Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Listataanko nirsojen aikuisten kootut kertomukset

Vierailija
18.11.2013 |

Eli näiden syömistavoiltaan lapsen tasolle jääneiden kootut yökötyksen aiheet tai ruoka-aineet, joita "ei ihan oikeesti pysty syömään, kun muuten oksentaa/ripuloi/tukehtuu/röyhtäilee.." Ja tietysti ne kirkkain silmin selitetyt toooosi järkevät syyt näille rajoitteille.

Minä tunnen liian monta ihan järkevää naista, jotka vaan eivät pysty syömään niitä jogurtteja, joissa on jotain "ällö-paloja" seassa. Jotka olivat hirveän riemastuneita Valion uudesta sileästä jogurtista. He kokevat suorastaan syrjinnäksi sen, ettei ennen ollut muuta kuin banaanijogurtti, jossa ei ollut sattumia. Siis kun ei vaan PYSTY syömään niitä klönttejä. (samat ihmiset pystyvät syömään ja nielemään ongelmitta keittoja, joissa kasvis- ja lihapaloja, marjoja ja hedelmiä maustamattoman jogurtin seassa, jne)

Kommentit (143)

Vierailija
1/143 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun "en tykkää"-lista on järkyttävän pitkä, itseänikin hävettää :D Olen kuitenkin maistanut kaikkea, mutten ole oppinut syömään, enkä pitämään. Joten ei voi syyttää etten olisi yrittänyt! Jos olemme anoppilassa yms. paikassa syömässä, otan semmoisia juttuja lautaselle mistä pidän, enkä kiusaa itseäni ja yritä väkisin änkeä suuhuni semmoista mistä en pidä. Onneksi kaikki kenen tarvitsee, tietää ruoka-idiotismini eikä oleta että syön kaikkea. Perhe vain nauraa jos maistan jotain mistä en pidä ja totean "ei, en vieläkään pidä"

t: 20 vuotias

Vierailija
2/143 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yksi niistä jotka eivät voi syödä jugurttia, jos siellä niitä hedelmän/marjan/tmv paloja on. Hehhe, ollu näin niin kauan kuin muistan. Mutta keskustelusta tajusin juuri sen, että tietysti kaikki kalakeitot joissa perunan paloja, murot maidon kanssa, mitä ihmeellisemmät myslisekoitukset menee, mutta tuo jugurtti jossa jokin päärynän palanen tulisi kurkkuun.. Ei ei ei. Tyhmää, kyllä. :D

Tosin valion sileät ja pehmeät ja lohkeilevat tai muihin humputuksiin en köyhänä opiskelijana ole sortunut, vaan ostan sen litran banaani tai vanilija jugun. Ja xtran litran mansikkajugu tais myös olla suodatettu noista möykyistä :3 Vink vink.

En kuitenkaan muutoin nirsoile. Taino.. Eläinperäisistä tuotteista ainoastaan maitotuotteita ja (luomu)kananmunia käytän, joten eipä olekaan varaa enää kauheasti nirsoillakaan. (Paitsi en syö ikinä pelkkiä kananmunia ja maitoakin menee vain teen kanssa...)

-miukumauku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/143 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te tuollaisia tuttuja löydätte? Tunnen paljonkin nirsoja ihmisiä, jotka osaavat sanoa nätisti vaan ei kiitos. Osa keksii tekosyyksi ei kiitos juuri söin tai jotain vastaavaa. Joskus on tosiaan kyse siitä, että tietää kokin huonoksi ja/tai hygieenian epäilyttäväksi, niin tulee sanottua ei kiitos vaikka ruoka periaatteessa olisi muuten hyvinkin syötävää ja olisi nälkäkin. Luulenkin, että teette itse jostain yksittäistapauksesta isomman numeron kuin se on. Ei voi olla niin, että vain mulla on kohteliaita tuttavia - eikä kyse ole meillä syömisestä, vaan monesta paikasta kerättyjä kokemuksia. Esim. yksi tuttu ei syö tuorekurkkua. Hän vaan vähin äänin nyppi kurkut salaatista pois, jätti syömättä, eikä siitä mitään numeroa tullut. Mutta jonkun ap:n kaltaisen voisin kuvitella nostavans siitä metelin. 

