ONKO sulla jonkinlainen kuva "Jumalasta"? Onko se rakastavan ja hyvää
sinulle ja läheiseillesi tahtovan Jumalan kuva - vai sellainen jumalakuva, jonka pohjalta et voi ajatella, että mitään hyvää voisi olla varattuna sinulle Jumalalta, Kristukselta? Tästä puhuvat psykologipariskunta JAn ja Joy Cedercreutz tv:ssä parhaillaan klo 19:30 saakka:
Kommentit (15)
Sairas narsisti perverssi. Kaikkivoipa pistää luomansa kärsimään. SAIRASTA!!!!
Jos minä oman elämäni tapahtumien perusteella vastaan kysymykseesi, niin vittumainen sadisti. Raamattu tietenkin laarittelee, että jumala on rakkaus ja hänellä on varattuna minulle hyvää. Jaa, missä se hyvä on? Elämä on vaan työtä, yksinäisyyttä, sairauksia, väsymystä... Ikää jo paljon, jumalan hyvää odoteltu vuosikymmeniä raamatun sanoihin luottaen, enää en ole luottanut vuosiin.
Sitäpaitsi miksi Jumala antaisi minulle hyvää ja samalla sallii miljoonien lasten kuolla nälkään ja sotiin?
Jumala on jotenkin välinpitämätön, outo, epäluotettava ja sadistinen. TV 7 on fundamentalistisylikarismaattista epätervettä ns kristillisyyttä viljelevä kanava, kaikenmaailman amerikkalaisia huijarisaarnaajia. Kanavaa ei voi suositella kenellekään.
Ei Raamattu lupaa helppoa elämää tässä maailmassa.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 19:25"]Ei Raamattu lupaa helppoa elämää tässä maailmassa.[/quote]
Mut nää seiskan amerikkalaiset Benny Hinnin ja Joyce Meyerit ja suomalaisetkin kaiken maailman Markku Koivistot lupailee niin ja sit saa heikot ihmiset uskomaan puheisiinsa. Ja sit heikot masentuu, kun elämä onkin vaan kärsimistä.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 19:29"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 19:25"]Ei Raamattu lupaa helppoa elämää tässä maailmassa.[/quote]
Mut nää seiskan amerikkalaiset Benny Hinnin ja Joyce Meyerit ja suomalaisetkin kaiken maailman Markku Koivistot lupailee niin ja sit saa heikot ihmiset uskomaan puheisiinsa. Ja sit heikot masentuu, kun elämä onkin vaan kärsimistä.
[/quote]
Niin. Onhan se aika petollista. Mutta Raamattu kehoittaa aina tutkimaan ja koettelemaan kuulemansa Sanalla, olipa puhuja kuka hyvänsä, ja pitämään sen, mikä hyvää on. Se ei tarkoita sitä, mikä itseään parhaiten miellyttää, vaan mikä on totuudellista.
No vanhan testamentin mukainen jumala on kyllä sadistinen ja suuttui ihan oudoista asioista. Jos olisi ihminen niin varmasti saisi jonkin diagnoosin mielenterveyteen liittyen.
No jos on sellainen kuin mitä Raamatussa, niin ei ole rakastava
-Ensinnäkin on tosi itsekeskeinen: eka käsky on palvoa jumalaa, ei suinkaan joku "älä vahingoita muita"
-Eeva ja Aatami rikkoivat Jumalan käskyjä, Jumala päätti rankaista poaitsi heitä myös kaikkia heidän jälkeläisiään ja näiden jälkeläisiä jne. ihmiskunnan hamaan loppuun saakka. Kohtuullista?
-Vedenpaisumus: tapetaan kaikki paitsi yksi perhe, eli ollaan taas kohtuullisia. Niin ja käytännössä kaikki eläimet myös, vaikka ne eivät edes siihen peryntiin (kielletty hedelmä) osallistuneet eli olivat viattomia.
-Jumala sitten oikeamielisyydessään päätti tuomita ihmiset pelkän uskonnon perusteella hyviksi ja pahoiksi, ei suinkaan tekojen. Ja taas kohtuullinen rangaistus: jos ei usko, niin ikuinen kärsimys
-Looginen Jumala on myös: Jumala on taas kerran pettynyt ihmisiin, joten hän saattaa neitsyen raskaaksi itsellään, tapattaa itsensä ja toteaa että juuri tähän uskominen pelastaa. Miksei vaan voi antaa anteeksi ja todeta että ehkä se ikuinen kärsimys ihmisten tekemistä virheitä on vähän kohtuutonta, olkoon rangaistus vähäisempi?
