Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laivalla työskentely

Vierailija
04.08.2013 |

Tiedän muutaman laivalla töissä olevan ja keskenään seurustelevan pariskunnan. He asuvat yhdessä, mutta laivayhtiöllä maksattavat kaksi eri asuntoa ja vuokraavat toista asuntoa eteenpäin. Onko ko. toiminta kuinkakin yleistä ja minkälaisesta petoksesta on kyse?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä varustamo muka maksaa asunnot? Kuullostaa erittäin oudolta, olet varmaankin ymmärtänyt väärin. Vai ovatko he valmomassa aluksen rakentamista telakalla? Sitten voisi olla mahdollista.

Vierailija
2/4 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laivalla töissä, eikä varustamo maksa mitään meidän asunnosta. Kuulostaa oudolta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin on, mitä ihmettelen, itsekin laivalla olen töissä ollut ja en ole ikinä kuullut moisesta, kaikki riippuu työsopimuksesta. Jos siinä sanotaan asuntoa ei saa vuokraa eteenpäin, sitten ei saa. Jos asiasta ei ole mainintaa, sitten asunto on työsuhde-etu, jonka arvo lisätään palkkaan ja siitä maksetaan myös veroa.

Eli puhdasta tuloa se ei ole, vaikka kuinka tekisi kaiken salassa.

Vierailija
4/4 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen työskennellyt laivoilla itämerellä, aasiassa ja karibialla. suomalaisilla varustamoilla, ruotsalaisessa varustamossa ja bahamalle rekisteröidyissä aluksissa. 

en ole ikinä kuullut juttuakaan, että joku varustamo maksaisi työntekijöidensä asunnot.  

suomessa on ns. merimiesasuntoja, joita voivat hakea asunnokseen merimiehet. voisko olla kyseessä tällainen asunto? paitsi että sen vuokrat maksaa kyllä merimies itse varustamon maksamasta palkasta. 

voihan sitä asuntoaan vuokrata eteenpäin. tuskinpa se petos kuitenkaan on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme