Mies ei suostunut toiseen lapseen ja nyt 40v mua kaduttaa.
Taloustilanteella aina perusteli asiaa ja ollaan me köyhiä mutta olisin halunnut toisen lapsen.
Kommentit (20)
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 09:55"]
Viel kerkee
[/quote]
Ei mies vaan suostu,vuosia olen asiasta puhunut.
No älä kerro hänelle. Lopetat vain ehkäisyn käytön ja pam! Kyllä hän siitä ajan kanssa leppyy ja tottuu.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 10:04"]
No älä kerro hänelle. Lopetat vain ehkäisyn käytön ja pam! Kyllä hän siitä ajan kanssa leppyy ja tottuu.
[/quote]
Meillä mies hoitaa ehkäisyn käyttää kondomia ja on erittäin tarkka muistaa kännissäkin sen.
Miehesi on järkevä mies. Miksi haluat synnyttää toisen lapsen köyhyyteen jolloin et voi tarjota parasta lapsellesi?
No eroot sitten, ei se mies sulle muutenkaan ollut se oikea. Kaduttaa varmaan vähän kaikki muukin sen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 10:07"]
Miehesi on järkevä mies. Miksi haluat synnyttää toisen lapsen köyhyyteen jolloin et voi tarjota parasta lapsellesi?
[/quote]
Ei tuolla meidän ainokaisella niin ankeaa ole. Maksullinen harrastus,käy elokuvissa,teatterissa,pääsee huvipuistoihin,laivalle,erilaisiin tapahtumiin yms.
Siis kuka käyttää oikeesti kondoomia vakituisessa parisuhteessa? Mies ei selkeästikkään halua enää lasta, unohda koko juttu.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 10:47"]
Siis kuka käyttää oikeesti kondoomia vakituisessa parisuhteessa? Mies ei selkeästikkään halua enää lasta, unohda koko juttu.
[/quote]
Me käytämme. En halua hormonaalista ehkäisyä ja mies ei vielä halua mennä sterilisaatioon, vaikka lapsiluku luultavasti onkin täynnä eli 3. Olemme alle 30v. Itse pidän kondomista muutenkin kun on paljon siistimpää sillä tavalla.
Kannattaa antaa lupa itsellesi surra sitä, että kaipaamasi toinen lapsi jää saamatta. Pyydä lohdutusta myös mieheltäsi, kerro hänelle tunteistasi, mutta siten, että et syyllistä häntä. Sinulla on lupa olla surullinen. Parisuhteen tulevaisuuden kannalta on mielestäni keskeistä, että koet saavasi ymmärrystä ja lohdutusta mieheltäsi ja että hän hyväksyy surusi asiasta.
Mitä ihmeen suremista siinä on jos on jo yksi lapsi, eikä ehkä edes varaa toiseen. Onneksi löytyy järkeviäkin miehiä jotka ei joka suuntaan niitä lapsia väännä.
Kyllä se on ihan fiksuuden merkki hankkia yksi lapsi jos ei ole resursseja useampaan, kun ne yhteiskunnan tuetkin varmasti vielä vähenee. On muutakin elämää!
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 11:00"]
Mitä ihmeen suremista siinä on jos on jo yksi lapsi, eikä ehkä edes varaa toiseen. Onneksi löytyy järkeviäkin miehiä jotka ei joka suuntaan niitä lapsia väännä.
Kyllä se on ihan fiksuuden merkki hankkia yksi lapsi jos ei ole resursseja useampaan, kun ne yhteiskunnan tuetkin varmasti vielä vähenee. On muutakin elämää!
[/quote]
No me emme saa muita yhteiskunnan tukia kuin lapsilisän. Pienestä asunnostakin maksamme itse asuntolainan ja ihan kaiken ja saa kai sitä surra ettei saa toista lasta vaikka syy onkin raha.
Oletko keskustellut miehesi kanssa, kuinka kipeä asia tämä sinulle on? Miksi miehen mielipide painaa tässä asiassa enemmän kuin sinun? Nyt on aika toimia, tai sitten aloittaa aktiivinen surutyön käsittely.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 11:11"]
Oletko keskustellut miehesi kanssa, kuinka kipeä asia tämä sinulle on? Miksi miehen mielipide painaa tässä asiassa enemmän kuin sinun? Nyt on aika toimia, tai sitten aloittaa aktiivinen surutyön käsittely.
[/quote]
Voi olen keskustellu paljonkin asiasta mieheni kanssa ja hän tietää että tämä asia sattuu minuun. En vaan jaksaisi erota tämän asian takia.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 10:47"]
[/quote]
Me käytämme. En halua hormonaalista ehkäisyä ja mies ei vielä halua mennä sterilisaatioon, vaikka lapsiluku luultavasti onkin täynnä eli 3. Olemme alle 30v. Itse pidän kondomista muutenkin kun on paljon siistimpää sillä tavalla.
Kannattaa antaa lupa itsellesi surra sitä, että kaipaamasi toinen lapsi jää saamatta. Pyydä lohdutusta myös mieheltäsi, kerro hänelle tunteistasi, mutta siten, että et syyllistä häntä. Sinulla on lupa olla surullinen. Parisuhteen tulevaisuuden kannalta on mielestäni keskeistä, että koet saavasi ymmärrystä ja lohdutusta mieheltäsi ja että hän hyväksyy surusi asiasta.
[/quote]
Siis miten siistimpää? Ei kannata harrastaa seksiä, jos ajattelee kuinka se sotkee. Minä ainakin nielen, otan spermat sisälleni jne. Seksinne on varmasti tylsää, jos puhtaus on ainoa asia, mitä ette halua unohtaa. Terv. ilman kondomia kohta 5 vuotta ja ai että kun mälli lentää
Mitäs jos rupeaisitte tukiperheeksi? Saisitte korvauksen, saisitte auttaa, ainokainen saisi ikään kuin sisaruksen välillä. Tai ruvetkaa sijaisperheeksi. Saatte korvauksen, biologinen lapsenne sosiaalisen sisaruksen. Oletko ehdottanut tätä miehellesi?
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 11:22"]
Mitäs jos rupeaisitte tukiperheeksi? Saisitte korvauksen, saisitte auttaa, ainokainen saisi ikään kuin sisaruksen välillä. Tai ruvetkaa sijaisperheeksi. Saatte korvauksen, biologinen lapsenne sosiaalisen sisaruksen. Oletko ehdottanut tätä miehellesi?
[/quote]
Noihin on kovat kriteerit mitä me emme täytä emme siis voi alkaa kumpaankaan.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 10:47"]
[/quote]
Mekin olemme käyttäneet kondomia esikoisen jälkeen, pl. raskautusmisyritysaika. Syystä, että en halua enää käyttää hormonaalista ehkäisyä ja tavalliseen kierukkaan en luota (enkä oikein halua sitäkään).
Meillä tosin on nyt miehellä todettu harvinainen oireyhtymä, joka ilman lääkitystä aiheuttaa testosteronin laskua, joten alkaa nyt ottaa testosteronipiikkejä, jolloin raskauden mahdollisuus on minimaalinen. Lisäksi olen nyt raskaana ja haluamme vielä yrittää kolmatta. Eli todennäköisesti kondomia ei tule käytettyä hirveästi enää meidän suhteessa.
Ap:lle tsemppiä, ei kai tuossa auta muu kuin sopeutua tilanteeseen.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 11:22"]
[/quote]
Noihin on kovat kriteerit mitä me emme täytä emme siis voi alkaa kumpaankaan.
[/quote]
Itse olen yksinasuva nainen ja toimin tukiperheenä 6-vuotiaalle pojalle. Tuttavani ovat 60-vuotias homoseksuaalinen pariskunta ja toimivat tukiperheenä 3- ja 5-vuotiaille pojille. Itse en ole kokenut vaikeutta tukiperheeksi ryhtymisessä. Miksi te ette täytä kriteerejä?
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 11:17"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 10:47"]
[/quote]
[/quote]
Siis miten siistimpää? Ei kannata harrastaa seksiä, jos ajattelee kuinka se sotkee. Minä ainakin nielen, otan spermat sisälleni jne. Seksinne on varmasti tylsää, jos puhtaus on ainoa asia, mitä ette halua unohtaa. Terv. ilman kondomia kohta 5 vuotta ja ai että kun mälli lentää
[/quote]
Onhan se siistiimpää sillä tavalla, että spermaa ei ole joka paikassa. Itseäni ainakin ärsyttää käydä pesulla heti seksin jälkeen kun olisi paljon mukavampaa vain jäädä suoraan lämpimien peittojen alle. Spermaa valuu vielä aamullakin. Ei varmaan kaikilla, mutta minulta kyllä. En ajattele sotkuisuutta seksin aikana, mutta myöhemmin kun pitäisi pestä ja vaihtaa alushousuja monta kertaa.
Hämmästelen myös kykyäsi nähdä makuuhuoneemme puolelle pelkästään sen perusteella, mitä ehkäisyä käytämme. Kiitos huolenpidosta, mutta seksielämämme on kiitettävää. Näin mennään vielä pari vuotta ja sen jälkeen ehdimme vielä harrastaa seksiä monta kymmentä vuotta ilman kortsua.
Viel kerkee