Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mika mun ruokavaliossa on vikana?

Vierailija
18.11.2013 |

Paino ei putoa ollenkaan (en ylipainoinen tosin olekaan, mutta mielestani syon tosi vahan). Mikahan tassa ruokavaliossa mattaa, mielestani olen tosi terveellinen:

Aamulla 2 kuppia maitokahvia (1.5%)

Lounaaksi kalaa, salaattia, juustoa, vihanneksia, hedelmia (yleensa toissa, viikonloppuna kotona molempina paivina pala lohta, keitettya parsakaalia, juustosiivuja ja raejuustoa), harvoin (kerran kahdessa viikossa korkeintaan) jalkiruokana muu kuin hedelmat

Kahvia. Rahkaa (ja 1/2-1 granaattiomena ) tai hedelmia tai proteiinipatukka valipalaksi

Illalla rahkaa tai munaa (esim. eilen 2 keitettya) tai joskus juustoleipa tai jugurtti, salaatti, ehka pieni  lautasellinen pastaa (1dl) jos sita oli lapsille iltaruuaksi tms.

Napostelen pahkinoita satunnaisesti (koko ajan kotona tarjolla), nyt olen syonyt sokerillisia kurkkukarkkeja ja juonut hunajalla maustettua teeta. Joskus pala suklaata, mutta ei mitaan massailya.

Olen vahentanyt syomista heinakuusta asti ja grammaakaan en ole laihtunut. Mielestani tassa ei paljon vahentamista ole. Veriarvot on juuri testattu, eli puutoksiakaan ei ole.

- kiitos -

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne, tosin töiden jälkeen syön pienen annoksen normaalia kotiruokaa enkä mitään enää illalla. Normaalipainoinen olen ja 1200-1300 kalorin ruokavaliolla paino on nyt pudonnut 100-200 grammaa viikossa eli todella hitaasti... Masentaa!

Vierailija
2/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et laihdu etkä liho, kulutat energiaa saman verran kuin saat. Jos liikut kovin vähän, tuskin laihdut tuolla syömisellä. Jatka syömistä mutta lisää liikuntaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 10:23"]

Mulla sama tilanne, tosin töiden jälkeen syön pienen annoksen normaalia kotiruokaa enkä mitään enää illalla. Normaalipainoinen olen ja 1200-1300 kalorin ruokavaliolla paino on nyt pudonnut 100-200 grammaa viikossa eli todella hitaasti... Masentaa!

[/quote]

Tuo 100-200 grammaa viikossa on mahtavat 5-10 kiloa vuodessa! Mikä siinä voi masentaa?

Vierailija
4/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No syöt liian vähän. Ala nyt ensinnäkin syödä aamupala, vaikka puuroa, raejuustoa ja marjoja, tai rahkaa ja marjoja, tai ruisleipä leikkeleellä/juustolla ja päälle kurkkua, tomaattia ym.

Vierailija
5/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä syöt todelakin liian vähän. Olet säästöliekillä, joten et todellakaan laihdu

Vierailija
6/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika niukanlaisesti syöt. Elimistö menee säästöliekille, jos ei saa tarpeeksi energiaa. Itse lisäisin ainakin aamupalalle esim. kananmunia ja ehkä maustamatonta jogurttia, ainakin jompaa kumpaa. Jogurttiin voi laittaa vaikka marjoja ja siemeniä. Söisin myös kaksi kunnon ateriaa.

Kasviksia, marjoja, hedelmiä ja pähkinöitä tietysti runsaasti. Lihaa ei tarvitse syödä kuin kerran päivässä.

Kannattaa myös käyttää kunnon täysrasvaisia maitotuotteita. Kevyttuotteet tutkitusti lihottavat.

Viljoja et ilmeisesti kamalasti edes syö. Ne eivät ole millään tapaa välttämättömyys, jos saa kuitua riittävästi muualta.

Lopuksi vielä, jos haluat tietää, että kannattaako näitä neuvoja ottaa vastaan, kerron, että oma painoindeksini on 21 ja olen todella terve. Syön suunnilleen tuolla neuvomallani tavalla.

