niin älytön määrä, että usein sänky märkä. Vuodesuojat on, mutta petivaatteet pitää aina pestä.
Ap
En tiedä onko tämä hyvä konsti, mutta meillä vältyttiin lakanapyykiltä kun yksinkertaisesti pissatin lapsen yöllä. Lapsi meni nukkumaan n. klo 21, itse kun illanvirkkuina valvottiin helposti puolille öin, käytettiin lapsi pissalla silloin kun mentiin itse nukkumaan, ja näin hän nukkui kuivana aamuun asti. Enää ei ole tarvinnut pissattaa, eikä käy itsekään öisin pissalla, on nyt 7-vuotias.
Joillain varmasti toimii, mutta trust me, yökastelijan perheessä on kokeiltu kaikki. Aloittajan lapsi on yökastelijalle tyypilliseen tapaan sikeä nukkuja. Sellaisen herättäminen on joskus todella vaikeaa ja sen prosessin aikana herää kaikki muutkin. Plus meillä yökastelijan kastelussa ei ollut kyllä aikataulun suhteen mitään logiikkaa. Se pissa oli saattanut tulla jo siinä kohtaa kun mentiin herättämään, vaikka tasan tarkkaan kävi pissalla ennen nukkumaan menemistä. Tai joskus se pissa tuli silti vielä aamuyöstä, vaikka alkuyöstä olikin herätetty pissalle.
Lapsen voi herättää vaikka alkuyöstä ja aamuyöstä pissalle, meillä auttoi, nykyään lapsi herää jo itse.
Joo, mutta ei se auta, jos se pissa on ehtinyt tulla jo.
Kellotat mihin aikaan vahinko yleensä käy ja herättää ennen sitä. Tuo herätys tapa vaatii aikaa että sen saa sujumaan, mutta on ollut meillä toimivin, vaippojen imukyky ei todellakaan riittänyt tai valskasi aina jostain välistä, kun tän saa toimimaan niin helpottaa huomattavasti kun ei tarvitse vaihtaa petiä öisin kuivaksi.
Kuten totesin yllä, ei ole ollut logiikkaa. Voi tulla milloin vain tai olla tulematta. Olen tuo, jonka lapsella on nyt viides lääkekokeilu menossa. Josko tämä nyt menisi tällä, aika näyttää.
Mitä te teette yökyläilyjen yms suhteen?
Meidän yökastelija on jo 9-vuotias ja hän on joutunut jättämään väliin esim. kaikki harrastusreissut, koska pelkään että siellä sattuu vahinko yön aikana. Yökylään ollaan otettu kavereita meille, mutta jos lapsi kutsutaan kaverille niin ollaan vaan keksitty joku tekosyy jonka varjolla kieltäytyä. Tosi hankalaa ja ikävää lapselle. Kastelua tapahtuu enää harvoin, mutta ikinä ei voi tietää milloin... :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En tiedä onko tämä hyvä konsti, mutta meillä vältyttiin lakanapyykiltä kun yksinkertaisesti pissatin lapsen yöllä. Lapsi meni nukkumaan n. klo 21, itse kun illanvirkkuina valvottiin helposti puolille öin, käytettiin lapsi pissalla silloin kun mentiin itse nukkumaan, ja näin hän nukkui kuivana aamuun asti. Enää ei ole tarvinnut pissattaa, eikä käy itsekään öisin pissalla, on nyt 7-vuotias.
Joillain varmasti toimii, mutta trust me, yökastelijan perheessä on kokeiltu kaikki. Aloittajan lapsi on yökastelijalle tyypilliseen tapaan sikeä nukkuja. Sellaisen herättäminen on joskus todella vaikeaa ja sen prosessin aikana herää kaikki muutkin. Plus meillä yökastelijan kastelussa ei ollut kyllä aikataulun suhteen mitään logiikkaa. Se pissa oli saattanut tulla jo siinä kohtaa kun mentiin herättämään, vaikka tasan tarkkaan kävi pissalla ennen nukkumaan menemistä. Tai joskus se pissa tuli silti vielä aamuyöstä, vaikka alkuyöstä olikin herätetty pissalle.
Lapsen voi herättää vaikka alkuyöstä ja aamuyöstä pissalle, meillä auttoi, nykyään lapsi herää jo itse.
