Kuinka jaksatte myydä tavaraa esim. Torissa?
Itse myin juuri ison olkkarin maton muuton takia. Hinnan laitoin naurettavan alhaiseksi, kun pääasia oli päästä vaivattomasti eroon tavarasta (näin siis etukäteen järkeilin). Sain nopeasti varmaan 15 viestiä eri henkilöiltä ja ajattelin että jes, helppo homma. Mitä vielä - sitten alkoi ohareiden tekeminen, feidaus tinkaaminen... Erityisesti huolestuttaa nämä tapaukset, jotka sanoivat hakevansa, kysyivät osoitteen ja sen saatuaan viestittely loppui kuin seinään (kaupunginosa toki näkyi jo ilmoituksessa, eli ei voinut tulla yllätyksenä ajomatka tms.). Lopulta löytyi se yksi normaali ostaja, joka haki tavaran sovitusti ja löi mulle rahan kouraan... mutta olihan muuten ärsyttävä kokemus!!
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Myin siellä kahvikonetta hintaan 210 ja ilmoituksessa lukee että vain nouto.
Sain hirvittävän aggressiivisia tekstareita että maksan 50 euroa ja sillä noudan.
Ja kun en vastannut tuollaisiin, sain neljäkin aggressiivist viestiä lisää.
Siis häh?
Ei mun tarvitse myydä sitä ollenkan ja voin valita kelle myyn.
En suosittele laittamaan sinne näkyviin omaa puhelinnumeroa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä oo oikein muita myyntipaikkoja. Huutonetissä tuntuu olevan hiljaisempaa.
Tosiaan eniten ärsyttävät nämä turhat kyselijät ”onko vielä myynnissä?” Ja kun vastaan että on niin ei kuulu mitään, 99% tekee näin. En ymmärrä mikä idea tossa on.
Feidaajia onneksi sattunut harvemmin.
Siis juuri aioin kirjoittaa tästä samasta tänne! Ketä nää tyypit on ja mikä tää jutttu on?? Näihin törmää Torissa todella usein ja tuo on raivostuttavaa.
Hyvin. Olen myynyt yli 1000e tänä vuonna ja lähes kaikki postituksella. Vain kaksi hankalaa ostajaa ollut. Muuten ostotapahtuma sujuu ihan muutamalla viestillä, tilisiirto ja nopea postitus seuraavana päivänä viimeistään.
Kaikki kaupat ovat onnistuneet. Koska todellakin haluan tavarasta eroon stalkkaan ensin muiden hinnat ja laitan omani vähän halvemmalla. En ole kiinnostunut, mitä ostaja tekee rojuille. Jos myy eteenpäin, niin hänenpä on vaivansa.
Otan hyvät kuvat, merkitsen kaiken mahdollisen tiedon ilmoitukseen ja varaudun siihen, että 80% kyselee ne ihan samat asiat uudelleen yksityisviesteissä. Sidon ihmiset kauppaan toteamalla, ja mikä on usein totta, että tuotteeseen on sen edullisen hinnan vuoksi jono. Ostopäätös kannattaa silloin tehdä. Jos joku haluaa tinkiä, eikä rojuni menisi kaupaksi kuin yhdelle tinkijälle, myyn tingittyyn hintaan.
Suurin osa ostajista on erittäin mukavia. Jäämme usein pälättämään kaikenlaista muutakin, joten olen kai harvinaisen onnekas tori.fin myyjä.
Onkohan tämä korona-aika jotenkin vaikuttanut ihmisiin siten, että Torissa ja esim. Facebookin roskalavoilla toimiminen vaikuttaa muuttuvan koko ajan hankalammaksi?
Meidän kaupungin ilmaisryhmään (Fb) ei viitsi laittaa enää mitään tarjolle. Eräs keski-ikäinen naishenkilö ilmeisesti päivystää ryhmässä 24/7 ja varaa KAIKEN myytäväksi kelpaavan. Todennäköisesti kauppaa tavaran eteenpäin tai sitten kärsii hamstraamisongelmasta.
Välillä saan sellaisia sykäyksiä että jaksan sitä säätämistä ja yleensä suurinosa on ihan fiksuja. Mutta viimeisin oli taas sellainen tapaus etten ihan hetkeen myy missään mitään. Hirveetä säätöä, kysymyksiä, hiljaisuutta ja postittaakin olisi pitänyt ilman maksua. Lopulta pistin pelin poikki ja nakkasin tavaran kellariin. Ja jos ilmoituksessa lukee isolla että VAIN NOUTO niin miksi silti saa kymmenen viestiä jossa kysytään postitatko? Herrrrrmo menee.