Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon mietit sanomisiasi jälkikäteen? Jääkö vaivaamaan kovastikin?

Vierailija
17.11.2013 |

Olen huomannut, että erityisesti iltaisin mietin ehkä liikaakin kaikkea, mitä päivän aikana on tullut sanottua ja alan harmitella. Usein kyse on pikkujutuista, mutta mietin, että olisi pitänyt sanoa toisin tai harmittelen, kun olen ollut liian kiivas tai kärkäs työkaverille, ystävälle jne. Selvästi tämä asia on oma ongelmani, koska joskus kun otan esille jonkun asian uudelleen, niin asianosainen on ihan hämmästyneenä, että "en ollenkaan jäänyt sitä miettimään" jne. Miten tällaisesta asioiden jälkipyykistä pääsisi eroon?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aivan sama juttu, valitettavasti en ole vielä ratkaissut mikä asiaan ns. auttaisi. Pohdin ja analysoin asioita aivan liikaa..

Vierailija
2/5 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele elämään tässä hetkessä ja hyväksymään se, että mennyt on jo ohi eikä sitä voi enää muuttaa, joten se pitää vain hyväksyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä jään :-( välillä tuntuu että parenpi vaan olla hiljaa... omistan huonon itsetunnon, olisiko sillä osuutta asiaan.

Vierailija
4/5 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi joka jää ihan liikaa miettimään puheitaan tai tekemisiään jälkikäteen. Eihän niille minkään enää voi joten minäkin haluaisin siitä tunteesta eroon.

Vierailija
5/5 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla valitettavasti iän myötä pahentunut tuo: ennen kyllä vapautuneesti juttelin, mutta sitten vatvoin ja häpesin sanomisiani illat. Nyt keski-iässä yritän välttää kaikenlaista puhumista ihmisten kanssa, koska en jaksa sitä häpeäntunnetta. Aika erakoksi sitä on muuttunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi