Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka jaksatte myydä tavaraa esim. Torissa?

Vierailija
20.09.2020 |

Itse myin juuri ison olkkarin maton muuton takia. Hinnan laitoin naurettavan alhaiseksi, kun pääasia oli päästä vaivattomasti eroon tavarasta (näin siis etukäteen järkeilin). Sain nopeasti varmaan 15 viestiä eri henkilöiltä ja ajattelin että jes, helppo homma. Mitä vielä - sitten alkoi ohareiden tekeminen, feidaus tinkaaminen... Erityisesti huolestuttaa nämä tapaukset, jotka sanoivat hakevansa, kysyivät osoitteen ja sen saatuaan viestittely loppui kuin seinään (kaupunginosa toki näkyi jo ilmoituksessa, eli ei voinut tulla yllätyksenä ajomatka tms.). Lopulta löytyi se yksi normaali ostaja, joka haki tavaran sovitusti ja löi mulle rahan kouraan... mutta olihan muuten ärsyttävä kokemus!!

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksakaan enää. Siihen ohareiden perkaamiseen menee niin paljon aikaa, että nykyään vien kaiken konttiin. Tulee parempi mielikin. Jos laskee omalle ajalleen minkään arvon, niin hukkaan heitettyähän tuo aika on. Huuto.net on ihan yhtä paha.

Eniten harmitttavat ne, jotka varaavat viikon päähän jonkun muitakin kiinnostavan jutun, eivätkä sitten hae.

Vierailija
42/67 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt kolme vuotta myynyt mm. kuolinpesän tavaraa Torissa. Minulla ihan vain muutama huono kokemus. En esim. sovi kauppoja jonnekin, jossa pitää odotella. Joko postitus tai kotoa nouto. En siten sido omaa aikataulua mitenkään.

Päinvastoin olen monen ostajan kanssa käynyt mielenkiintoisia keskusteluja ja kiva, kun tavarat löytävät uuden kodin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jooo, muuten mennyt hyvin, mutta nyt myyn macia. Tähän mennessä tullut pari englanninkielistä viestiä.. Epäilyttävää.

Ole varuillasi, kerran menin tollasen huijarin lankaan ja ärsyttää vieläkin kun ajattelen.

Joo, satuin katsomaan pari kk sitten Tube-videon, jossa myytiin iPhonea. Ja sitten tulikin  yllätys, yllätys, yhteydenotto jostain Ghanasta (?!!) 

Oliko sulla jotain postitukseen liittyvää vai miten sua huijattiin?

Joo.. johonkin tommoseen maahan varmaan meni Saksan kautta.

Yritin vielä epätoivoisesti saada pakettia käännytettyä, mutta liian myöhään. Saksalaiset ei näytä osaavan englantia sitten pätkääkään edes asiakaspalvelussa(!)

Vierailija
44/67 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran varannut torista muuttheebon, joka matkalla uuteen osoitteeseeni paljasti olevansa liikkeellä katsatamattomalla autolla ja että korttikin oli kuivumassa. Muutto oli myös todella hidas, koska hän oli telonut itseään. Parikin kertaa työsuorituksiin on ilmoittautunut sen verran outoa porukkaa, että en enää käytä siihen toria. Yksi tyyppi tuli kokoamaan ikean vaatekaappia ja kokosi ensimmäisen osan väärinpäin, huomasi vasta loppumetreillä, eli koko kokoaminen olisi mennyt uusiksi. Hermostui ja hajotti sitten kaapin purkaessaan. Joo. ei enää toria työsuorituksiin.

Vierailija
45/67 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ollaan muuttamassa ja tori käytössä.

Rasittaa 2 tapaa

Jos olen laittanut, että ainoastaan nouto niin kysytään voinko lähettää postitse.

Ja jos olen laittanut hinnan 150e niin kysytään lähtiskö 50 eurolla.

Hakija oharit on sitten eri lukunsa, voi hele.

RASITTAVAA.

Vierailija
46/67 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet karkuteillä <3

Vierailija
47/67 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viekää sinne hopeen. Menee kaikki tavara ja vaatteet suoraan vähävaraisille käyttöön.

Vaikeana aikana lasten kanssa käytiin siellä katsomassa lapsille vaatetta ja hyviä vaatteita saatiin ja tarpeeseen oikeasti tuli.

Toki eräs verhoihin pukeutunut nainen miehensä kanssa tunki kolmeen valtavaan matkalaukkuun niitä vaatteita.

Työntekijä puuttui siihen jolloin selitys oli että koko suvulle.

Kotimaahansa ehkä halusi myös laittaa mutta onneksi asiaan puututtiin.

Toisille ei vain mikään riitä jos ilmaiseksi saa.

Sori ,meni vähän ohi aiheen mutta hopesta tämä tuli mieleen.

Jotkut myös hakevat kaiken minkä ilmaiseksi saavat ja myyvät surutta eteenpäin. Ihan siis kulttuurista riippumatta. Joskus esimerkiksi fasen ryhmässä on pyydetty tavaraa "vähävaraiselle opiskelijalle" ja sitten ilmaiseksi saadut lahjoitukset ovat seuraavana päivänä muualla myynnissä.

Meillä oli just vähän aikaa sitten paikkakunnan ilmaisryhmässä keskustelun aiheena tuo eteenpäin myyminen. Kuulemma tällaisen "elintasoporukan" pitää vain hyväksyä se, että joku huono-osaisempi henkilö myy tavarat eteenpäin ja lahjoittaja pääsee näin harjoittamaan hyväntekeväisyyttä auttamalla tätä myyjää :D

Vähän eri asia luulla auttavansa köyhää opiskelijaa ja oikeasti rahat menevätkin jonkun työkseen ilmaiseksi saatua tavaraa kauppaavan taskuun.

Mun mielestä on jonkin asteinen petos (ainakin moraalinen), jos pyytää ilmaista tavaraa vaikkapa varattomalle opiskelijalle tai yksinhuoltajalle, mutta oikeasti tarkoituksena on myydä lahjoitukset itse eteenpäin.

Vierailija
48/67 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet tykkäävät Timosta. He puhuvat siitä miten Timo on lempeä.

Vierailija
49/67 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myynyt mutta osuushan näitä kohdalle. Perinteistä on se että pyydän esim 15eur uudesta käyttämättä jääneestä lasten vaatteesta (jonka ovh on esim 35-40eur) niin sitten tulee perinteinen tarjous että ostan kympillä. Minä vastaan niille kyllä että kympillä voit ostaa viereisestä ilmoituksesta käytetyn.

Jos sinulla on usein myynnissä käyttämätöntä tavaraa, kannattaa miettiä syitä siihen ja lopettaa ostelu. Sitten ei tarvitse harmitella, ettei saa toivomaansa summaa. 

Vierailija
50/67 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myynyt mutta osuushan näitä kohdalle. Perinteistä on se että pyydän esim 15eur uudesta käyttämättä jääneestä lasten vaatteesta (jonka ovh on esim 35-40eur) niin sitten tulee perinteinen tarjous että ostan kympillä. Minä vastaan niille kyllä että kympillä voit ostaa viereisestä ilmoituksesta käytetyn.

Jos sinulla on usein myynnissä käyttämätöntä tavaraa, kannattaa miettiä syitä siihen ja lopettaa ostelu. Sitten ei tarvitse harmitella, ettei saa toivomaansa summaa. 

Tämä oli oikeastaan yksi syy, miksi masokistisesti vielä käytin toria. Ajattelin oppivani siinä sitten lopettamaan turhan ostelun, kun väkerrän näiden ohareiden kanssa. Nyt olen oppinut.

Vierailija
51/67 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on usein lahjoja jotka on jo saadessa liian pieniä...

Vierailija
52/67 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kerran varannut torista muuttheebon, joka matkalla uuteen osoitteeseeni paljasti olevansa liikkeellä katsatamattomalla autolla ja että korttikin oli kuivumassa. Muutto oli myös todella hidas, koska hän oli telonut itseään. Parikin kertaa työsuorituksiin on ilmoittautunut sen verran outoa porukkaa, että en enää käytä siihen toria.

Minulla taas on ollut onnea pakettiautokuskien suhteen. Yleensä otan sellaisen, jolla on kuva ilmoituksessa (kieltämättä niitä on vähän) ja näyttävät asiallisilta.  

Vierailija
53/67 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten sinun ei ainakaan pitäisi välittää alkuperäisistä hinnoista. 

Vierailija
54/67 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä eniten harmittaa se ajanhukka mikä menee näiden ihme vänkääjien kanssa joille en sen jälkeen enää myisi mitään mistään hinnasta.

Tänäänkin tuli sellainen puhelu että ajattelin jo jossain vaiheessa että onko tämä joku pilapuhelu. Mies erittäin aggressiivisesti latelee ehtoja kuinka voisi ostaa ja tietenkin maksaa joskus sitten myöhemmin kun on ostoksen saanut. 

Hulluja on monenlaisia, luuleeko nää miehet että joku lähettelee niille myytäviä tuotteitaan uhkailemalla ja huutamalla kuinka paljon on huijareita. 

Torissa kannattaa käyttää sitä esto-toimintoa, itse laittanut muutamia estoon jotka vaan vie aikaa ja lähettelevät viestejä lämpimikseen. 

Omalla kohdalla kuitenkin suurin osa kaupoista mennyt niin hyvin ja paremmin kuin hyvin, että en aio lopettaa torissa myymistä, tai ostamista. 

Vierailija
55/67 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvät kokemukset Torista. Tavaran luovutuksen sovin läheiselle parkkipaikalle eli odotan kamojen kanssa siellä. Ohareita ei ole ollut kertaakaan, ilmeisesti ollut hyvä tuuri. Kodinkoneita ja astioita olen myynyt ja parit kengät. Olen tyytyväinen. Se olisi kyllä hyvä että Torissakin voisi laittaa ylä/alapeukkua myyjälle.

Vierailija
56/67 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten sinun ei ainakaan pitäisi välittää alkuperäisistä hinnoista. 

Olen eri mutta kyllä se vituttaa. Saada lapselle aina liian pientä vaatetta jonka yrittää sittwn saada ulos huushollista järkevästi.

Sen sijaan että saisi edes joskus oikeankokoisra ja sitä mitä toivottiin.

Vierailija
57/67 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hyvät kokemukset Torista. Tavaran luovutuksen sovin läheiselle parkkipaikalle eli odotan kamojen kanssa siellä. Ohareita ei ole ollut kertaakaan, ilmeisesti ollut hyvä tuuri. Kodinkoneita ja astioita olen myynyt ja parit kengät. Olen tyytyväinen. Se olisi kyllä hyvä että Torissakin voisi laittaa ylä/alapeukkua myyjälle.

Ja ostajalle!!!!

Vierailija
58/67 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tavaran sinne myyntiin ja sitten heitän mielestäni, kunnes joku ottaa yhteyttä. Jos ilmoitus menee vanhaksi, uusin sen.

Kukaan ei ole koskaan tehnyt ohareita. Pari kertaa on käynyt niin, että on laitettu viestiä "onko tuote vielä myynnissä" ja sitten ei ole tullut koskaan varsinaista kaupantekoviestiä. Mitäs siitä, en minä sellaisesta ahdistu.

Vaatteita en ole koskaan siellä myynyt, ne vien aina kirpparipöytään kerran vuodessa. Tavaraa vain myyn. Kun hinta on tarpeeksi alhainen, kyllä sen joku ostaan. Ja jos ei osta, vien kirpparipöytääni.

59/67 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan mieluummin huutonettiin, ei ole ainakaan vielä tullut ohareita (tms ongelmia) vaikka olen jo n. 5v ajan siellä kaupannut romujani. Tori-tilini olen poistanut kokonaan.

Huuto.net on lukuisten huononnusten jälkeenkin edelleen ylivoimainen Toriin nähden, mutta jostain kumman syystä ihmiset eivät käytä sitä. Myin useamman kuukauden LP-levyjäni Huuto.netissä ja sain toki aika monta myytyä, kunnes käteen jäi ilmeisesti sellaiset, mille ei ollut kiinnostusta. Lähes kuukauteen ei ainuttakaan huutoa.

Laitoin Toriin ja joku tyyppi tuli hakemaan seuraavana päivänä kaikki pois. Toki sai halvemmalla, mutta pääsinpähän koko satsista eroon. 

Vierailija
60/67 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin siellä kahvikonetta hintaan 210 ja ilmoituksessa lukee että vain nouto.

Sain hirvittävän aggressiivisia tekstareita että maksan 50 euroa ja sillä noudan.

Ja kun en vastannut tuollaisiin, sain neljäkin aggressiivist viestiä lisää.

Siis häh?

Ei mun tarvitse myydä sitä ollenkan ja voin valita kelle myyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä