Kuinka jaksatte myydä tavaraa esim. Torissa?
Itse myin juuri ison olkkarin maton muuton takia. Hinnan laitoin naurettavan alhaiseksi, kun pääasia oli päästä vaivattomasti eroon tavarasta (näin siis etukäteen järkeilin). Sain nopeasti varmaan 15 viestiä eri henkilöiltä ja ajattelin että jes, helppo homma. Mitä vielä - sitten alkoi ohareiden tekeminen, feidaus tinkaaminen... Erityisesti huolestuttaa nämä tapaukset, jotka sanoivat hakevansa, kysyivät osoitteen ja sen saatuaan viestittely loppui kuin seinään (kaupunginosa toki näkyi jo ilmoituksessa, eli ei voinut tulla yllätyksenä ajomatka tms.). Lopulta löytyi se yksi normaali ostaja, joka haki tavaran sovitusti ja löi mulle rahan kouraan... mutta olihan muuten ärsyttävä kokemus!!
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viekää sinne hopeen. Menee kaikki tavara ja vaatteet suoraan vähävaraisille käyttöön.
Vaikeana aikana lasten kanssa käytiin siellä katsomassa lapsille vaatetta ja hyviä vaatteita saatiin ja tarpeeseen oikeasti tuli.
Toki eräs verhoihin pukeutunut nainen miehensä kanssa tunki kolmeen valtavaan matkalaukkuun niitä vaatteita.
Työntekijä puuttui siihen jolloin selitys oli että koko suvulle.
Kotimaahansa ehkä halusi myös laittaa mutta onneksi asiaan puututtiin.
Toisille ei vain mikään riitä jos ilmaiseksi saa.
Sori ,meni vähän ohi aiheen mutta hopesta tämä tuli mieleen.
Jotkut myös hakevat kaiken minkä ilmaiseksi saavat ja myyvät surutta eteenpäin. Ihan siis kulttuurista riippumatta. Joskus esimerkiksi fasen ryhmässä on pyydetty tavaraa "vähävaraiselle opiskelijalle" ja sitten ilmaiseksi saadut lahjoitukset ovat seuraavana päivänä muualla myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Ilmiön yleisyydestä voi päätellä, että tätäkin palstaa seuraa moni nettikirppiksillä feidaaja ja myyjälle harmia aiheuttava henkilö. Kumma, kun he eivät koskaan perustele käytöstään mitenkään silloin kun asia tulee jossain puheeksi.
Ei näitä kiinnosta kuin oma napa. Harmittavan yleistä nykyään.
En enää myy mitään, liikaa tulee epämääräisiä kyselyitä. Olen myös törmännyt tuohon, että kysytään osoitetta ja sitten ei saavutakaan paikalle. Olen tosin tehnyt niin, että en ilmoituksessa kerro sukunimeä ja osoitteeksi kerron kadunnimen ja rapun, mutta en huoneiston numeroa.
Vierailija kirjoitti:
En enää myy mitään, liikaa tulee epämääräisiä kyselyitä. Olen myös törmännyt tuohon, että kysytään osoitetta ja sitten ei saavutakaan paikalle. Olen tosin tehnyt niin, että en ilmoituksessa kerro sukunimeä ja osoitteeksi kerron kadunnimen ja rapun, mutta en huoneiston numeroa.
Tuosta osoitteiden kyselystä ilman aikomustakaan noutaa tavara tulee tosiaan mieleen, että keräilevätköhän jotkut ihmisten yhteystietoja hämäriin tarkoituksiin. Todella huolestuttavaa mikäli näin on ja samalla outoa, ettei Tori oli aktiivisesti puuttunut siellä esiintyviin ongelmiin.
Turhauttavaa se on. Mutta itsepalvelukirppiksissä on omat ongelmansa eikä kaikkea viitsi ilmaiseksikaan lahjoittaa (kun ei edes tiedä löytääkö kukaan sitä jotain asiaa esim. kierrätyskeskuksesta). Kuitenkin aina välillä haluaa laittaa ylimääräisiä kiertoon vastuullisesti.
Olen myynyt mutta osuushan näitä kohdalle. Perinteistä on se että pyydän esim 15eur uudesta käyttämättä jääneestä lasten vaatteesta (jonka ovh on esim 35-40eur) niin sitten tulee perinteinen tarjous että ostan kympillä. Minä vastaan niille kyllä että kympillä voit ostaa viereisestä ilmoituksesta käytetyn.
Ei oo sitten kuulunut enää samalta mitään kyselyjä sen jälkeen. En minä jaksa olla sen kohteliaampi niille jotka töksäytellen kyselee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viekää sinne hopeen. Menee kaikki tavara ja vaatteet suoraan vähävaraisille käyttöön.
Vaikeana aikana lasten kanssa käytiin siellä katsomassa lapsille vaatetta ja hyviä vaatteita saatiin ja tarpeeseen oikeasti tuli.
Toki eräs verhoihin pukeutunut nainen miehensä kanssa tunki kolmeen valtavaan matkalaukkuun niitä vaatteita.
Sori ,meni vähän ohi aiheen mutta hopesta tämä tuli mieleen.Jotkut myös hakevat kaiken minkä ilmaiseksi saavat ja myyvät surutta eteenpäin. Ihan siis kulttuurista riippumatta. Joskus esimerkiksi fasen ryhmässä on pyydetty tavaraa "vähävaraiselle opiskelijalle" ja sitten ilmaiseksi saadut lahjoitukset ovat seuraavana päivänä muualla myynnissä.
Meillä oli just vähän aikaa sitten paikkakunnan ilmaisryhmässä keskustelun aiheena tuo eteenpäin myyminen. Kuulemma tällaisen "elintasoporukan" pitää vain hyväksyä se, että joku huono-osaisempi henkilö myy tavarat eteenpäin ja lahjoittaja pääsee näin harjoittamaan hyväntekeväisyyttä auttamalla tätä myyjää :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori ,meni vähän ohi aiheen mutta hopesta tämä tuli mieleen.Jotkut myös hakevat kaiken minkä ilmaiseksi saavat ja myyvät surutta eteenpäin. Ihan siis kulttuurista riippumatta. Joskus esimerkiksi fasen ryhmässä on pyydetty tavaraa "vähävaraiselle opiskelijalle" ja sitten ilmaiseksi saadut lahjoitukset ovat seuraavana päivänä muualla myynnissä.
Meillä oli just vähän aikaa sitten paikkakunnan ilmaisryhmässä keskustelun aiheena tuo eteenpäin myyminen. Kuulemma tällaisen "elintasoporukan" pitää vain hyväksyä se, että joku huono-osaisempi henkilö myy tavarat eteenpäin ja lahjoittaja pääsee näin harjoittamaan hyväntekeväisyyttä auttamalla tätä myyjää :D
Vähän eri asia luulla auttavansa köyhää opiskelijaa ja oikeasti rahat menevätkin jonkun työkseen ilmaiseksi saatua tavaraa kauppaavan taskuun.
Vielä jaksan torilla myydä ja ostella, oikeasti jo yhdeksän vuotta kuulunut elämääni. Suurin osa kaupoista sujuu nopeasti ja mutkattomasti, vain joskus ohareita, tai hankalaa säätöä. Ja aion jatkaa vielä pitkään.
Olen nyt myynyt pari viikkoa taas Torissa jotain, ja (koputan puuta) tällä kertaa on sujunut ihan mallikkaasti, toivottavasti sujuu jatkossakin. Jotain tinkausviestejä on tullut, ne on helppo sivuuttaa. Mutta uskoisin, että helpoimmaksi kaupankäynnin tekee minulle se, että olen myynyt vain sellaisia juttuja, jotka voi postittaa ja joilla on näemmä kysyntää ympäri maata. Niiden ostajien kanssa ei yleensä ole hankaluuksia, jotka pyytävät postitusta. Maksavat vain ostoksensa ja minä vien paketin lähimarkettiin, helppo nakki.
Tuosta odottelu- ja oharirumbasta en kyllä tykkäisi yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt myynyt pari viikkoa taas Torissa jotain, ja (koputan puuta) tällä kertaa on sujunut ihan mallikkaasti, toivottavasti sujuu jatkossakin. Jotain tinkausviestejä on tullut, ne on helppo sivuuttaa. Mutta uskoisin, että helpoimmaksi kaupankäynnin tekee minulle se, että olen myynyt vain sellaisia juttuja, jotka voi postittaa ja joilla on näemmä kysyntää ympäri maata. Niiden ostajien kanssa ei yleensä ole hankaluuksia, jotka pyytävät postitusta. Maksavat vain ostoksensa ja minä vien paketin lähimarkettiin, helppo nakki.
Tuosta odottelu- ja oharirumbasta en kyllä tykkäisi yhtään.
Itselläni on sama kokemus. Kun myin postitettavaa keräilytavaraa kaikki sujui hyvin, mutta noudettavien huonekalujen yms. kanssa on ollut ongelmia.
Voiko Torissa jotenkin ilmiantaa kauppakumppanin jonka kanssa on ongelmia, antaa negatiivista palautetta samalla lailla kuin Huutonetissä tms?
No jooo, muuten mennyt hyvin, mutta nyt myyn macia. Tähän mennessä tullut pari englanninkielistä viestiä.. Epäilyttävää.
Eipä oo oikein muita myyntipaikkoja. Huutonetissä tuntuu olevan hiljaisempaa.
Tosiaan eniten ärsyttävät nämä turhat kyselijät ”onko vielä myynnissä?” Ja kun vastaan että on niin ei kuulu mitään, 99% tekee näin. En ymmärrä mikä idea tossa on.
Feidaajia onneksi sattunut harvemmin.
Vierailija kirjoitti:
No jooo, muuten mennyt hyvin, mutta nyt myyn macia. Tähän mennessä tullut pari englanninkielistä viestiä.. Epäilyttävää.
Ole varuillasi, kerran menin tollasen huijarin lankaan ja ärsyttää vieläkin kun ajattelen.
Vierailija kirjoitti:
Voiko Torissa jotenkin ilmiantaa kauppakumppanin jonka kanssa on ongelmia, antaa negatiivista palautetta samalla lailla kuin Huutonetissä tms?
Ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole varuillasi, kerran menin tollasen huijarin lankaan ja ärsyttää vieläkin kun ajattelen.
Joo, satuin katsomaan pari kk sitten Tube-videon, jossa myytiin iPhonea. Ja sitten tulikin yllätys, yllätys, yhteydenotto jostain Ghanasta (?!!)
Oliko sulla jotain postitukseen liittyvää vai miten sua huijattiin?
Joo, ihmiset on niin töykeitä ja piittaamattomia nykyään, että kaikki myyminen on tuskaa. Itsepalvelukirppiksilläkin ihmiset myllää pöydät kamalaan kuntoon, jättää vaatteet laiskuuttaan vääriin pöytiin ja varastelee. Paha mieli vain jää, ei todellakaan ole sen muutaman kympin voiton arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Eipä oo oikein muita myyntipaikkoja. Huutonetissä tuntuu olevan hiljaisempaa.
Tosiaan eniten ärsyttävät nämä turhat kyselijät ”onko vielä myynnissä?” Ja kun vastaan että on niin ei kuulu mitään, 99% tekee näin. En ymmärrä mikä idea tossa on.
Feidaajia onneksi sattunut harvemmin.
Joskus noilta kyselijöiltä saattaa usean päivän päästä tulla viestiä "koska voin hakee?", vaikka koko ilmoitus olisi jo poistettu :D ihme porukkaa kyllä netissä pyörii, ei voi muuta sanoa.
Itse olen alkanut tehdä samoin, en siis enää lähde mihinkään "pääsen hakemaan ensi viikon torstaina" -säätöön mukaan kun valitettavasti ohareista on kokemusta. Joskus sinisilmäisenä varailin ja sitten hakija ei enää vastannutkaan viesteihin, kun olisi pitänyt noutaa tavara.