-sitten on tietty vaikka kuinka paljon yksittäisjuttuja: Jeesus (=Jumala) suuttuu viikunapuulle kun siinä ei ole hedelmiä satokauden ulkopuolella ja kiroaa kasvin niin että se kuivettuu. Just joo.
Jos on olemassa oikeudenmukainen ja rakastava Jumala, niin ei se ainakaan ole sellainen jota Raamatussa kuvataan
Satuolennon saa jokainen kuvitella ihan miksi lystää. Olematonta se ei yhtään todemmaksi muuta.
Mun mielestä se oli väärin, että ryöväri sai retostella ja rietastella koko elämänsä ja sit vaan tarvi sanoa ristillä, että muista mua Jeesus ja se pääsi taivaaseen.
Mut sit joku hurskas buddhalaismunkki tai vaikka ihan tavallinen ralastava perheenäiti joutuu helvettiin, koska ne ei usko. Ei ole ollenkaan reilua. Monilla on erittäin hyvät syyt siihen, miksei ne usko. Silti hyvät teot ei merkitse mitään. Raamatun mukaan siis Hitlerkin ois päässyt taivaaseen, jos ois siinä samalla tullut uskoon, kun ampui haulin otsaan. Reilua? Perheenäidit helvettiin, mutta Hitler taivaaseen. Sitäpaitsi, miksi Jumala antoi tapattaa ja kiduttaa oman kansansa? Sekö oli sitä Jumalan varaamaa hyvää niille, mistä ap sanoi, että Jumala haluaa hyvää? Ja siis joutuiko ne hurskaat juutalaiset helvettiin, kun ei uskonut Jeesukseen? Sit joku paska saksalainen vartija, joka sattuu uskomaan Jeesukseen, joka ruoskii, hakkaa ja kiduttaa sitä Jumalan omaa kansaa keskitysleirillä, pääsee taivaaseen?
Hä?
10 jatkaa
Ja sit tää: Mua kiusasi opiskeluaikana uskovaiset pojat niin pahasti, että jouduin vaihtamaan koulua. Jos me oltais kaikki silloin kuoltu, niin ne kiusaajat ois siis päässyt taivaaseen ja mun kiusaaminen jatkunut helvetissä. Raamatun mukaan näin. Reilua?
10 jatkaa
Ja sit tää: Mua kiusasi opiskeluaikana uskovaiset pojat niin pahasti, että jouduin vaihtamaan koulua. Jos me oltais kaikki silloin kuoltu, niin ne kiusaajat ois siis päässyt taivaaseen ja mun kiusaaminen jatkunut helvetissä. Raamatun mukaan näin. Reilua?
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 19:29"]
.
[/quote]
No Joyce Meyer oli isänsä seksuaalisesti hyväksikäyttämä ja on siitä toipunut joten hänen juttujaan kyllä viitsii kuunnella. Ainoa muuten jolta jaksan mitään "oma asenne" juttuja kuunnella
Muuten minulla on ristiriitainne kuva Jumalasta, toisaalta rakkautta omaava ja ihmisen omaa persoonaa hyväksyvä ja toisaalta välinpitämätön ja ilkeän tuppisuu.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 20:27"]
10 jatkaa
[/quote]
Usko ilman tekoja on kuollut, näin sanoo Raamattu. Ja käskee rakastamaan lähimmäistä kuin itseään, jopa vihollista. Joten eipä kovin uskovien tekosilta vaikuta minkäänlainen kiusaaminen. Voihan sitä pitää itseään uskovana kuka tahansa mutta Raamattu on se joka määrittää sen miten kristityn tulisi elää.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 20:27"]
10 jatkaa
[/quote]
No ei Uuden Testamenti mukaan. Siellä sanotaan, ettei jokainen joka sanoo: "Herra, herra pääse taivasten valtakuntaan vain se joka tekee Jumalan tahdon mukaan". Jos Jumala on rakkaus niin hän ei ainakaan hyväksynyt kiusaamistasi.
Mun ajatus Jumalasta on se, että aikojen alussa ihmisillä on ollut yksi jumala ja ihmisten levittäytyessä maapallolle jumalan olemus/kuva/teot ym. ovat muuttuneet (Jumala, Allah jne) mutta että kaikissa uskonnoissa on loppujen lopuksi kysymys yhdestä ja samasta jumalasta. Uskon että jokainen saa ansionsa mukaan, joko tässä elämässä tai seuraavassa. Ja että Jumala on rakkaus.
Terveisin tapakristitty