Vierailija
7/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, kun et kerro kalorimääriä. Tiedätkö niitä itsekään? Noista ruuista saat ihan helposti liikaa kaloreita. Hanki digitaalinen keittiövaaka ja punnitse kaikki ruoka-aineet ennen kuin suuhusi laitat. Syötä jokainen syömäsi ateria kalorilaskuriin ( esim kalorilaskuri.fi) joka laskee päivittäisen kalorimääräsi. Ihan varmasti saat liikaa energiaa laihtuaksesi. Jos et laihdu sillä mitä nyt syöt, vaihtoehdot on poistaa jotain, lisätä liikuntaa tai molempia. Ja ne pähkinöiden Ym napostelut ensiksi pois! Ja treenaa lihaksia, ettet turhaan yritä laihduttaa jos ongelma jonka näet peilistä on osittain myös löysistyneet lihakset. Joka päivä jotain, säännöllinen pieni treeni ja parin viikon päästä hämmästyt.

Vierailija
8/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tätä...aina ensin kiiruhtaa näsäviisaat länkyttämään mantraansa kato ku syö vähemmän ku kuluttaa ni laihtuu as simple as that läskit vajakit. Ja sit heti perään tulee ammattihuolestujat ku sä syöt liian vähän oot säästöliekillä-mantran kanssa.

Päättäkää nyt herrajjjjestas, et onko ne läskit laiskoja ja tyhmiä vai yliyrittäjiä, täydellisyyden tavoittelijoita. OK, kyl mä ymmärrän, kuolleita niiden pitäisi olla, et olisivat poissa täydellisten ihmisten silmistä. Mut ketäs te sitten söisitte ja nakertaisitte. OMG, toisianne? Katso hämmästynyttä ilmettäni, sanoi jo Moriarty...

Vierailija
9/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä syöt yksinkertaisesti liian paljon/annokset ovat liian isoja kulutukseen verrattuna. Ota nyt huomioon, että hedelmistäkin tulee kaloreita, pähkinöistä nyt puhumattakaan. Turha on pelätä muutamaa suklaapalaa päivässä, kun voit hedelmistä ja pähkinöistä saada moninkertaisen kalorimäärän muutamaan suklaapalaan verrattuna. Kannattaisi laskea rehellisesti, kuinka paljon niitä pähkinöitä ja hedelmiä päivässä menee.

Säästöliekki on paskapuhetta. Kun tarpeeksi kaloreita kulutukseen nähden ei tule, laihtuu. Mutta kun on jo normaalipainoinen, painon putoaminen saattaa olla hitaampaa.

Vierailija
10/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 10:25"]

[/quote]

Tuo 100-200 grammaa viikossa on mahtavat 5-10 kiloa vuodessa! Mikä siinä voi masentaa?

[/quote]

100-200g laihtumiseen menee viikko, mutta sen saa yhdellä haukulla takaisin (esim jäätelötikku tai pulla ja pam - kaikki takaisin...). 500g olisi helpompi hahmottaa ja pitää.

Sinällään tuo 5 kg on tavoitteena joten jos vuoden sinnittelisi....

Vierailija
11/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä kulutuksesi ja laske kalorit! Terveellistäkin ruokaa voi syödä liikaa, esim pähkinöistä tulee helposti paljon energiaa. 

Vierailija
12/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et laihdu etkä liho, kulutat energiaa saman verran kuin saat. Jos liikut kovin vähän, tuskin laihdut tuolla syömisellä. Jatka syömistä mutta lisää liikuntaa.

[/quote]

2 tekee kunnon salitreenin 2h/vko, lisäksi voi viikonloppuisin tulla 4-8h hyötyliikkuntaa (haravointia, siivousta, remonttihommia, soran kärräystä yms). Mulle tuolla liikunnalla ei ole mitään merkitystä muuten kuin kiinteytymisen kannalta, ei todellakaan laihduta.

Vierailija
13/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on just tätä, kun ihmisillä ei ole käsitystä ruokien kalorimääristä. Ei pähkinät kuulu laihduttajan ruokavalioon ainakaan siten, että niitä napostellaan pitkin päivää! Pähkinöissä on enemmän kaloreita kuin suklaassa...Eikä myöskään hedelmiä tule napostella vähän väliä. Ylipäänsä välipalat pitkin päivää ovat turhia. Kannattaa totuttaa kroppaa vain muutamaan ateriaan päivässä, tuntea aluksi hieman nälkääkin. Siten laihtuu, ei jatkuvalla puputtamisella.

Vierailija
14/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 10:36"]

Tää on tätä...aina ensin kiiruhtaa näsäviisaat länkyttämään mantraansa kato ku syö vähemmän ku kuluttaa ni laihtuu as simple as that läskit vajakit. Ja sit heti perään tulee ammattihuolestujat ku sä syöt liian vähän oot säästöliekillä-mantran kanssa.

Päättäkää nyt herrajjjjestas, et onko ne läskit laiskoja ja tyhmiä vai yliyrittäjiä, täydellisyyden tavoittelijoita. OK, kyl mä ymmärrän, kuolleita niiden pitäisi olla, et olisivat poissa täydellisten ihmisten silmistä. Mut ketäs te sitten söisitte ja nakertaisitte. OMG, toisianne? Katso hämmästynyttä ilmettäni, sanoi jo Moriarty...

[/quote]

Mihin pyrit tällaisen raivokohtauksen lähettämisellä?

Vierailija
15/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se varmaan niin on, että jos syö vähemmän, niin laihtuu, vai sanoisinko, että nääntyy tai kuihtuu. Onkohan se kuitenkaan pidemmän päälle hyvä?

Todella rankan ja vähäkalorisen dieetin jälkeen keho ottaa heti laihdutetut kilot takaisin, koska kerää vararasvaa tulevaisuuden dieettirupeamia varten. Keho luulee, että joudut näkemään nälkää, koska ruokaa ei ole.

Eihän Jutta Gustafsbergkään laita asiakkaitansa nälkäkuurille ja kummasti silti laihtuvat.

Vielä yksi esimerkki: Autokaan ei kulje ilman polttoainetta.

Vierailija
16/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se varmaan niin on, että jos syö vähemmän, niin laihtuu, vai sanoisinko, että nääntyy tai kuihtuu. Onkohan se kuitenkaan pidemmän päälle hyvä?

Todella rankan ja vähäkalorisen dieetin jälkeen keho ottaa heti laihdutetut kilot takaisin, koska kerää vararasvaa tulevaisuuden dieettirupeamia varten. Keho luulee, että joudut näkemään nälkää, koska ruokaa ei ole.

Eihän Jutta Gustafsbergkään laita asiakkaitansa nälkäkuurille ja kummasti silti laihtuvat.

Vierailija
17/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti olet tasapainossa sisään otetun ja kulutetun energian välillä eli elimistösi viestittää sinulle, että olet omassa painossasi.

Vierailija
18/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 10:55"]

[/quote]

Naurettava vertaus! Auto ei kulje ilman tankissa olevaa polttoainetta, koska sitä polttoainetta on vain siinä tankissa, ei varastoituna muualle autoon. Ja kun se loppuu, auto pysähtyy saman tien. Ihminen ei sen sijaan pysähdy, vaikkei säännöllisesti työnnetäkään ruokaa sisään, kuten autoon bensaa.

Vierailija
19/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatteko tietää mitä minä syön päivän aikana? Enkä todellakaan laske kaloreita.

Aamulla: 2 kananmunaa (voin kanssa) turkkilaista jogurttia, (jossa seassa marjoja, siemeniä ja hunajaa) kupin kahvia kermalla.

Lounaalla: Lohta, kukkakaalimuusia, kermakastiketta ja salaattia. Täysrasvaista piimää ruokajuomana.

Välipalalla: Banaanin, pähkinöitä, (välillä lisäksi leivän voin ja juuston kanssa)

Illallisella: kaalilaatikkoa, (sisältää ranskankermaa, homejuustoa) salaattia.

Välillä syön iltapalan, esim. täysrasvaista viiliä ja leivän voilla ja juustolla.

Eli näitten pitää syödä vähemmän, kuin kuluttaa-ihmisten logiikan mukaan minun kuuluisi noilla syömisillä painaa varmaan 150 kg.

Painan 54, ja pituutta 163. Ehkä vähän keskivertoa lihaksikkaampi olen.

Kai olen sitten luonnonoikku.

Käyn puolen tunnin pyörälenkeillä 4 kertaa viikossa ja kerran viikossa uin kilometrin matkan uimahallissa.

Vierailija
20/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

20: miten vastauksesi liittyi aloitukseen? Ei ap:ta varmaankaan kiinnosta normaalipainoisen ihmisen päivän syömiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi