Uskovaiset ovat omineet Jumalan itselleen
Jumala on vaan heidän Jumala ja heittää kaikki muut ihmiset helvettiin. Jumala siunaa vaan heitä. Vain heillä on oikeus yhteyteen Jumalan kanssa.
Mun mielestä on ihan kauheaa. Mites me tavalliset ihmiset? Mites me ns köyhät, syntiset ja maan hiljaiset. Me ei välttämättä ees pystytä tulla uskoon, kun on niin kova synnintunto. Tai elämä on niin heitellyt, ettei vaan pysty uskoa rakastavaan Jumalaan. Tai sit on löytänyt rauhan muista uskonnoista. Mut ei, ei mitään mahiksia Jumalan omiksi js Jumalan pelastamiseksi. Ei ei, on tultava uskoon ja uskittava kuin HE ja tultava samanlaiseksi kuin he. Muuten ei Jumala hyväksy.
Jokainen valitsee, uskooko vai ei... Ja blaa blaa, kaikki ei vaan usko tai pysty uskoa. Ja uskovaisethan ei heille Jumalaansa anna.
Kommentit (3)
Uskovaiset kuule saavat pitää hyvänänsä mokoman. Parempi etteivät muille sitä tyrkytäkään (turha toivo taitaa olla tämä).
En ole itsekään varmaan "kunnon uskovainen", mutta mielestäni Jumalan rakkaus ja armo on kyllä ihan jokaisen saavutettavissa. Suurin osa läheisistäni ovat ihan taviksia, eli eivät ajattele uskonasioita päivittäin, osa ei varmaan juuri koskaan, mutta kuuluvat kirkkoon ja jollain tasolla uskovat Jumalaan. Yksi hyvä ystäväni on ateisti, enkä silti tuomitse häntä. Olimme ystäviä jo ennen kuin minä löysin Jumalan, joten tuntuisi tyhmältä arvistella häntä. Yleensä keskustelemme muista kuin uskonasioista.
Hyökkäävästä kirjoitustyylistäsi tuli mieleen sanonta "se koira älähtää johon kalikka kalahtaa". -Miksi olet noin vihainen tai puolustuskannalla? Jos Jumala olisi sinulle yhdentekevä, ei se varmaan herättäisi sinussa noin voimakkaita tunteita?
Mulla on käsitys, että ihminen saa kutsuja Jumalan läheisyyteen joitakin kertoja elämässä. On mahdollista saada se kutsu/ kääntyä kuolinvuoteella, mutta jos sattuisi kuolemaan ihan yhtäkkiä, niin se on sitten myöhäistä. Uskon myös että tämä elämä ja tämä maailma on paljon parempi kun on Jumala johon voin turvata. Elämäni on nyt paljon antoisampaa kun siinä on henkinen ulottuvuus.