Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin kateellinen kaikille nuorille kauniille hyvävartaloisille naisille että se tuhoaa elämänlaatuni

Vierailija
20.09.2020 |

Kieriskelen jatkuvasti joko itsesäälissä tai vihassa tämän asian takia. Mitäköhän joku terapeutti tähän sanoisi neuvoksi?

Kommentit (189)

Vierailija
41/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko voisi olla myös narsistimiehen mielenmaisemasta. Luotaantyöntävä narsisti ei voi sietää että joku muu on puoleensavetävä. Se ihmisviha sitten pyritään normalisoimaan naisvihaksi.

Vierailija
42/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä varten ja miksi haluaisit olla kauniimpi?

Kauniimpi on aina arvokkaampi ja parempi ja saa osakseen kehuja, huomiota ja ihailua. Ja oikeastaan aivan mitä tahansa etuja helpommin kuin rumat. Ap

Lähtökohtaisesti kaikki naiset kuuluvat tuohon etuoikeutettujen ryhmään eli turha valittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole mitään kadehtimista. Ihmiset kiinnostuvat lähinnä sun ulkonäöstä. Kavereita on vaikea löytää, sillä naiset kadehtivat sun ulkonäköä ja miehet haluavat vain seksiä. Ketään ei kiinnosta sun persoona tai ajatukset. T: entinen nätti nuori nainen

Vierailija
44/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauniimpi on aina arvokkaampi ja parempi ja saa osakseen kehuja, huomiota ja ihailua. Ja oikeastaan aivan mitä tahansa etuja helpommin kuin rumat. Ap

Terapeuttisi ei ehkä sanoisi sitä sinulle mutta epäilisi luultavasti narsistista persoonallisuushäiriötä.

En tiedä mitä perheesi ajattelee jos haet jatkuvasti ihailua ja huomiota (koska olet harkinnut silikoneja niin erityisesti myös vierailta miehiltä) mutta on ihme jos he eivät ajattelisi kuten terapeuttisi.

Vierailija
45/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla taitaa olla aika paljonkin negatiivisia ajatuksia ja tunteita. Sellainen lasi puolityhjä -tyyppi. Ainakin tämän ketjun viesteistä päätellen. Mahtaako sua mikään auttaa. Tulet olemaan kateellinen ja negatiivinen varmaan loppuun asti, todennäköisesti nämä piirteet vain vahvistuvat iän myötä. Kai olisi parasta, jos pystyisi itsensä hyväksymään sellaisena kuin on, mutta eihän kaikki siihen pysty. Ja jos olisin yhtä negatiivinen kuin sinä, en ehkä minäkään pystyisi.

En ole ap, mutta vastaan nyt tähän. Mitä tulee ulkonäköön ja itsen hyväksymiseen jotkut eivät tosiaan tule koskaan hyväksymään itseään, mitta syynä ei välttämättä ole se, että he olisivat paskoja ja negatiiviisia ihmisiä. Todellinen syy on se, että kaikilla ei vaan valitettavasti ole samat eväät ja lähtökohdat itsen hyväksymiseen, henkisesti saati fyysisesti. Kummalla luulet olevan enemmän töitä tehtävänä itsen hyväksymisen suhteen: jollainen lyhytjalkaisella, pötkylävartaloisella, lattaperäisellä, kolmiotissisellä pallinaamalla vai jollakulla vaikkapa Kate Uptonin näköisellä naisella?

Totta. Lisäksi kaunis ihminen saa lapsesta pitäen myönteistä palautetta ulkonäöstään, ja häneen suhtaudutaan muutenkin myönteisemmin kuin rumaan. Toki sellaiselle itsensä hyväksyminen on helpompaa kuin rumalle, jonka ulkonäköä haukutaan.

Juuri näin. Muiden ihmisten suhtautuminen vaikuttaa väistämättä siihen miten ihminen kokee itsensä. Jos postitiivista palautetta ei ikinä tule, on lähes mahdoton säilyttää, tai edes alkujaankaan muodostaa, postiviivinen käsitys itsestä, tai omasta ulkonöstään.

Vierailija
46/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläpäästään terve aikuinen ihminen ei tunne sietämättömän voimakkaita kateuden tunteita, ei ole suurinta osaa ajastaan vihainen tai sääli itseään eikä jatkuvasti vertaile itseään muihin. Jotain häikkää on ehkä ollut lapsuudessasi. Voisit hyötyä sellaisesta terapiasta, jossa pääset ilmaisemaan noita tunteita, opettelemaan niiden sietämistä ja olemaan niistä tietoinen, ajattelemaan niitä samalla, kun tunnet. Tarvitsisit myös ympärillesi ihmisiä, jotka tukevat.

Vierailija
47/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla taitaa olla aika paljonkin negatiivisia ajatuksia ja tunteita. Sellainen lasi puolityhjä -tyyppi. Ainakin tämän ketjun viesteistä päätellen. Mahtaako sua mikään auttaa. Tulet olemaan kateellinen ja negatiivinen varmaan loppuun asti, todennäköisesti nämä piirteet vain vahvistuvat iän myötä. Kai olisi parasta, jos pystyisi itsensä hyväksymään sellaisena kuin on, mutta eihän kaikki siihen pysty. Ja jos olisin yhtä negatiivinen kuin sinä, en ehkä minäkään pystyisi.

En ole ap, mutta vastaan nyt tähän. Mitä tulee ulkonäköön ja itsen hyväksymiseen jotkut eivät tosiaan tule koskaan hyväksymään itseään, mitta syynä ei välttämättä ole se, että he olisivat paskoja ja negatiiviisia ihmisiä. Todellinen syy on se, että kaikilla ei vaan valitettavasti ole samat eväät ja lähtökohdat itsen hyväksymiseen, henkisesti saati fyysisesti. Kummalla luulet olevan enemmän töitä tehtävänä itsen hyväksymisen suhteen: jollainen lyhytjalkaisella, pötkylävartaloisella, lattaperäisellä, kolmiotissisellä pallinaamalla vai jollakulla vaikkapa Kate Uptonin näköisellä naisella?

Olet ihan oikeassa. Mutta Kate Uptonilla on melko tasapaksu kroppa, vaikka toki kasvoista kaunis onkin.

Kate Upton olikin vain esimerkki, ja hyvä sellainen. Onkohan Katen helpompi oppia hyväksymään tuo hienoinen vartalonsa tasapaksuus, kun minun nuo kaikki viestissäni mainitsemani viat? Onko todella niin, että minä olen vain negatiivinen paskiainen, vai pääseekö Kate vähemmällä?

Kauniskasvoinen saa paljon asioita anteeksi. Voihan olla, että itsen hyväksyminen on Katelle helpompaa kuin monelle tavalliselle pulliaiselle. Hänellä on tasapaksu kroppa, mutta kasvot (ja isot rinnat) ovat tuoneet hänelle paljon rahaa. Kateupton-kroppainen, kasvoista ruma nainen ei varmaankaan pääsisi malliksi. Tietenkään emme voi tietää, mitä Kate Upton sisimmässään miettii, mutta uskon sinun olevan oikeassa. 

- tuo jolle vastasit

Vierailija
48/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terapeuttisi ei ehkä sanoisi sitä sinulle mutta epäilisi luultavasti narsistista persoonallisuushäiriötä.

En tiedä mitä perheesi ajattelee jos haet jatkuvasti ihailua ja huomiota (koska olet harkinnut silikoneja niin erityisesti myös vierailta miehiltä) mutta on ihme jos he eivät ajattelisi kuten terapeuttisi.

Höpö höpö. On täysin normaalia, että ihminen haluaa ihailua, hyväksyntää ja rakkautta. Ihmiset vain ovat valitettavan pinnallisia ja hyväksyntää on helppo hakea ja saada vastaavin keinoin, eli ulkonäöllä.

Vierailija
49/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti kaikki naiset kuuluvat tuohon etuoikeutettujen ryhmään eli turha valittaa.

Tuo nyt on aivan potaskaa. Vai meinaatko, että rumat tytöt ja naiset saavat paljonkin kehuja ja ihailua osakseen?

