Mitä sanotte tästä?
Anoppi. Meidän 3,5 v. lapsi on ollut kesän mittaan muutaman kerran mummolassaan yökylässä. Nyt on käynyt pikkuhiljaa ilmi lapsen itsensä kertomana, että häntä on viety lähes outoon kyläpaikkaan sekä isoon tavarataloon kysymättä meiltä vanhemmilta, tai edes kertomatta meille mitään.
Viime viikolla isovanhemmat olivat meillä käymässä ja kahvipöydässä anoppi kysyi lapselta, että "muistatko mitä ollaan puhuttu mihin sitten syksyllä mennään?" Lapsihan ei toki muistanut, mutta mummunsa muistutti, että Hoploppiin mennään sitten. Kaikki tämä neuvottelematta meidän vanhempien kanssa. Kuulisin mielelläni mielipiteitä, onko anopin toiminta ok?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalta: minä varmaan en osaa kirjoittaa oikein, kun on niin monta väärinymmärrystä. Mutta siis lapsi on ollut juuri noilla kerroilla yökylässä mummolassaan, mutta ei sen takia, että olisimme tarvinneet hoitoa. Hoito on tarvittaessa järjestetty muulla tavoin, josta myös maksamme.
Jos minulla on naapurin lapsia kylässä niin kyllä, mielestäni on hyvä kysyä lapsen vanhemmilta, jos aiomme lähteä puistoon tai kävelylle.Loppuhuomautuksena vielä, että tämmöistä lynkkaysketjua en missään nimessä olisi halunnut saada niskaani. Taisi olla väärä foorumi kysyä aiheesta. Ikävää.
Toi ilmoittelu on muuten aika raskasta. Ollaan sovittu leikkitreffit vaikka ajalle 16-18 ja yksi äiti laittaa koko ajan viestiä, että nyt ollaan siellä ja tehdään sitä ja tätä. Muihinkin aikuisiinkin pitää oppia luottamaan, eikä kuvitella että vain minä onnistun pitämään sen lapsen hengissä.
Toistan itseäni, että kyllä me luotamme toisiin aikuisiin. Lapsella on yksityinen hoitaja tarvittaessa ja myös osittainen kunnallinen päivähoitopaikka.
Miksi sinä sitten haluat vaikka väkisin saada meidät sanomaan, että anoppisi tekee jotain väärää? Koetko olevasi, jotenkin parempi ihminen kuin hän? Haluat purkaa omia paineitasi haukkumalla häntä?
Olen yllättynyt näistä vastauksista. Olen nuori mummu ja minuun luotetaan hoitajana. Ei tulisi mieleenkään viedä lasta HopLopiin ilman luvan kysymistä lapsen vanhemmilta. Näin korona-aikana en tietenkään edes ajattelisi viemistä. Lähikaupassa ja leikkipuistossa käydään lapsen kanssa, kun on yökylässä, mutta kyläpaikkaan menosta kysyisin vanhemmilta, onko ok. Eivät ole koskaan kieltäneet meiltä mitään, mutta mielestäni kuuluu kysyä/ilmoittaa etukäteen, kun ei ole oma lapseni.
Ihan normaalia. Minun anoppi laittaa aina kuvia, että mitä tekevät. Retkeilevät ja käyvät jopa kaupassa. Hui. Joskus käyvät kylässä tutuillaan. Minusta kiva, että lapsemme liikkuvat heidän kanssaan. Anoppi leikkasi viime kerralla toiselta hiukset, luvan kyllä kysyi etukäteen. Ihana helpotus, kun ei tarvinnut itse parturoida poikaa.