Voisin nukkua päivät ja yöt
Minua vaivaa jatkuva väsymys. Kilppari on kai kunnossa. Masennusdiagnoosi on. Mikä tähän väsymykseen auttaisi.
Kommentit (16)
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 21:23"]
Millainen sinun elämäntilanteesi on muuten?
Minkä asioiden jonkin asteinen selviäminen paskassa parisuhteessa johti mm tuohon holtittomaan väsymykseen.
Satuin vahingossa törmäämään post traumaattista stressiä käsittelevään artikkeliin, ja kaikki täsmäsi. Vuosia kestänyt stressin alainen ylisuoriutuminen supermuisteineen jne ja sen jälkeinen elimistön "säästäliekille meno".
Tätä ennen minullakin oli diagnosoitu keskivaikea masennus. Lääkityksen lopetin silloin aikoinaan kerralla noin 7 kk käytön jälkeen, enkä huomannut mitään eroa aiempaan. Kuten en huomannut missään vaiheessa hoidon alettuakaan.
[/quote]
Minulla vakavia masennusjaksoja. En pysty lopettamaan lääkitystä.
Post traumaattinen stressihäiriö? Olen kyllä toiminut suoritukseni äärirajoilla uskoakseni, hyvin pitkään. Nyt totaaliväsymys tuloksena? Miten sen saisi tasaantumaan.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 23:34"]Minulla on pelkkä ssri lääke, siis väsyttävämpiä bentsoja en tällä hetkellä käytä, silloin nukkuisin varmaan vrk läpi. Pakko mennä taas nukkumaan. Ja ottaa vastaan jokaöiset painajaiset, joissa usein pieni tyttö tapetaan verisesti tms ei niin kivaa :( En tiedä mikä tässä mättää, huokaus.
[/quote]
Minkä niminem ssri-lääke? Monet aiheuttaa väsymystä ja sitä askelten raskauttakin, mistä puhuit. Ootko kokeillut, onko eroa jos otat lääkkeen aamulla tai illalla? Onko sulla mitattu hb? Mä luulin itse, että mulla on syöpä, olin niin väsynyt, mutta mulla olikin vaan huono hb.
Väsymys luultavasti johtuu masennuksesta... Masennuslääkkeet + terapia?
Täällä samanlainen tapaus. Aamulla en meinaa päästä sängystä ylös. Töissä odotan vaan että pääsen kotiin nukkumaan. Kotiin päästyäni nukun päikkärit ja sitten onkin jo yöunien aika. Elämä valuu hukkaan :/ Masennusdiagnoosi ja lääkitys löytyy. Yritän käydä jumpassa ja opiskella mutta harvoin jaksan tehdä yhtään mitään. Kokeilen nyt tupakoinnin lopettamista ja olen harkinnut vakavasti ulkoiluakin :D
Uniapnea? Se aiheuttaa ärtyisyyttä, yöhikoilua, aamullista päänsärkyä, masennusoireita ja niin edelleen. Eikä ole vain ylipainoisten ongelma.
Sama. Nukunkin 2/3 vuorokaudesta. Lähinnä siksi, ettei ole muuta tekemistä.
Minulla myös olo että elämä valuu hukkaan ja pakko olisi jokin keino tähän keksiä. Lääkkeet on ja terapiassa joskus kävin vuosia. Vitamiinit jonkin verran auttaa ja pieni ulkoilu, mutta silti. Ulkona kävellessäkin tuntuu usein että en jaksa raahata jalkojani ja haluaisin vain nukahtaa seisaalleen. Joskus tekisi mieli tehdä jotain harrastusta tosin en jaksa edes aloittaa.
En enää vihaa itseäni mutta tunnen koko ajan olevani pettynyt, uuupunut ja vihainen sisälläni, mutta en edes tiedä miksi ja mille. Voiko raskaat tunteet väsyttää näin. Saisipa kiinni siitä mikä tässä kaikessa on taustalla.
Kokemuksia? Vinkkejä?
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 19:47"]
Uniapnea? Se aiheuttaa ärtyisyyttä, yöhikoilua, aamullista päänsärkyä, masennusoireita ja niin edelleen. Eikä ole vain ylipainoisten ongelma.
[/quote]
En kuorsaa ja normaalipainoinen, nuo oireet kyllä ajoittain löytyvät :)
Ei sinun välttämättä tarvitse eds kuorsata. Katsopa
nenaikaiset hengityskatkokset - sairaus, joka on opittava tunnistamaan
Noin 150 000 suomalaista kärsii uniapneasta (jota kutsutaan myös obstruktiiviseksi uniapneasyndroomaksi, OSAS)1. Uniapnea tarkoittaa, että nukuttaessa hengityksessä ilmenee lyhyempiä ja pidempiä katkoksia, joihin liittyy usein kovaäänistä kuorsausta.
Uniapnean oireita ovat väsymys, päänsärky, keskittymisvaikeudet ja masentuneisuus, mutta myös ongelmat ihmissuhteissa ja impotenssi voivat olla merkkejä sairaudesta, josta monet eivät edes ole tietoisia. 
Hoitamattomasta uniapneasta voi olla pitkällä aikavälillä seurauksena korkea verenpaine, sydäninfarkti ja aivohalvaus2. Tutkimukset ovat myös osoittaneet, että uniapneasta kärsivällä henkilöllä on seitsemän kertaa suurempi riski joutua liikenneonnettomuuteen3.
Näiltä sivuilta saat enemmän tietoa uniapneasta, sen syistä, sairauden hoidosta ja siitä, mitä voit itse tehdä. Voit myös lukea uniapneapotilaiden kertomuksia ja saada heiltä neuvoja ja kuulla heidän kokemuksiaan.

http://www.uniapnea.fi/uafi/
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 19:55"]Minulla myös olo että elämä valuu hukkaan ja pakko olisi jokin keino tähän keksiä. Lääkkeet on ja terapiassa joskus kävin vuosia. Vitamiinit jonkin verran auttaa ja pieni ulkoilu, mutta silti. Ulkona kävellessäkin tuntuu usein että en jaksa raahata jalkojani ja haluaisin vain nukahtaa seisaalleen. Joskus tekisi mieli tehdä jotain harrastusta tosin en jaksa edes aloittaa.
En enää vihaa itseäni mutta tunnen koko ajan olevani pettynyt, uuupunut ja vihainen sisälläni, mutta en edes tiedä miksi ja mille. Voiko raskaat tunteet väsyttää näin. Saisipa kiinni siitä mikä tässä kaikessa on taustalla.
Kokemuksia? Vinkkejä?
[/quote]
Mikä lääkitys sulla on? Minkänimisiä?
Miten kilpikonnan vointi liittyy sinun väsymykseen? Myötäelätkö?
Katsokaa ulos! Neljän aikaan täyspimeys. Ankeeta ja nukuttavaa suomen pimeys.
Millainen sinun elämäntilanteesi on muuten?
Minkä asioiden jonkin asteinen selviäminen paskassa parisuhteessa johti mm tuohon holtittomaan väsymykseen.
Satuin vahingossa törmäämään post traumaattista stressiä käsittelevään artikkeliin, ja kaikki täsmäsi. Vuosia kestänyt stressin alainen ylisuoriutuminen supermuisteineen jne ja sen jälkeinen elimistön "säästäliekille meno".
Tätä ennen minullakin oli diagnosoitu keskivaikea masennus. Lääkityksen lopetin silloin aikoinaan kerralla noin 7 kk käytön jälkeen, enkä huomannut mitään eroa aiempaan. Kuten en huomannut missään vaiheessa hoidon alettuakaan.
Minulla on pelkkä ssri lääke, siis väsyttävämpiä bentsoja en tällä hetkellä käytä, silloin nukkuisin varmaan vrk läpi. Pakko mennä taas nukkumaan. Ja ottaa vastaan jokaöiset painajaiset, joissa usein pieni tyttö tapetaan verisesti tms ei niin kivaa :( En tiedä mikä tässä mättää, huokaus.