Kokemuksia välikausi Remusta: valskaako yläosan saumat sateella?
Mietin kannattaako ostaa, kun olen kuullut, että yläosan teippaamattomat saumat valskaa sateella. Onko totta? Ja ihan kaatosateessa vai jo vähemmästä?
Kommentit (8)
Meillä on kaksi remun välikausipukua ollut ja kyllä molemmat on olkasaumoista veden laskeneet sisään.
Tosiaan, jos on ollut kauan pienessäkin sateessa tai sitten jos on satanut kunnolla vähemmänkin aikaa.
meillä kokemusta viime kesältä. Oltiin puistossa leikkimässä kun alkoi sataa ja kun ei ihan heti lähdetty kotiin olikin tyttö kotiin päästyämme yläosastaan sisävaatteita myöden ihan läpimärkä:(
Tästä viisastuneena täksi kaudeksi hankin Lassietecin,Raiskin ja Reimatecin välikausivaatteita.
Taitaa olla parempi, että ostan jonkun muun puvun, niin ei tartte sadetakkia lisäksi...
Ihmettelen vaan, mitä valmistaja on miettinyt puvun käytöstä sadesäällä... =o)
Remuissahan ei muistaakseni ole kuin lahkeiden saumat teipattu ja kaiketi hihojen. Eli siksi ne saumat falskaa. Tosin niin teki meillä ReimaTec+ haalarikin.
Olipas mulla hölmö kommentti. Taisin lukea hieman liian nopeasti tuon aloituksen... Mainitsitkin jo niista teippaamattomista saumoista...
Ovatko Raiskin vaatteet pitäneet sateen? Meillä on huonoja kokemuksia Drymaxxista.
Entä Lassietec?
sanfredmildred:
Ovatko Raiskin vaatteet pitäneet sateen? Meillä on huonoja kokemuksia Drymaxxista.Entä Lassietec?
Juu on Raiski pitänyt. Ei tosin ole ihan reimatecin veroinen.
Kastuu jännästi läpi kun on tultu sisälle ja laitettu vaatteet kuivumaan. Mut ulkoa sisälle tullessa on aluvaateet olleet kyl ihan kuivat.
Kovassa sateessakaan puistossa leikkimisen ja kotiinkävelemisen jälkeenkään ei aluvaatteet oleet märät.
Omituisinta on et pitää kyl kosteuden ulkopuolella mut muuttuu jotenkin kylmän oloiseksi. Itellä kans Raiskin puku ja olen saman huomannut mitä tyttö, et kylmä tulee vaik ei aluvaateet kastukkaan. Mikäköhän sen aiheuttaa.
Lassieteciä en tänä vuonna ole vielä sateessa käyttänyt (viimevuotinen puku ainakin piti ihan hyvin) syystä et ostin himpun verran lian ison haalarin enkä ole viitsinyt sitä vielä kauheasti pitää,kun noita ulkotamineita piisaa...
Reimatec haalarinkin sorruin ostamaan alesta kaikkien lukuisten vaatteiden lisäksi,vaik alkukeväästä ei värit mielyttäneetkään. Niin se silmä tottuu..
Raiskin ostin , kun ajattelin sen pitävän lapsen kuivana ja oli nätin näköinen takki+housu yhdistelmä. Siihen sopi kivasti Reimatecin sydvestikin. Ainakin on ollut parempi kuin Remu,jonka kanssa kastui koko tyttö.
Siis meillä on ollut yksi Remun välikausihaalari ja kyllä siinä valitettavasti sateella yläosan saumat falskasivat. Pienen aikaa piti kyllä tihkusadetta, mutta jos oli sateessa kauemmin tai satoi kovempaa, niin läpi tuli kosteus.
Itse suosin välikausivaatteissa Reimatecia, koska siinä ovat yläosan saumatkin teipattuja. Lumisadetta sitten teippaamattomat yläosat pitävätkin paremmin, joten talvivaatteissa Reimatec ei ole ihan must.