Kellotat mihin aikaan vahinko yleensä käy ja herättää ennen sitä. Tuo herätys tapa vaatii aikaa että sen saa sujumaan, mutta on ollut meillä toimivin, vaippojen imukyky ei todellakaan riittänyt tai valskasi aina jostain välistä, kun tän saa toimimaan niin helpottaa huomattavasti kun ei tarvitse vaihtaa petiä öisin kuivaksi.
Kuten totesin yllä, ei ole ollut logiikkaa. Voi tulla milloin vain tai olla tulematta. Olen tuo, jonka lapsella on nyt viides lääkekokeilu menossa. Josko tämä nyt menisi tällä, aika näyttää.
Tullut äitiinsä, älä lisäänny enää..
Vierailija kirjoitti:
Voi vttu mitään lääkkeitä tuputeta jos lasta ahdistaa koulun ilmapiiri.
No eihän ne minnekään menisi käyttöön ilman lääkäriä!
Onko sun mielestä oikeen k o k e i l l a kaikenlaista, vaikka syy voi olla tässäkin:
https://naturalpedia.com/imazalil-toxicity-side-effects-diseases-and-en…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tullut äitiinsä, älä lisäänny enää..
Joku tuolla yllä totesikin, että lapsen yökastelu herättää aikuisissa kauhean aggressiivisia tunteita. Eipä tarvinnut kauaa elävän elämän esimerkkiä odottaa.
Minulla on myös muita lapsia, jotka ovat olleet yökuivia jo 2-vuotiaista lähtien. Tämän yhden kanssa sitä on sitten odotettu jo paljon pidempään. Kaikkea maan ja taivaan väliltä on kokeiltu, usko pois. Varmasti kaikkea sellaistakin, mistä ei ole ollut mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te teette yökyläilyjen yms suhteen?
Meidän yökastelija on jo 9-vuotias ja hän on joutunut jättämään väliin esim. kaikki harrastusreissut, koska pelkään että siellä sattuu vahinko yön aikana. Yökylään ollaan otettu kavereita meille, mutta jos lapsi kutsutaan kaverille niin ollaan vaan keksitty joku tekosyy jonka varjolla kieltäytyä. Tosi hankalaa ja ikävää lapselle. Kastelua tapahtuu enää harvoin, mutta ikinä ei voi tietää milloin... :(
Sama juttu, ollaan vältetty. Kastelu on sosiaalisesti tosi ikävä ja rajoittava juttu.
Käy homeopaatilla. Moni on saanut avun juuri täthän vaivaan
Lapsellasi on huono hermorakenne, stressaantuu normaalista koulunkäynnistä niin paljon, että kastelee öisin sänkynsä. Auttaisiko joku terapia?
Vierailija kirjoitti:
Käy homeopaatilla. Moni on saanut avun juuri täthän vaivaan
Haha :D Vedestä on apua yökasteluun. Lantrataanko tässä pissa olemattomiin?
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeesti!?! Kannattaisi hakea se apu ammatti-ihmiseltä, eikä täältä. Tuo "vaiva" on psyykkinen.
Ei ole psyykkinen, vaan hormonaalinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeesti!?! Kannattaisi hakea se apu ammatti-ihmiseltä, eikä täältä. Tuo "vaiva" on psyykkinen.
Ei ole psyykkinen, vaan hormonaalinen.
https://www.naturalnews.com/053640_dietary_sugar_Alzheimers_disease_dem…
tuossa hyvä esimerkki siitä. Sokerijuurikaan viljelyssä käytetään niin hirveitä myrkkyjä, ettei enää ihminen niistä selviä. Lääkäreillä ei ole kolutusta niihin, jos ei ole erikseen opiskellut ympäristölääketiedettä, kuten itse olen aikoinaan avoimessa yliopistossa.
Ottakaa käyttöön pissahälytin.
https://kauppa.pedihealth.fi/yokastelu/kasteluhalyttimet/?gclid=EAIaIQo…
https://vuokkoset.fi/fi/tuotteet/cotton-normal-2/
Kouluikäisen täytyy oppia itsekin vaihtaa se. Tuossa hyvä, ei ärsytä, kuten moni muu, joissa on maissia.