Valmisjugurtit on kyllä turha, miksi niitä pitäisi syödä ollenkaan? Tai no itse ostan luonnonjugurttia, jonka maustan itseni poimimilla marjoilla. Onhan sekin valmista, mutta ei ole niin sokerista. Minä en halua syödä imelää, voisin kyllä, mutta en halua sokerisia eväitä. Eipä ole ollut hampaissa reikiä vuosiin. 

Vierailija
4/143 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 21:49"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 17:08"]

Tuo curryn syömättömyys ihmetyttää minua. Mikä mauste siinä maustesekoituksessa on se joka teitä ällöttää vai onko se sekoittaminen se ällöys ja voisitte yksittäin syödä vaikka kurkumaa, sarviapilaa tai juustokuminaa? Olen kysynyt tätä monelta curryn inhoajalta enkä ole koskaan saanut asiallista vastausta.

[/quote]

Lyö kurkun tukkoon eikä henki kulje. On sen verran vahva mauste meikäläiselle. Joko nyt ymmärrät?

[/quote]

Ymmärrän jos joku sekoituksen mausteista ei sovi sinulle, mutta mikä niistä curry-MAUSTESEKOITUKSEN mausteista ei sovi? Tällöin ruokaa laittava voisi sekoittaa oman currynsa ja jättää sen ärsyttävän mausteen pois. Tätä olen yrittänyt monesti kysyä, mutta jostain syystä vastausta on mahdotonta saada.

Vierailija
5/143 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 14:21"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 14:16"]

Kaikki nyt ei tykkää kaikesta eikä se ole mitään nirsoilua. Nirsoilua on se jos on iso liuta asioita joista "ei tykkää", vaikkei oikeasti ole edes maistanut, eikä suostu maistamaan.

[/quote]

No monien mielestä se on nirsoilua. Kuten minun.

[/quote]

En ymmärrä miksi pitäis syödä jotain mistä ei pidä??

[/quote]

Siksi, koska elämme yhteiskunnassa, jossa onneksi noudatetaan hyviä käytöstapoja (tai ainakin osa noudattaa). Ja niihin ei kuulu esitelmöidä tykkäyksistään kylässä ollessaan, ja kieltäytyä tarjotusta ruuasta vain sen takia että "en tykkää". Kotonaan jokainen syököön ja jättäköön syömättä mitä haluaa, mutta julkisilla paikoilla ja toisten pöydissä ei ole kohteliasta kieltäytyä vain siitä syystä että ei tykkää.

[/quote]

Mun mies ei syö kalaa, ei kotona eikä kylässä. Mitään "esitelmiä" ei ole koskaan missään pitänyt :D perhe ja ystävät tän tietää joten ei tarvi selitellä ja jossain vieraammassa paikassa esim. jossain juhlissa jos on kalasta tehtyä piirakkaa tai voileipäkakkua, voi hyvin jättää syömättä koska usein tarjolla on muutakin eikä kukaan kyttää vieressä että kaikki vieraat maistaa kaikkia tarjottavia! Tarvittaessa mies kyllä voi pieniä määriä syödä kalaa mutta kyllä musta aikuinen ihminen saa valita mitä syö. Eihän kasvissyöjiäkään vaadita maistamaan lihaa? Eri asia tietysti jos muuta ei ole tarjolla mutta ei ole sellaista tilannetta vielä tullut vastaan.

Vierailija
6/143 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 06:57"]

Tuo curryn syömättömyys ihmetyttää minua. Mikä mauste siinä maustesekoituksessa on se joka teitä ällöttää vai onko se sekoittaminen se ällöys ja voisitte yksittäin syödä vaikka kurkumaa, sarviapilaa tai juustokuminaa? Olen kysynyt tätä monelta curryn inhoajalta enkä ole koskaan saanut asiallista vastausta.

