Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sanotte tästä?

Vierailija
20.09.2020 |

Anoppi. Meidän 3,5 v. lapsi on ollut kesän mittaan muutaman kerran mummolassaan yökylässä. Nyt on käynyt pikkuhiljaa ilmi lapsen itsensä kertomana, että häntä on viety lähes outoon kyläpaikkaan sekä isoon tavarataloon kysymättä meiltä vanhemmilta, tai edes kertomatta meille mitään.
Viime viikolla isovanhemmat olivat meillä käymässä ja kahvipöydässä anoppi kysyi lapselta, että "muistatko mitä ollaan puhuttu mihin sitten syksyllä mennään?" Lapsihan ei toki muistanut, mutta mummunsa muistutti, että Hoploppiin mennään sitten. Kaikki tämä neuvottelematta meidän vanhempien kanssa. Kuulisin mielelläni mielipiteitä, onko anopin toiminta ok?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan hyväksyisi. Korona-aikana ei lastani vietäisi kylään, ostarille eikä Hoploppiin.

Juuri näin. Nyt pitää lapset vangita kodin seinien sisäpuolelle, jossa vain vanhemmat ja vain he tietävät mikä on lapsille hyväksi. Ja eikö nyt pitäisi suojata myös niitä isovanhempia, eikä viedä lapsia yökylään?

Korina hysteriaa sovelletaan vain jos se sopii omiin itsekkäisiin tarpeisiin?

Vierailija
22/43 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuu lapsesta on AINA vanhemmilla, vaikka lapsi olisikin hetkellisesti muualla. Päiväkoti ja koulu juridisesti eri asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin ketju, jossa ollaan appivanhempien puolella, eikä niitä vastaan :)  Tämä todistaa, että anoppiviha ei ole mikään tämän palstan oletusasetus, kuten jotkut ovat väittäneet.

Vierailija
24/43 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täsmentää edelleen, että lasta ei ole viety yökylään eikä kyse ole ollut hoidontarpeesta, vaan vain ihan tavallisista vierailuista mummolaan, joiden aikana on tapahtunut ko. asiat. Itse olemme olleet kotona vauvan kanssa.

Toinen täsmennys; voiko isovanhempien arviointikykyyn jatkossa enää luottaa? Murehtisin sitten kotona, että missähän lie huitelevat... En tiedä. Onhan se toki kivaa lapselle ja iäkkäille isovanhemmille, mutta onko se riskin arvoista? Lapsi saa kyllä kaikkea kivaa muutenkin. Edelleen korostan, että kyse ei ole hoidontarpeesta.

Vierailija
25/43 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin ketju, jossa ollaan appivanhempien puolella, eikä niitä vastaan :)  Tämä todistaa, että anoppiviha ei ole mikään tämän palstan oletusasetus, kuten jotkut ovat väittäneet.

Nyt ei voinut edes periaatteesta olla aloittajan puolella.

Vierailija
26/43 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää. Oma vallanhimo ja määräämisen tunne menee lapsen uusien ja kivojen kokemusten ja nautinnon edelle. Jos anoppi on jotenkin holtiton tai ajelee jatkuvasti kolareita tms. niin sitten jo ymmärrettävää huoli lapsesta.

Vai onko kyse mustasukkaisuudesta; anoppi ei saa tulla lapselle liian läheiseksi ja rakkaaksi?

Antaisiko tuollainen omistushaluinen vanhempi lastaan holtittomalle isovanhemmalle?

Kaikenlaista tapahtuu. Ja onhan siellä toinenkin vanhempi, eli isä? Jospa poika ja äiti kävelevätkin vaimon/miniän yli, ja siitä katkeruus? Nyt vain mamma selittelee, kuinka anoppi "ei kysy meiltä vanhemmilta lupaa", ja mies antanutkin äidilleen vapaat kädet.

Se ja sama, hommais sitten oikean hoitajan ja maksais siitä, niin voisi käskyttää ja määräillä. Tuollaiset kauppa- ja harrastekäynnit on aivan eri asia, kuin että veis tuosta noin vain toiselle puolelle maata.

Vierailija
27/43 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täsmentää edelleen, että lasta ei ole viety yökylään eikä kyse ole ollut hoidontarpeesta, vaan vain ihan tavallisista vierailuista mummolaan, joiden aikana on tapahtunut ko. asiat. Itse olemme olleet kotona vauvan kanssa.

Toinen täsmennys; voiko isovanhempien arviointikykyyn jatkossa enää luottaa? Murehtisin sitten kotona, että missähän lie huitelevat... En tiedä. Onhan se toki kivaa lapselle ja iäkkäille isovanhemmille, mutta onko se riskin arvoista? Lapsi saa kyllä kaikkea kivaa muutenkin. Edelleen korostan, että kyse ei ole hoidontarpeesta.

”lapsi on ollut kesän mittaan muutaman kerran mummolassaan yökylässä.”

Vierailija
28/43 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoolainen anoppi siis.

Vierailija
29/43 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt jäädään odottamaan täsmennystä tälle. :D

Vierailija
30/43 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei n. 70 nyt niin iäkkäitä ole

Vierailija
31/43 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt jäädään odottamaan täsmennystä tälle. :D

Ap täsmentää, että juuri näillä kerroilla ei ollut kyse yökylästä :D

Vierailija
32/43 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä saako pienemässä kaupassa käydä lapsen kanssa? Tarviiko teiltä kysyä lupa, jos haluaa lähteä lapsen kanssa kävelylle? Entä puistoon?

Ihan normaalia toimintaa nuo. Jos olisin lasta hoitamassa, niin ei tulisi mieleenkään kysyä lupaa vanhemmilta, että saako käydä kaupassa.

Vierailija
33/43 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä saako pienemässä kaupassa käydä lapsen kanssa? Tarviiko teiltä kysyä lupa, jos haluaa lähteä lapsen kanssa kävelylle? Entä puistoon?

Ihan normaalia toimintaa nuo. Jos olisin lasta hoitamassa, niin ei tulisi mieleenkään kysyä lupaa vanhemmilta, että saako käydä kaupassa.

No, mut ku mistään hoitamisesta ei ole ollut kyse. Vierailusta vaan :D

Vierailija
34/43 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalta: minä varmaan en osaa kirjoittaa oikein, kun on niin monta väärinymmärrystä. Mutta siis lapsi on ollut juuri noilla kerroilla yökylässä mummolassaan, mutta ei sen takia, että olisimme tarvinneet hoitoa. Hoito on tarvittaessa järjestetty muulla tavoin, josta myös maksamme.

Jos minulla on naapurin lapsia kylässä niin kyllä, mielestäni on hyvä kysyä lapsen vanhemmilta, jos aiomme lähteä puistoon tai kävelylle.

Loppuhuomautuksena vielä, että tämmöistä lynkkaysketjua en missään nimessä olisi halunnut saada niskaani. Taisi olla väärä foorumi kysyä aiheesta. Ikävää.

Vierailija
35/43 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalta: minä varmaan en osaa kirjoittaa oikein, kun on niin monta väärinymmärrystä. Mutta siis lapsi on ollut juuri noilla kerroilla yökylässä mummolassaan, mutta ei sen takia, että olisimme tarvinneet hoitoa. Hoito on tarvittaessa järjestetty muulla tavoin, josta myös maksamme.

Jos minulla on naapurin lapsia kylässä niin kyllä, mielestäni on hyvä kysyä lapsen vanhemmilta, jos aiomme lähteä puistoon tai kävelylle.

Loppuhuomautuksena vielä, että tämmöistä lynkkaysketjua en missään nimessä olisi halunnut saada niskaani. Taisi olla väärä foorumi kysyä aiheesta. Ikävää.

Olen pahoillani, että me muut olimme asiasta eri mieltä kuin sinä.

Vierailija
36/43 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuu lapsesta on AINA vanhemmilla, vaikka lapsi olisikin hetkellisesti muualla. Päiväkoti ja koulu juridisesti eri asioita.

Mutta jatkuva kontrollointi, kun lapsi on jonkun muun aikuisen seurassa ei ole tarpeen. Ja voi tätä lapsi parkaa, kun hän alkaa liikkumaan ilman vanhempiaan.

Vierailija
37/43 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi ilmoittelu on muuten aika raskasta. Ollaan sovittu leikkitreffit vaikka ajalle 16-18 ja yksi äiti laittaa koko ajan viestiä, että nyt ollaan siellä ja tehdään sitä ja tätä. Muihinkin aikuisiinkin pitää oppia luottamaan, eikä kuvitella että vain minä onnistun pitämään sen lapsen hengissä.

Vierailija
38/43 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi ilmoittelu on muuten aika raskasta. Ollaan sovittu leikkitreffit vaikka ajalle 16-18 ja yksi äiti laittaa koko ajan viestiä, että nyt ollaan siellä ja tehdään sitä ja tätä. Muihinkin aikuisiinkin pitää oppia luottamaan, eikä kuvitella että vain minä onnistun pitämään sen lapsen hengissä.

Toistan itseäni, että kyllä me luotamme toisiin aikuisiin. Lapsella on yksityinen hoitaja tarvittaessa ja myös osittainen kunnallinen päivähoitopaikka.

Vierailija
39/43 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut hoidossa, oli vain kylässä. Miten ne asiat eroaa?

Vierailija
40/43 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut hoidossa, oli vain kylässä. Miten ne asiat eroaa?

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi