Mikä yksi ainoa biisi palauttaa parhaiten nuoruusmuistosi kun kuulet sen soivan?
Eli mikä yksi ainoa musiikkiesitys vie sinut ajatuksissasi nuoruusikävuosiin noin 14-20v?
- Biisi joka kenties soi radiossa, diskoissa, soittoruokaloissa ja ei välttämättä jäänyt vain muutaman kuukauden soittoilmiöksi
- Biisi joka kenties nosti fiiliksesi arjen yläpuolelle aina kun kuulit sen soivan
- Biisi joka on sinulle henkilökohtaisesti jotenkin maaginen
- Biisi jonka luultavasti omistit fyysisenä tallenteenakin (vinyyli, kasetti, cd ym) tai olit hankkinut sen digitaalisena bittiversiona tallentimeesi
- Biisi jossa on kenties jotain yleisempiä aikakauteen sidoksissa olevia ominaisuuksia saundeissa, toteutuksessa, sanoituksessa jne, mutta jollain tavalla kyseinen biisi ehkä kiteytti aikakauden ajan henkeä paremmin kuin muut
- Biisi josta kenties on kehittynyt klassikko joka soi edelleen nostalgia radiokanavilla säännöllisesto
- Biisi johon liittyy runsaasti henkilökohtaisia muistoja merkittävästä tapahtumasta tai tapahtumista
Mikä olisi siis se yksi ainoa biisi?
Itselleni se on New Orderin Blue Monday, joka täyttää minulla nuo kaikki kohdat mitä luettelin, enkä ole vielä koskaan siihen kyllästynyt. Omistan myös alkuperäisen 12"-tuumaisen singlen.
Kommentit (869)
Tappara on terästä,Tappara on terästä, toiset tulee kaukaa perästä!
U2 Sunday Bloody Sunday ja nimenomaan tämä versio jossa Bono spiikkaa alkuun: this is song is not a rebel song, this song is SBS. Oli nauhoitettuna radiosta C-kasetille ja sitä kasettia tuli hinkattua. Vasta myöhemmin näin tämän livetallenteen VHS-kasetilta.
Kumma heppu & lopunajan voidellut -bändin biisit Meritähti ja Minä ja hän
Prodigyn albumilta Music for the gilted generation Narcotic Suite. Löytyi jostain mun äidin silloisen narkkimiehen vankilassa nauhoittamalta c-kasetilta. Jostain syystä kuuntelin tuota.
Bomfunk Mc's - Freestyler...kundit heilui koulun diskossa lökäpöksyissä breikkaamassa =D
Hassisen kone: Rappiolla. Ihana poika tuli diskossa hakemaan, silloin jaksoi pogota ja muutakin. Seurusteltiinkin 3 vuotta, kunnes elämä vei erilleen.
Vierailija kirjoitti:
Kumma heppu & lopunajan voidellut -bändin biisit Meritähti ja Minä ja hän
Nää oli jollain tuplalevykokoelmalla. Kotimaisia rockhittejä 1 ja 2?
Electric Light Orchestra (ELO): Ticket to the moon
Muistan kun tätä kuuntelin kotona ja ihan täysillä.
Vierailija kirjoitti:
kuka mitä häh
..saunassa teki, mitä häh? Olitko se sinä, vai olinko se minä, ah mitä häh....
Vierailija kirjoitti:
Hassisen kone: Rappiolla. Ihana poika tuli diskossa hakemaan, silloin jaksoi pogota ja muutakin. Seurusteltiinkin 3 vuotta, kunnes elämä vei erilleen.
Mulla tämä sama. Biisiin liittyy oikein mukava karaokemuisto myöhemmiltä vuosilta myös.
Vierailija kirjoitti:
Were not going to take it, twisted sisters
We're not gonna take it
Britneyn Crazy ja Stronger (tai oikeastaan tästä kertosäe my loneliness is killing me no more).
Olin silloin viidennellä. Soi joka diskossa, liikuntatunnilla... ihan joka paikassa.
Rubettes: Sugar Baby Love