[/quote]

Lyö kurkun tukkoon eikä henki kulje. On sen verran vahva mauste meikäläiselle. Joko nyt ymmärrät?

[/quote]

Ymmärrän jos joku sekoituksen mausteista ei sovi sinulle, mutta mikä niistä curry-MAUSTESEKOITUKSEN mausteista ei sovi? Tällöin ruokaa laittava voisi sekoittaa oman currynsa ja jättää sen ärsyttävän mausteen pois. Tätä olen yrittänyt monesti kysyä, mutta jostain syystä vastausta on mahdotonta saada.

[/quote]

No aika simppeli vastaus ihan ulkopuoliselta: No jos eivät tiedä mikä se ainesosa on, kun ei ole jokaista kokeiltu erikseen? Minulla vei tosi kauan ymmärtää, mikä tekee vatsan kipeäksi. Mutta jossain vaiheessa vaan tajusin, että soija on se ainesosa, mitä on useimmissa valmisruuissa ja kun aloin vältellä sitä, vatsaoireista väheni todella suuri osa pois. Kyse ei ole mistään pikkuvatsakivusta, vaan toisinaan  vatsa turposi silminnähden sen näköiseksi kuin olisin 7.kuulla raskaana ja kipu oli niin kova, että pystyin olemaan vain makuullani. Soijan lopettamisen jälkeen näin pahoja ei ole ollut. Mutta tiedän tätä itselleni kokeillun salaa, koska allergiaa ei ole testattu. En minä välttämättä sille olekaan allerginen, mutta vatsani ei vain siedä soijaa. Kyllä nuo testaajat äkkiä uskovat, eivätkä tee sitä toiste kun näkevät että ei asialla ole leikkimistä. Ei lääkärissä saa testejä sen takia, kun kertoo että se ja se aines ei sovi, vaan siellä käsketään vaan välttää sellaisen syömistä. Onhan se nyt yhteiskunnan varojenkin tuhlausta, kun pitää jonkun äksyn emännän takia testauttaa jonkun mausteseoksen jokainen ainesosa erikseen. 

Vierailija
7/143 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä nirso olla ja syödä juuri niin kapea-alaisesti kuin haluaa, jos ei toiminnallaan terrrorisoi muita. Mutta jännästi ominaisuutta tahtomattaan ja osittain myös tietentahtoen siirtää eteenpäin lapsilleen. Kuinka monen kalaa, kaalia, sipulia, currya, feta- tai aurajuustoa, paprikaa, banaania tms inhoavan kotona tarjotaan lapsillekaan kyseisiä asioita? Eli lapsetkaan eivät saa neutraalia mahdollisuutta tottua näihin (painotus sanalla tottua, sillä yleensä tarvitaan useampi kerta kuin maistaminen, että voi pitää uudesta vieraasta mausta). Ainakin lapset perivät valmiiksi hyvin väritellyn kuvan vanhemman yöks-ruuista.

Vierailija
8/143 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 22:26"]

En jaksanut lukea ketjua, mutta kysymys teille joiden mielestä jostain ruoasta kieltäytyminen on teeskentelyä, turhaa nirsoilua, epäkohteliasta tms.: kerran olin kylässä ystäväni luona ja siellä tarjottiin ruokaa, jota en voi sietää lainkaan. Lopputulema oli se, että oksensin lautaselle. Mitä minun olisi pitänyt tehdä? Jos kieltäytyminen on kohteliasta, niin ei se lautaselle oksentaminenkaan kyläilyn huippuhetkiä ollut. Oksennus vain tuli, en kerennyt tehdä asialle mitään.

En esitelmöi ruoista, joista en pidä ja maistan kaikenlaista uutta, mutta olen esimerkiksi oppinut jo 6-vuotiaana että mm. hernekeitto saa minut oksentamaan ensimmäisen lusikallisen jälkeen. Olen yrittänyt opetella syömään sitä vuosien varrella. Muitakin inhokkeja on. Yritän olla vieraissa pöydissä kohtelias, mutta kun jokin ruoka etoo, niin se vaan etoo, ja on melkoista taistelua yrittää saada se pureskelluksi ja niellyksi. Pliis, kertokaa mitä minun teidän mielestänne kuuluisi tehdä?

[/quote]

Luin ketjun ja yökkäsin lukiessani lihapalasta, missä on läskiä :)

Ei voi mitään. Sellaine muljuaa suussa ja kurkku yökkää, eikä suostu nielemään sitä. Olen pahimmillaan joskus salaa työntänyt kouransilmään ja hävittänyt lattialle, kun muuten en vain olisi sitä saanut suustani minnekään. Kurkku ei vain niele.

Toinen, mikä ei mene alas, on perunamuussi, missä on möykkyjä. Tai menee se kurkkuun, mutta sitten tulee oksennusrefleksi.

Ikävää on vieraissa yökkiä pöydässä ja oksentaa lautaselle.

Mutta toki sen  voi tehdä, jos emäntä on ruokaterrori ja vaatii kaikkia syömään kaikkea :)

Vierailija
9/143 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 14:16"]

Kaikki nyt ei tykkää kaikesta eikä se ole mitään nirsoilua. Nirsoilua on se jos on iso liuta asioita joista "ei tykkää", vaikkei oikeasti ole edes maistanut, eikä suostu maistamaan.

[/quote]

Ei kukaan ole vaatimassakaan että pitäisi tykätä kaikesta. Mutta aikuinen ihminen pystyy kyllä maistamaan ihan mitä vain, ja kohteliaisuudesta syömäänkin sellaista ruokaa mistä ei pidä. En usko että kukaan oikeasti oksentaa jostain pinaattikeitosta jos päättää vain syödä sitä. Tietysti jos alkaa suggeroida itseään yökkäilemään ja kakistelemaan, onhan se mahdollista vaikka söisi herkkuruokaansa.

[/quote]

Mua ällöttää homejuusto ja kyllä mä olen oksentanut kun vahingossa söin pastaa jossa olihomejuustoa. Enkä tykkää yhtään mistään limpusta. Jos kylässä on piirakkaa jossa on homejuustoa sekä limppua sanon ei kiitos enkä syö.

Vierailija
10/143 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 07:12"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 06:57"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No aika simppeli vastaus ihan ulkopuoliselta: No jos eivät tiedä mikä se ainesosa on, kun ei ole jokaista kokeiltu erikseen? Minulla vei tosi kauan ymmärtää, mikä tekee vatsan kipeäksi. Mutta jossain vaiheessa vaan tajusin, että soija on se ainesosa, mitä on useimmissa valmisruuissa ja kun aloin vältellä sitä, vatsaoireista väheni todella suuri osa pois. Kyse ei ole mistään pikkuvatsakivusta, vaan toisinaan  vatsa turposi silminnähden sen näköiseksi kuin olisin 7.kuulla raskaana ja kipu oli niin kova, että pystyin olemaan vain makuullani. Soijan lopettamisen jälkeen näin pahoja ei ole ollut. Mutta tiedän tätä itselleni kokeillun salaa, koska allergiaa ei ole testattu. En minä välttämättä sille olekaan allerginen, mutta vatsani ei vain siedä soijaa. Kyllä nuo testaajat äkkiä uskovat, eivätkä tee sitä toiste kun näkevät että ei asialla ole leikkimistä. Ei lääkärissä saa testejä sen takia, kun kertoo että se ja se aines ei sovi, vaan siellä käsketään vaan välttää sellaisen syömistä. Onhan se nyt yhteiskunnan varojenkin tuhlausta, kun pitää jonkun äksyn emännän takia testauttaa jonkun mausteseoksen jokainen ainesosa erikseen. 

[/quote]

Ristiallergisen on todella vaikea selvittää, mikä aine aiheuttaa allergiaa. Sama aine voi mennä syksyllä, mutta keväällä koivuaikaan aiheuttaa reaktion.

Toinen on se, että itse en ainakaan halua ottaa sitä riskiä, että alan kokeilemaan jonkin mausteseoksen kaikki aineet erikseen monta kertaa vuodessa, että sopiiko se nyt vai ei sovi ja alkaako kurkku turvota tästä.

Ihan oman terveyteni takia jätän suosiolla pois määrätyt mausteseokset.

Onneksi minulla ei ole sellaisia tuttuja, jotka haluavat kouluttaa minua tai jäävät tinkaamaan, että mikä se nyt on ihan tarkkaan, mikä aiheuttaa reaktion. 

Vierailija
11/143 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi henkilö ei voi syödä punaista paprikaa (värin takia),raejuustoa koostumuksen takia.Ihan sama mitä tarjoilet,kaikessa on aina jotain vikaa.

Vierailija
12/143 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 17:54"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 14:05"]

Kala-allergikkoja on kahdenlaisia. Niitä jotka oikeasti ovat allergisia ja saisivat oikean allergisen reaktion kalasta. Ja sitten niitä, joita vaan ällöttää kalat, tarhasta asti kehittäneet itselleen tyylin yökkäillä kalaruuille, hajukin saa sairaaksi. Uskovat monesti olevansa allergisia, kun eivät ole koskaan syöneet kalaa, tyyliin: mä luulen että oon allerginen tai jotain, äitikin teki mulle jotain muuta ruokaa, jos oli kalaa tai silleen.

[/quote]

mun ex-mies on just tommonen. kuulemma niin paha kala-allergia todettu lapsena, että oksat pois. kuitenkin vetää tonnikalaa purkkitolkulla ihan leivän päälläkin.

kanaruuat oli myös yök. äidillänsä on lintukammo, joka on myös pojan päähän taottu hyvin. mutta kas, kun oli joskus kananpojanjauhelihaa jossain ruuassa, niin kehu hyvää ruokaa. en kertonut jauhelihan alkuperää :)

selityksiä löytyi milloin mihinkäkin asiaan, mutta en nyt enää tarkemmin muista.

[/quote]  Keissihän on nyt niin, että tonnikala ja kalapuikot ovat niin prosessoituja, että jotkut kala-allergikot pystyvät niitä syömään.

T. kala-allergikon mies

Vierailija
13/143 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina luullut olevani tosi nirso, mutta enhän mä olekaan, kun luen näitä viestejä! Mikään (ehkä?) ruoka ei saa minua ihan oksennuksen partaalle. On paljon sellaista, mistä en pidä, mutta pystyn hätätilanteessa syömään ne. Koskaan ei ole  tullut tilannetta, etten olisi voinut juhlapaikassa tms. syödä jotain. Jos en tykkää homejuustosta, niin jätän yksinkertaisesti sen ruokalajin ottamatta.

Silliä en valitse lautaselleni. Tai oliivia. Aina on jotain muuta tarjolla pöydässä.

Kylässä en käy koskaan syömässä, kyläilen lähinnä kahvitusten merkeissä ja tosiaan kaikki kahvimakea kelpaa minulle, vähän liiankin hyvin. Jos oikein etsimällä etsii, niin ehkä sellainen tummasuklaakuorrutteinen kakku jäisi ottamatta. Tai kaupan korvapuustit. Mutta ei nekään yökottäisi tai oksettaisi.

Muuten, yleensä tykkään älyttömästi muiden laittamista ruuista tai jossain juhlassa jonkun pitopalvelun ruuista. Varmaan osa viehätystä on se, että kun kerrankin pääsee jonkun toisen tekemän ruuan eteen pöydän ääreen, niin se on juhlaa, nam!

Vierailija
14/143 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 08:09"]

Yksi henkilö ei voi syödä punaista paprikaa (värin takia),raejuustoa koostumuksen takia.Ihan sama mitä tarjoilet,kaikessa on aina jotain vikaa.

[/quote]

Tai sitten tarjoilet niin pahaa ruokaa.

Hassua, että joillekin sattuu juuri ne kaikki nirsot. Itselleni ei ole sattunut koskaan sellaista ruokavieraaksi. Mutta ihmiset kehuukin minua hyväksi kokiksi ja ruokiani maukkaiksi

Vierailija
15/143 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin olen kuulemma vain nirso kun en syö paprikaa ja muita vastaavia jotka aiheuttavat närästystä. Voi kun se olisikin vain yhden illan närästys joka lähtee käsikauppalääkkeellä pois mutta kun ei se kestää vahintään kolme päivää ja on pahillaan öisin jolloin täytyy mennä päästään ylimääräiset hapot pönttöön, eikä helpota silloinkaan. Tähän ei auta edes reseptilääkkeet senkin vuoksi olen vain nirso ja minä kuvittelen kaikelaista

Vierailija
16/143 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuputtajat on vielä ärsyttävämpiä kun nirsot. Jos meillä on vieraita, laitan tarjolle tarjoiluastioihin mitä laitan, ja jokainen ottaa itse omalle lautaselle sitä mitä haluaa tai sitten ei ota mitään. En tee numeroa siitä jos joku juo pelkän kahvin syömättä mitään, eikä kukaan vieraistakaan ole tehnyt numeroa siitä jos tarjolla on jotain mikä ei ole hänen lempiruokaansa. En minäkään tee kylässä niin, ja harvemmin tulee otettua mitään pelkästä "kohteliaisuudesta" koska muiden mieliksi syöminen on lihavuuden alku. Syön nälkääni ja piste.

Vierailija
17/143 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo mua on pakkosyötetty lapsena monta vuotta. 

Vierailija
18/143 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 09:09"]

minäkin olen kuulemma vain nirso kun en syö paprikaa ja muita vastaavia jotka aiheuttavat närästystä. Voi kun se olisikin vain yhden illan närästys joka lähtee käsikauppalääkkeellä pois mutta kun ei se kestää vahintään kolme päivää ja on pahillaan öisin jolloin täytyy mennä päästään ylimääräiset hapot pönttöön, eikä helpota silloinkaan. Tähän ei auta edes reseptilääkkeet senkin vuoksi olen vain nirso ja minä kuvittelen kaikelaista

[/quote]

Onko tää provo. Nimittäin mä joudun joskus oikeesti yökkimään paprikan takia, on niin rankka närä. 

Vierailija
19/143 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 14:16"]

[/quote]

Ei kukaan ole vaatimassakaan että pitäisi tykätä kaikesta. Mutta aikuinen ihminen pystyy kyllä maistamaan ihan mitä vain, ja kohteliaisuudesta syömäänkin sellaista ruokaa mistä ei pidä. En usko että kukaan oikeasti oksentaa jostain pinaattikeitosta jos päättää vain syödä sitä. Tietysti jos alkaa suggeroida itseään yökkäilemään ja kakistelemaan, onhan se mahdollista vaikka söisi herkkuruokaansa.

[/quote]

Eivät kyllä "aikuisetkaan ihmiset" pysty maistamaan mitä tahansa (onko se muka edes joku aikuisuuden mittari, että pystyy syömään mitä tahansa...). Minä en valitettavasti pysty syömään maistamaan mitä tahansa, vaikka kuinka yrittäisin. Ja vaikka kuinka vain "päättäisin syödä jotain" tietyt ruoka-aineet, koostumukset jne. vain "laukaisevat" oksennusrefleksin, vaikka kuinka yrittäisi. En todellakaan yritä suggeroida itseäni oksentamaan ja kakomaan, olen päinvastoin oksennuskammoinen ja inhoan moista huomiota. 

En ymmärrä, minkä takia aikuisten ihmisten täytyy loukkaantua toisen syömisestä tai syömättä jättämisestä.

Vierailija
20/143 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 09:09"]

[/quote]

Onko tää provo. Nimittäin mä joudun joskus oikeesti yökkimään paprikan takia, on niin rankka närä. 

[/quote]

Ei ole provo paprikan lisäksi sipuli, rasva, limsat ynnä muut aiheuttavat tätä.

mä en pysty syömään oikeestaan mitään niinä päivinä mitään kun närästää. 

pystytkö sinä syömään mitään??