Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TYKKÄÄN joulusta!

Vierailija
19.11.2013 |

Kun vihdoinkin voi viettää sen vain oman perheen kesken joutumatta oman äidin orjaksi. Meilläkin on lapsesta lähtien ollut kauhea härdelli tehdä täydellistä joulua. Äiti on leiponut ja pyyhkinyt hikeä otsalta, hyppyyttänyt meitä lapsia siivoamaan, hakemaan halkoja, puistelemaan mattoja, kuorimaan pottuja, pilkkomaan vihannelsia, sitä sun tätä sun sitä sun tätä. Ja koko ajan se marttyyrin ilme ja uuupumus -äidillä.

Ruuan jälkeen hänellä oli sitten oikeus heittäytyä levolle ja muiden piti EDES siivota pöytä, koskapa hän oli tehnyt ihan kaiken!

Nyt kun saan olla vain omalla porukalla, teen asioita pikku hiljaa. Emme käy kenenkään luona, emme kutsu meille ketään. Varon näyttämästä kenellekään hapanta naamaa ja esittämästä kärsimysnäytelmää. Jos itse tahdon kiiltävän puhtaan kodin, teen sen.

Ripustan onnesta soikeana joulukoristeita, kuuntelen lauluja, laitan  kuusen. Tykkään käydä ostoksilla yksin, paketoida lahjoja. Ei siihen tarvitse osallistua kenenkään muun, jota ei kiinnosta.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Mäkin tykkään joulusta ja sen tekemisistä. Rakastan kun lapset, vaikkakin teinejä jo häärii ympärillä hyväntuulisina ja jaksaa kuunnella niitä joululauluja. Myöhään illalla paketoin lahjoja ja nautin mieheni kanssa tunnelmasta. Jouluaattona tulee anoppi ja isäni syömään. Missään välissä en suostu stressaamaan, vaan nautin ja iloitsen. Jouluaattoiltana vien äitini haudalle kynttilän ja pari kyyneltä väkisinkin tulee kun toivottaa hyvää joulua sinne jonnekin...

Vierailija
2/5 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkään. Meillä ei ole kukaan ikinä yrittänyt tehdä täydellistä joulua ja sitten joulut ovatkin olleet ihan täydellisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkään joulusta! Oi, kun kaupassa soi viime viikolla ekat joululaulun sävelet, mulle tuli niin LÄMPÖINEN olo. Joulu on ihanaa aikaa!

Vierailija
4/5 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin. Nautin rauhallisista kotijouluista. Saa laittaa juuri sitä mitä ja miten haluaa. Aloitan ajoissa. Stressitöntä.

Tosin meillä on joulut samanlaisia, kuin minun lapsuuteni joulut ja ruoat teen hyvin pitkälle äidin opeilla. Se ero on, että en ole se marttyyri väsynyt ja kettuuntunut äiti jouluaattona.

ENkä tee joitain ruokia vain siksi, että ne kuuluu jouluun, vaikka kukaan ei niistä tykkää.

Meillä on hyvät joulut näin miten olemme mieheni ja perheeni kanssa sen koonneet ja viilanneet meidän perheen jouluksi.

Vierailija
5/5 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans! Joulu on niin ihanaa aikaa. Pian se on taas täällä!