Kokemuksia IKEA:n Sultan Songli -runkopatjasta? Kiitos!
Ollaan miehen kanssa hankkimassa uutta sänkyä ja IKEA:n Sultan Songli kiinnostaisi - löytyykö kokemuksia kyseisestä runkopatjasta tai IKEA:n muista samantapaisista runkopatjoista? Myös sijauspatjasta otetaan vastaan vinkkejä. Kiitos jo etukäteen! :)
Kommentit (5)
Mulla ja miehellä on parisänki juuri noista ikean sängyistä. Tai niin, että miehellä on 90 cm puolikova songli ja mulla se kovempi skaun. Petauspatjana on sarjaan kuuluva sultan toröd.
Hintaansa nähden hyvä ostos. Mitä olen kokeillut tuota miehen pehmeämpää sänkyä, se on mulle kokonaisuutena liian pehmeä, se menee ikään kuin kaarelle keskeltä koko sänky. Mutta mulla on paha norkoselkä ja iso takamus, eli vaatimuksetkin ovat toisenlaiset.
Siis: on olemassa parempiakin, mutta tuossa hintaluokassa on erittäin kilpailukykyinen vaihtoehto. Eikä reilussa vuodessa ole ainakaan mitenkään muuttanut olemustaan.
Mulla on Sultan Sagvåg. Oisko jo 6-7 vuotta vanha ja edelleen ihan loistava, kuin uusi. Otin siihen sellaisen paksumman sijauspatjan. Mulla ei ole kuin hyvää sanottavaa: lyömätön hinta-laatusuhde.
Mullakin on joku ikean hyvä runkopatja mutta nyt taidan ostaa pehmeämmän ja paksumman petauspatjan muualta. Meillä on joku ns. muotoutuva, joka kyllä kesällä hiostaa ja ahdistavalta!
Meillä oli Ikean Songli parivuoteena. Kaunis sänky ja hienot luonnonmateriaalit mutta minun selälleni liian kova. Vaihdoimme sen Ikean Stamnesin, joka osoittautui sopivammaksi. On hassua, että kummankin sängyn kovuusaste on puolikiinteä, käyttötuntuma on samalla petarilla aivan erilainen.