Vierailija
50/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläpäästään terve aikuinen ihminen ei tunne sietämättömän voimakkaita kateuden tunteita, ei ole suurinta osaa ajastaan vihainen tai sääli itseään eikä jatkuvasti vertaile itseään muihin. Jotain häikkää on ehkä ollut lapsuudessasi. Voisit hyötyä sellaisesta terapiasta, jossa pääset ilmaisemaan noita tunteita, opettelemaan niiden sietämistä ja olemaan niistä tietoinen, ajattelemaan niitä samalla, kun tunnet. Tarvitsisit myös ympärillesi ihmisiä, jotka tukevat.

Terapiaa ja tukea? Narsistille? Onnea matkaan!

Vierailija
51/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole mitään kadehtimista. Ihmiset kiinnostuvat lähinnä sun ulkonäöstä. Kavereita on vaikea löytää, sillä naiset kadehtivat sun ulkonäköä ja miehet haluavat vain seksiä. Ketään ei kiinnosta sun persoona tai ajatukset. T: entinen nätti nuori nainen

Olisitko mieluummin ollut nuorena ruma? Veikkaan, että et. 

Rumana naisena olen pariinkin otteeseen törmännyt siihen, että miehet haluavat minulta vain seksiä. Parisuhteeseen en kelpaa. 

Vierailija
52/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin outoa, että näissä keskusteluissa lääkkeeksi tarjotaan aina laihduttamista. Eivät kaikki rumavartaloiset ole lihavia tai kaikki lihavat rumavartaloisia. Vartalon rumuudessa tai kauneudessa on kyse luuston rakenteesta, mittasuhteista ja siitä miten rasva jakautuu, ei suoranaisesti painosta. Miten tätä on niin vaikea tajuta? Itsenkin olen aina ollut hoikka tai normaalipainoinen ja silti vartaloni on erittäin ruma, eikä siitä kaunista saa, vaikka miten laihduttaisin tai kuntoilisin, koska mittasuhteet on keturallaan ja kunnollisia rintoja ei ole.

Tämä. Olen niin kateellinen naisille, joilla on kauniin muotoinen takapuoli ja lantion kaari. Itse olen tasapaksu pötkylä eikä laihduttaminen tekisi tästä ruhosta yhtään parempaa, ehkä jopa päin vastoin..

Jos ylipaino ei ole ongelma niin hoikkaan varteen saa kyllä muotoa salitreenillä, kokemusta on. Itse olen ollut tasapaksu myös mutta saanut lantion kaartumaan ahkeralla kyykkäämisellä ja maastavedoilla. Plus Vielä muuta painoharjoittelua niin Tuloksena on tullut sopusuhtainen vartalo. Pitää vaan jaksaa töitä sen eteen.

Vierailija
53/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terapiaa ja tukea? Narsistille? Onnea matkaan!

Narsistihuutelija, voisit poistua tästä keskustelusta, kun sinulla ei selvästikään ole tähän mitään järkevää annettavaa.

Vierailija
54/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtapirkko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin outoa, että näissä keskusteluissa lääkkeeksi tarjotaan aina laihduttamista. Eivät kaikki rumavartaloiset ole lihavia tai kaikki lihavat rumavartaloisia. Vartalon rumuudessa tai kauneudessa on kyse luuston rakenteesta, mittasuhteista ja siitä miten rasva jakautuu, ei suoranaisesti painosta. Miten tätä on niin vaikea tajuta? Itsenkin olen aina ollut hoikka tai normaalipainoinen ja silti vartaloni on erittäin ruma, eikä siitä kaunista saa, vaikka miten laihduttaisin tai kuntoilisin, koska mittasuhteet on keturallaan ja kunnollisia rintoja ei ole.

Tämä. Olen niin kateellinen naisille, joilla on kauniin muotoinen takapuoli ja lantion kaari. Itse olen tasapaksu pötkylä eikä laihduttaminen tekisi tästä ruhosta yhtään parempaa, ehkä jopa päin vastoin..

Jos ylipaino ei ole ongelma niin hoikkaan varteen saa kyllä muotoa salitreenillä, kokemusta on. Itse olen ollut tasapaksu myös mutta saanut lantion kaartumaan ahkeralla kyykkäämisellä ja maastavedoilla. Plus Vielä muuta painoharjoittelua niin Tuloksena on tullut sopusuhtainen vartalo. Pitää vaan jaksaa töitä sen eteen.

Todella lattanaan laatikkoperseeseen treenikään ei auta. Sitä paitsi onko mielestäsi järkevää muokata koko elämäntapa sen takia että pystyisi elämään kropassaan? Edellytän toki itsekin itseltäni korkeintaan 19 painoindeksiä mutta sen ylläpito on helpompaa kuin bodarin elämäntapa. Ap

Vierailija
55/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että ruman persoona tai ajatukset kiinnostavat ketään senkään vertaa? Kyllä kauneus on suuri lahja ja etu elämässä.

Vierailija
56/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienestä takapuolelta voi muutaman vuoden kovalla työllä kasvattaa kyllä isomman. Onko se sen arvoista, on sitten toinen kysymys.

Itselläni on vähintään ihan hyvä vartalo. Saan siitä paljon kehuja ja pidän kyllä itsekin vartalostani (ainakin vaatteet päällä, synnyttänyt 34v on aina jo himmenevä tähti). Mutta toivoisin niin kovasti, että hyvän vartalon tilalta minulla olisi muunlaisia taitoja ja osaamista. Että osaisin laulaa tai piirtää, että olisin rohkea ihmisten kanssa, että olisin hyvä matemaattisesti tai että minulla olisi joku intohimo jotain asiaa tai tekemistä kohtaan. Henkiset ominaisuudet ovat aina tärkeämpiä kuin ulkonäkö.

Ei kateellisuus tee sinusta huonompaa ihmistä. Pyri kuitenkin minimoimaan niitä tunteita itsesi vuoksi. Tee vaikka paperille lista asioista, joista pidät itsessäsi ja/tai missä olet hyvä. Mene peilin eteen, katsele itseäsi rehellisesti ja luettele ääneen asioita, joihin olet aika tyytyväinen ("minulla on kaunis iho kasvoissa"). Luo itsellesi oma tyyli eli sen sijaan, et ihailisit vartalia, ihaile kaunista tyyliäsi. Keskity läsnäoloon ja itsesi kehittämiseen ihmisenä. Mieti asioita, joiden avulla tunnet vähemmän kateellisuutta.

Kun kateuden hetki tulee, laita silmät kiinni, hengitä syvään ja tunnustele, miltä kateus oikein tuntuu. Voit sanoa itsellesi, että nyt olen kateellinen ja niin saa olla, hengitä sisään ja uloshengityksellä luovut hiljalleen ikävästä tunteesta.

Vierailija
57/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitäisi kehittää asenteitasi vähemmän pinnalliseen suuntaan. Käynti terapiassa voi auttaa, koska jos vapaudut tuosta kateudesta, kehität muuten yilalle jonkun muun vastaavan kateudenyunteen. Alat kadehtia niitä, joilla on talo, tai lapsi, tai puoliso, tai joku työ, tms tms

Vierailija
58/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo alkajaisiksi sinun åitää ymmärtää, ettei tuo pidä paikkaansa.

Ihan jo sinä itsekin suhtaudit hyvin tuhoisasti ja vihamielisesti kauniisiin naisiin. Toksisesti suorastaan. Turha kuvitella, ettei suhtautumisesi heitä kohtaan tulisi ilmi useissakin tilanteissa

Yritä kehittyä paremmaksi ihmiseksi

Vierailija
59/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitäisi kehittää asenteitasi vähemmän pinnalliseen suuntaan. Käynti terapiassa voi auttaa, koska jos vapaudut tuosta kateudesta, kehität muuten yilalle jonkun muun vastaavan kateudenyunteen. Alat kadehtia niitä, joilla on talo, tai lapsi, tai puoliso, tai joku työ, tms tms

Olen ollut kauniille kateellinen jo yli 30 vuotta joten tuskin kateuden kohde enää muuttuu. Ap

Vierailija
60/189 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virtapirkko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella lattanaan laatikkoperseeseen treenikään ei auta. Sitä paitsi onko mielestäsi järkevää muokata koko elämäntapa sen takia että pystyisi elämään kropassaan? Edellytän toki itsekin itseltäni korkeintaan 19 painoindeksiä mutta sen ylläpito on helpompaa kuin bodarin elämäntapa. Ap

Ihan varmasti saa vähintään jonkinlaista muotoa. Ei tarvitse elää bodarin elämää. Kolme pakaratreeniä viikossa salilla ja riittävästi proteiinia, niin jotain muutoksia varmasti tulee parissa vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä