Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon paino saa minun kokeisellani nousta raskausaikana?

Vierailija
18.11.2013 |

Veikatkaa? Neuvolassa sanottiin määrä X, mutta katsotaan.. tietääkö AV-palsta mitään ;)

Olen 165cm, paino ennen raskautta 56kg.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se 12kg oo ns. soveliaisuuden raja missä hyvänsä painoluokassa.

Vierailija
2/21 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 14:57"]

Veikatkaa? Neuvolassa sanottiin määrä X, mutta katsotaan.. tietääkö AV-palsta mitään ;)

Olen 165cm, paino ennen raskautta 56kg.

[/quote]

Olet aika kevytrakeinteinen mutta periaatteessa jos et halua itsellesi lisäkiloja niin 10kg - ei enempää. Silloin synnytyksen jälkeen on 2-4 kiloa ylimääräistä minkä vielä voi saada helposti pois.

Mutta aina sitä ei voi itse säädellä - jotkut lihovat 20 kiloa nesteistä yms, itselle tuli 4. kerralla vain 3,5 kg lisää. Mutta syömällä ei kannata itseään lihottaa - syö samoin kun aiemminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, ettei sitä voi aina itse säädellä! Aika alakanttiin arvioittte, jos neuvolan arvioon vertaa... ;o -ap

Vierailija
4/21 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut molempien raskauksien alussa 170 cm ja 63 kg. Ekassa söin tosi terveellisesti enkä juuri herkutellut. Tokassa söin mitä mieleen juolahti taaperon kanssa kotona ollessa. Molemmista tuli painoa noin 16 kg. Ensimmäiset 12 kiloa lähtivät kahdessa viikossa, loppuihin meni ekalla kerralla puoli vuotta, vaikka en yhtään yrittänyt niitä karistaa.

Vierailija
5/21 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se "normaali hyvä" painonnousu ole 8-12kg.

Minulle tuli kyllä enemmän.

Laitokselle jäi molemmilla kerroilla 8kg.

Mutta jos on jo ennen raskautta kovin hoikka ja saa vain 8kg raskauden aikana ja sitten vielä imettää puoli vuotta niin jäljelle jää luuranko ;)

Vierailija
6/21 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ap juuri sinun mitoissasi raskauden alussa ja synnyttämään menin 74-kiloisena. Vauvan oltua muutaman kuukauden, oisko ollut 3kk, painoin taas sen alkuperäisen lukeman.

Vierailija
7/21 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ennen raskauksia ollut 169/58-60. Kummassakin raskaudessa tullut parikymmentä kiloa, jotka on kaikki lähteneet 3kk ajassa mitään tekemättä. Veikkaisin, että ovat neuvolassa sanoneet, että parikin kymmentä kiloa saa tulla.

Vierailija
8/21 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 lisää vielä, että laitokselle ei ole jäänyt gramman grammaa ;D

Vierailija
9/21 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen saman kokonen neuvolassa sanoi, et kiloja saa tulla 24-30 eikä olisi mikään ihme. Toisaalta rasvaprosenttini on 17,6% joten sekin voi vaikuttaa siihen, että tarvin enemmän massaa

Vierailija
10/21 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 170cm ja 50kg ja painoa tuli ekassa raskaudessa 8kg ja kolmessa seuraavassa 10kg ja vauvat yli 4kg jokainen joten alle 10kg sinulle sopiva neuvolan mukaan varmasti 30 kg on hyvä...;) niinhän ne useimmat saavat "raskauskiloja""

Vierailija
11/21 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa sanottiin, että kiloja saisi kertyä n. 16kg. Hämmennyin tästä, koska olin itse ajatellut juurikin jotain 10kg. -ap

Vierailija
12/21 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin alussa 160 cm ja 47 kiloa ja sanottiin että ainakin se 12-15 kiloa olisi tavoiteltavaa. Veikkaisin että sulle on sanottu 12 kiloa. Riippuu tosi paljon terkkarista, jotkut on tarkkoja painonnousun suhteen, mulla ei oo niin kovin hysteerinen terkkari, sanoi että voi tulla enemmänkin kun toi 15 jos on tullakseen kun alipainoinen olin.

Vierailija
13/21 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 15:15"]Neuvolassa sanottiin, että kiloja saisi kertyä n. 16kg. Hämmennyin tästä, koska olin itse ajatellut juurikin jotain 10kg. -ap

[/quote]

Et sitten uskonut asiantuntijaa neuvolassa, vaan piti tulla av:lta kysymään varmempaa tietoa. :D

Vierailija
14/21 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 15:15"]Neuvolassa sanottiin, että kiloja saisi kertyä n. 16kg. Hämmennyin tästä, koska olin itse ajatellut juurikin jotain 10kg. -ap

[/quote]

Et sitten uskonut asiantuntijaa neuvolassa, vaan piti tulla av:lta kysymään varmempaa tietoa. :D

[/quote]

luitkos aloitusta ollenkaan :D en muuten ole ap

Vierailija
15/21 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 15:05"]

Tiedän, ettei sitä voi aina itse säädellä! Aika alakanttiin arvioittte, jos neuvolan arvioon vertaa... ;o -ap

[/quote]

Vuosina 81-02 tuo 10kg oli suositus.

Mutta kaikki toleranssit on nousseet ihmisten lihomisen takia - kohta bmi 30 on normaalipaino....

3

Vierailija
16/21 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös 165cm ja paino ennen raskautta oli 52kg. Synnyttämään menin 71,5 kiloisena. Rajat paukkui sitten näköjään :D Ei mulle kyllä mitään painonnousurajoja neuvolassa annettu. Poiskin noi tulleet kilot lähti 3-4 kk:ssa.

Vierailija
17/21 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen 4 raskautta paino 73kg ja pituus 165cm. Eka raskaudessa tuli 20kg, juurikaan ei lähtenyt pois. Toisessa tuli 8kg, noin 10kg pois. Kolmannessa ja neljännessä 8 kg ja kaikki pois. Mutta siis eka raskauden = 8v sitten jälkeen noin 18kg jäänyt verrattuna alutilanteeseen. Muutaman kilon saanu pysyvästi tiputettua. Olin pystyyn jäätynyt pulkan naru ennen lapsia, himojumppaaja, hiihtäjä ja lenkkeilijä. Hyvä ja sopiva paino olis pikkasen alle 80kg. Eli sellaiset 10kg pitäis saada pois. Pääasia raskauksien ja imetyksen aikana ollut säännöllinen liikunta, oma ja vauvan terveellinen ruokavalio. Toki pikkasen harmittanu jotkut vaatteet :) Kengät meni kaikki uusiksi 37 -> 39 :( Se ei ollutr kivaa ostaa uusia, monot, luistimet, vaelluskengät, kaikki ihanat saappaat ja juhlakengät. Mutta suurempia ilonaiheita ja aarteita ovat tietysti omat lapset ja perhe <3 Eli älkää liikaa kytätkö noita kiloja, vaan enemmän onnellisuutta ja ruoan laatua :) Ihanaa joulun odotusta!

Vierailija
18/21 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 15:30"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 15:05"]

[/quote]

Vuosina 81-02 tuo 10kg oli suositus.

Mutta kaikki toleranssit on nousseet ihmisten lihomisen takia - kohta bmi 30 on normaalipaino....

3

[/quote]

16 jatkaa vielä - 3 ensimmäisessä raskaudessa lähtöpaino ollut 52-57kg, viimeisessä 62 (pituus 164).

Grammaakaan en laihtunut imettämällä vaan 3 ensimmäisestä raskaudesta jääneet 2 kiloa hävisi vuoden kuluttua, onneksi ei tosiaan tullut enempää odotusaikana!! Neljännessä olinkin sitten laihempi kuin raskauden alussa jo laitoksella.

3/16

Vierailija
19/21 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 15:02"]

Mutta syömällä ei kannata itseään lihottaa - syö samoin kun aiemminkin.

[/quote]

Minusta nämä puheet raskauden aikana "itsensä syömällä lihottamisesta" ovat niin hauskoja, koska itse jouduin oikeastaan koko raskausajan syömään ihan väkisin. Alkuraskaudesta etoi ihan kaikki paitsi jugurtti.  Aika pian sen jälkeen, kun se etova olo helpotti, alkoi uskomaton närästys - en edes tiennyt, mitä närästys on ennen raskautta - ja pystyin taas syömään lähinnä jugurttia.

Painoa tuli silti neuvolassa ideaaleiksi todetut 12 kg, jotka  kaikki lähtivät ensimmäisten 4 viikon aikana. Siitäkin huolimatta, etten ole koskaan ollut yhtä nälkäinen kuin imettäessäni, ja ainoa liikunta, jota pystyin harrastamaan, oli vauvan nosto hoitopöydälle ja raahautuminen vessaan/sohvalle/jääkapille.

Olen aina pitänyt itseän turhamaisena ihmisenä, mutta kuitenkin olisin ottanut mielummin muutaman lisäkilon raskausaikana, kun tuon närästyksen ja ne synnytyksen jälkeiset kivut. Oikeasti kun keskipituisella normaalipainoisella naisella ne 20 lisäkiloakaan raskausaikana eivät välttämättä hälyyttäviä ole, vaikka ne olisi hankittu syömällä, jos muuten arvot ovat kunnossa. Ja uuden äidin, imetti hän tai ei, ei kyllä pitäisi lähteä rääkkäämään kehoaan millän dieteillä. 

Vierailija
20/21 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 171cm ja lähtöpaino oli 58kg. Minulle sanottiin, että 9kg on normaalia. Nyt viikko 27 ja painoa on tullut 7kg. Saa nähdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän