Jos joutuisit yllättäen vaikka sairaalaan vähäksi aikaa niin yrittäisikö miehesi pitää kotia yllä omin voimin vai pyytäisikö heti jonkun apuun
Kenet?
Äidin, siskon, mummon?
Teettäisi kotityöt vanhimmalla tyttärellänne?
Kommentit (27)
Olen ollut kahdesti. Ensimmäisellä kerralla mies pärjäili itsekseen. Toisella kerralla minun äitini tuli avuksi, oli kotihoidossa pieni lapsi huushollin lisäksi.
Ei vain yrittäisi, vaan todella pitäisi kotia siistinä ja huolehtisi kaikki asiat. Eikö kaikkien miehet tee niin??
Jos mieheni olisi elossa, selvisi kyllä omin avuin. Hän meillä viimeiset vuotensa hoiti ruuanlaiton ja siivouksen. Minä hoidin pyykit. Tarpeen vaatiessa hoitaisi pyykitkin.
Jos vaimoni joutuisi sairaalaan, niin eipä minun elämä paljon muuttuisi. Ehkä helpottuisi vähän, kun olisi yksi ihminen vähemmän sotkemassa paikkoja. Sen verran mitätöntä hänen panoksensa kodinhoitoon on tälläkin hetkellä.
No ei yrittäisi vaan pitäisi. Tasavertainen parisuhde kahden aikuisen välillä.
Ei mies mitään "yrittäisi", vaan pitäisi taloa pystyssä niinkuin normaali aikuinen. Minulla on muutenkin välillä pidempiä työreissuja ja ei tämä ole ikinä ollut ongelma. Koskaan ei ole tarvinnut palata kaaoksen keskelle.
Mieheni ei ole tuollainen tumpelo ettei pärjäisi kodin askareista. Jos nakittaisi jonkun muun tekemään olisi ollut jo entinen mies.
Löisin varmaan Tinderin tulille josko sieltä löytyisi jotain kodinhengetärtä tilapäiseen hätään.
M42
Onko sun mies alaikäinen vai kehitysvammainen kun ei pärjää ilman aikuisten apua?
Lapset joutuisivat pärjäämään omineen. Onneksi esikoinen on jo osoittanut vastuullisuutensa, niin tiedän että homma toimii.
Mutta jos olisi kyseessä viikkoja, niin sitten joutuisin miettimään muita tuki/aputoimia.
Riippuisi varmaan siitä miksi joudun sairaalaan. Joku vaaraton, niin toki mies hoitaisi kodin ja lapset yksin, eikä vainyrittäisi. Jos taas olisin hengenvaarassa, uskon että joko minun tai miehen vanhemmat tarjoutuisivat itse avuksi, että mies voisi olla mahdollisimman paljon luonani sairaalassa.
Miten AP:n mies pärjäsi ennen kuin tapasi AP:n?
Yleisemminkin ihmetyttää nämä avuttomat miehet, joista palstalla usein kerrotaan, että kuinka he ovat sinkkuna pärjänneet.
Tärkein kysymys puuttui: Kuka hoitaisi miehen seksuaaliset tarpeet?
Pari vuotta sitten sairastuin vakavasti ja lääkäri halusi ottaa minut seurantaan sydänkoneeseen osastolle, mutten voinut jäädä kun mies ilmoitti ettei hän voi olla töistä pois että kukas lapset hoitaa :) toivoin sitten vaan kotona etten yhtäkkiä kuole ja hoidin todella kipeänä lapset.
Vierailija kirjoitti:
Yleisemminkin ihmetyttää nämä avuttomat miehet, joista palstalla usein kerrotaan, että kuinka he ovat sinkkuna pärjänneet.
Ekassa viestissähän tuli jonkunlaista listaa...
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta sitten sairastuin vakavasti ja lääkäri halusi ottaa minut seurantaan sydänkoneeseen osastolle, mutten voinut jäädä kun mies ilmoitti ettei hän voi olla töistä pois että kukas lapset hoitaa :) toivoin sitten vaan kotona etten yhtäkkiä kuole ja hoidin todella kipeänä lapset.
Kamala mies sulla.
Minä olin monta viikkoa sairaalassa. Mies joutui käymään töissä joten todellakin meillä oli isovanhemmat apuna lasten ja eläinten takia.
Vierailija kirjoitti:
Äidit, siskot, mummot, ex-tyttöystävät tekee kotityöt. En tiedä ainuttakaan sinkkumiestä, joka tekisi kotityöt itse. En tunne kyllä parisuhteessakaan kotitöitä tekeviä miehiä.
Meillä kävi näin. Sairaalaan joutumisen lisäksi olin kotona toipilaana 6 viikkoa, jolloin en pystynyt tekemään mitään. Lapsi oli jo teini-ikäinen, joten varsinaista "lastenhoitoa" ei ollut.
Lopputulos: Mies yritti nakittaa teinille hommia (sinänsä ihan hyvä, sen ikäiseltä voi odottaa osallistumista) ja kinastelivat sitten keskenään kotitöistä. Sivusta katsottuna kinastelu oli samanlaista kuin minulla ja miehellä aikaisemmin. Lisäksi mies roudasi äitinsä meille. Siinä se anoppi sitten tökötti harva se päivä keittiön pöydän ääressä pällistelemässä. Pyysin miestä, ettei anoppi tulisi, koska olin niin sairas ja oireeni sellaiset, että olisin tarvinnut yksityisyyttä. No, eipä kuunnellut.
Joo, ero tuli, mutta syitä oli toki muitakin.
Kyllä minä asun ihan aikuisen ihmisen kanssa :D