Joulunvietosta
Mieheni on töissä koko joulun ulkomailla. Meillä on kaksi lasta (ala-asteikäisiä). Oma perheeni asuu meistä kaukana, ja mies oli myös viime joulun pois, tällöin olimme minun perheeni luona. Tänä vuonna olin päättänyt että emme lähde perheeni luokse, lapset toivoivat että viettäisimme joulun kotona ja mahdollisesti serkkujen kanssa. Olen myös itse ilmoittanut anopille, että emme lähde perheeni luokse, vaan haluamme olla kotona.
Nyt kysyin eilen anopilta että miten he viettävät joula, minulle ei tullut mieleenkään että minä ja lapset emme olisi tervetulleita joulun viettoon heidän kanssaan jos sitä toivomme. Anoppi sanoi, että mieheni sisko on päättänyt viettää joulun hänen ja isomummun kanssa, joko isomummun asunnossa tai anopin talossa. Sanoin, että lapseni toivoisivat saavansa viettää joulun serkkujensa kanssa. Hän sitten siihen sillä lailla välttelevästi että no kai tekin sitten voitte tulla. Kuitenkin hän oli niin välttelevä että tänään kun kävimme tämän isomummun luona kylässä otin asian uudelleen esille kysyäkseni, että miten tätä joulua on nyt ajateltu juhlia. Miehen isomummu ilmoitti että anoppi, miehen sisko ja se lapset tulee hänen luokse, me emme mahdu sinne. Hän/he ei suostu tulemaan meille eikä anopin luokse (molemmilla isot talot). Ilmoittivat minulle että minun on parasta mennä oman perheeni pariin.
Tyttäreni tuli niin surulliseksi että meni vessaan salaa itkemään, muut eivät sitä huomanneet.Isomummu vaan sanoi, että tämä on nyt päätetty eikä he sitä muuta, ja "se on vain yksi ilta vuodessa". No, niinhän se on, mutta kyllä silti lasten puolesta harmittaa. Ja kyllä, minä itse sanoin haluavani olla kotona, mutta en tietenkään halua istua yksin kotona, vaan jouluateria nyt yleensä syödään lähiperheen kesken. Sikäli hyvä että ainakin sanoivat suoraan ettemme ole tervetulleita sinne, ei turhaa teeskentelyä. Soitin sitten omalle äidilleni ja olemme luonnollisesti tervetulleita heidän luokseen, ja sieltä löytyy toiset serkut kenen kanssa leikkiä joten kyllä tämä tästä. Mutta onko tosiaan niin ihmeellistä, että me olisimme lasten kanssa viettäneet aattoillan miehen perheen kanssa vaikka mies on töissä? Minun mielestäni ei, olemme siis olleet yhdessä jo vaikka kuinka kauan ja tunnemme kaikki toisemme hyvin. Minä ja miehen sisko emme tule toimeen, siinä varmasti suurin syy tähän, mutta lapset takia olisin ollut valmis viettämään yhteistä joulua silti. Ihanaa jouluhenkeä! Mitä mieltä?
Kommentit (29)
Eikös täällä aina toitoteta, että asioista pitää sanoa suoraan. No, nyt sulle sanottiin suoraan. Asia ok.
Se on totta, että nyt sanottiin suoraan. Mutta ei ole mukavaa, kun oma lapsi itkee salaa miten meille tulee tylsä joulu ja miksi me ei saada olla mukana. Ja olen myöskin iloinen, avoin ja kohtelias.Miestä hävettää perheensä käytös. Mutta en halua että hän aloittaa mitään kauheaa kamppanjaa meidän puolestakaan, olkoot keskenään.
Kiva provo jälleen kerran.
Miksi sinun ja lasten päätös on jotenkin arvokkaampi kuin isomummon, anopin ja kälyn päätös? He haluavat rauhallisen, mukavan joulun, johon sinulla ja lapsillasi ei ole mitään asiaa. Anna heille heidän tärkeä juhlansa, jonka he haluavat omana perheenään viettää.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 19:10"]
Se on totta, että nyt sanottiin suoraan. Mutta ei ole mukavaa, kun oma lapsi itkee salaa miten meille tulee tylsä joulu ja miksi me ei saada olla mukana. Ja olen myöskin iloinen, avoin ja kohtelias.Miestä hävettää perheensä käytös. Mutta en halua että hän aloittaa mitään kauheaa kamppanjaa meidän puolestakaan, olkoot keskenään.
[/quote]
Muistuta lapsellesi, että serkut ovat ansainneet kivan joulun ilman sinun lastesi harjoittamaa kiusaamista. Siitähän tässä on kyse eli isä ei halua olla joulua kanssanne, serkut ei halua olla kanssanne... ainakin minä miettisin sinuna, mitä kaikkea olet tehnyt pieleen.
Sun lapset toivoi, että vietätte joulun kotona ja nyt kun saatte olla kotona, niin se lapsi vänkää itkua, kun ei saa olla serkkujen kanssa.
Sanot lapselle, että maailmassa ei saa kaikkea eikä mieltään kannata koko ajan muuttaa.
En ymmärrä: ensin sanot, että olette joulun kotona ja sitten alat järjestellä, että ette ole jouluna kotona. Kai se anoppi ihmettelee, että kun hän on tyttärensä kanssa järjestänyt heille joulun ilman perhettäsi, niin sitten perut puheesi ja haluatkin heidän luokseen.
Joulu kotona = meille muille joulu omassa kodissa, ei jonkun toisen kodissa.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 19:14"]
[/quote]
Muistuta lapsellesi, että serkut ovat ansainneet kivan joulun ilman sinun lastesi harjoittamaa kiusaamista. Siitähän tässä on kyse eli isä ei halua olla joulua kanssanne, serkut ei halua olla kanssanne... ainakin minä miettisin sinuna, mitä kaikkea olet tehnyt pieleen.
[/quote]
Oletko sinä irl yhtä ilkeä ihminen kuin tässä palstalla? Tuo sinun viestisi oli suoraan sanottuna puistattava.
[/quote]
Miestä hävettää perheensä käytös? Eli mies häpeää sinua ja lapsia vai onko sillä jossain toinenkin perhe?
Hienoa vastauksia, kiitos, tämä palsta ei petä. Ja mieskin kun tosiaan häädettiin kotona, byääääh:).
Ap
Hei, 7/11, mene nyt ottamaan lääkkeesi. Ei nyt oikein nappaa tuollainen lapsellinen riidanhaasto.
Ap, sinä olet nyt antanut aika ristiriitaisia signaaleja anopillesi. Ensin sanoit, että ette mene minnekään jouluna, vaan HALUATTE OLLA KOTONA.
Mistä se anoppi nyt sinun ajatuksiasi osaa lukea, että "haluamme olla kotona, mutta emme sittenkään, vaan tulla teille jouluaattoillaksi..."
He olivat jo suunnitelleet joulunsa, tietylle ihmismäärälle. Ehkä tosiaan kälysikin oli ilmaissut, että haluaa viettää joulua nimenomaan sillä porukalla, mene ja tiedä.
Joka tapauksessa hyvä, että sait tietää tuon suoraan jo nyt, eikä vasta ihan joulun alla.
Ei siinä, vähän minäkin tuosta olisin loukkaantunut, mutta en kamalasti, kun kerran itse olen ekaksi mennyt sanomaan, että ollaan vaan omalla porukalla.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 19:11"]
Kiva provo jälleen kerran.
Miksi sinun ja lasten päätös on jotenkin arvokkaampi kuin isomummon, anopin ja kälyn päätös? He haluavat rauhallisen, mukavan joulun, johon sinulla ja lapsillasi ei ole mitään asiaa. Anna heille heidän tärkeä juhlansa, jonka he haluavat omana perheenään viettää.
[/quote]
Tyyli on sama, kuin sillä
"katsoo sillai jännästi"
Tuosta kirjoitustyylistä reppana aina kärähtää :D
Mutta hyviä aloituksia tekee muuten. sisältöä kivasti näissä provoissa
ompa tympeää käytöstä anopilta ja lasten mummolta.
jos he joskus kaipaavat teitä yhteisen joulunviettoon, kun miehesi on joulun kotona niin toivottavasti kieltäydytte kutsusta ja toteatte, että mieluummin menette viettämään joulua niiden isovanhempien luokse, joiden luokse olette oikeasti tervetulleita.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 19:33"]
ompa tympeää käytöstä anopilta ja lasten mummolta.
jos he joskus kaipaavat teitä yhteisen joulunviettoon, kun miehesi on joulun kotona niin toivottavasti kieltäydytte kutsusta ja toteatte, että mieluummin menette viettämään joulua niiden isovanhempien luokse, joiden luokse olette oikeasti tervetulleita.
[/quote]
Ihanko sää uskot tän aloituksen :O
[/quote]
"meille tulee tylsä joulu, miksi me ei saada olla mukana"
Sano sille lapsellesi, että äiti päätti, että tänä olette yhdessä siellä kotona. Kyllä se joulu sinnekin tulee. Muista, että itse olet kertonut, että haluatte olla tämän joulun omassa kodissa.
Kiva toki, että kertoivat suoraan, mutta kyllä tuo ainakin mulla vaikuttaisi suhtautumiseen ihan väkisin vaikka kuinka yrittäisin olla aikuinen ja olla välittämättä.
meillä ainakin "joulu kotona" voi pitää sisällään myös mummolassa/serkkujen luona käymistä aattona. yleensä ilta vietetään koko porukalla yhdessä jonkun kotona (syödään, joulupukki käy kylässä, jne.) yöksi kukainenkin menee sinne omaan kotiin, oman porukan kanssa. Enpä oo ennen ajatellutkaan, että joku sukulaisistakin vois käsittää väärin tuon, että ollaan "joulu kotona"
No loppui kyllä kyläily isomummun luona lyhyeen tämän joulukeskustelun jälkeen.
Ja ei, en ole provo.
Ja vaikuttaa tosiaan omaan suhtautumiseeni heihin.
Ap
Sinulle näytettiin paikkasi. Meillä hiukan sama juttu, minua ei pyydetä koskaan anopin, miehen siskon ja anopin siskon juttuihin mukaan vaikka olen aina ollut iloinen, ystävällinen ja kohtelias kaikille. Jotenkin he pitävät ilmeisesti itseään parempana kuin minä olen, en ole paikkakunnalta kotoisin ja muutenkin ilmeisesti vähän väärästä maakunnasta.