Missä kannattais myydä 155-165 cm tytön vaatetta? Nettikirppis / Tori.fi testattu, ei mene :(
Teini siivosi vaatekaappinsa ja ihan mieletön määrä löytyi vaatetta, jota tuskin on edes käytetty. Ei viitsisi kierrätykseenkään viedä, kun rahat on muutenkin tiukassa ja jokainen lantti menee lasten ruokaan.
Missä olette saaneet kaupaksi vähän vanhemman lapsen vaatetta? Pikkumuksujen vaatteet näyttävät menevän alueen fb-ryhmissä aika nopsaa kaupaksi, mutta ilmeisesti isommille lapsille ei enää uskalleta ostaa käytettynä. Ei me tuosta vaatekeosta paljoa haluta tai tarvita, mutta tosiaan vaivanpalkka edes siitä että vaatteet on pesty.
Kommentit (34)
Leila Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Miksi perheeseen on hankittu "ihan mieletön" määrä vaatteita, joita ei ole edes (juuri) käytetty?
Aloittaja kirjoittaa, että perheessä on jokainen lantti tiukassa, kaikki menee lasten ruokaan.
Kiva että tartuit olennaiseen! Sherlock! Teini on itse ostanut vaatetta ja tokihan sitä on 3-4 vuodessa kertynyt muutenkin, kun on saanut lahjaksi jne. Tyttö ei ole kasvanut enää pariin vuoteen, mutta vaatemaku on moneen kertaan sinä aikana muuttunut.
Ja hei, mieletön määrä on ehkä vähän eri sinulle kuin minulle. Puhun nyt paristakymmenestä vaatekappaleesta, en sadoista.
ap
Mukava kuulla, että teini on itse tienannut omat vaaterahansa ja saanut vaatteita myös lahjaksi. Miten teini suhtautuu siihen, että huoltaja aikoo myydä kirppareilla pilkkahintaan ja käyttää lasten ruokaan teinin itse kustantamat ja lahjaksi saamat vaatteet?
Meillä lapset olisi nostaneet metelin. Vaatteita ei ollut ylimääräisiä, mutta itse hankkimistaan harrastusvälineistä kuten soittimista ja akvaarioista (3 kpl) eivät olisi suostuneet luopumaan.
Miksi teini on tuhlannut "omat"? rahansa vaatteisiin, joita ei edes ole käyttänyt?
Mutta totuus on, että halvat h&m:n paidat esim. ei kelpaa kelleen.
Kannattaa opettaa teinille fiksumpaa rahankäyttöä.
Mä olen myynyt huutiksessa, mutta kun piti siirtyä teinien osastolle (146cm->), niin kauppa lakkasi lähes kokonaan. Olen sitten kipannut pelastusarmeijalle.
Vierailija kirjoitti:
Hänhän on aikuisen naisen kokoinen. Jos ongelma on se, että olet myynyt niitä lapsen vaatteina? Myy vain naisten pientä kokoa. 160-senttinen ei ole enää "muksu"...
Kyllä ne 160 senttisetkin on muksuja jos on muksun ikäisiä.
Lisäksi ton kokoisten vaatteet voi ehkä kokonsa puolesta mennä joillekin aikuisille naisille, mutta ovat malliltaan ja kuoseiltaan/teksteiltään ym. lasten vaatteita.
Mulla on 3 tyttöä ja mun siskolla on 3 poikaa. Kaikki ovat eri kokoisi vartaloltaan, mieltymyksiltään jne.
Vaatteita tulee älyttömästi.
Ollaan vuosikausia jo myyty tarpeettomat vaatteet vähänkäytetyssä.
Olen nyt lomautettuna, lähetin talvivaatteet ja syys. Pääsiäisen aikaan laitetaan kesävaatteet . Pääasia on, ettei vaatteita kasaa. Nopeasti kiertoon tarpeettomat.
Mä olen saanut parhaiten Torissa myytyä kun silitän vaatteen siistiksi ja kuvaan päivän valossa vaate parketin päälle siististi aseteltuna. Eli kuvassa ei saa näkyä kodin rojua, maitotölkkejä jne.
Lisään myös vaatteen mitat.
Merkkivaatteet myyn yksitellen , henkkamaukat kahden tuotteen pakettina (2 T-paitaa tai T-paita + shortsit).
Lisäksi ilmoitan tarkan postimaksun.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen saanut parhaiten Torissa myytyä kun silitän vaatteen siistiksi ja kuvaan päivän valossa vaate parketin päälle siististi aseteltuna. Eli kuvassa ei saa näkyä kodin rojua, maitotölkkejä jne.
Lisään myös vaatteen mitat.
Merkkivaatteet myyn yksitellen , henkkamaukat kahden tuotteen pakettina (2 T-paitaa tai T-paita + shortsit).
Lisäksi ilmoitan tarkan postimaksun.
Ootko siis saanut myös isojen lasten vaatteita kaupaksi?
Myyn vähän käytetyssä. Myymättömät vien UFFin vaatekeräysastiaan. En halua heittää roskiin vaatteita.
Kokeilisin vähänkäytettyä tai sitten vaatepakettina Torille. Vaikea sanoa toki käykö kauppa kun itse myyn vasta kokoa 104 ja ne menee yleensä heti.
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Miksi perheeseen on hankittu "ihan mieletön" määrä vaatteita, joita ei ole edes (juuri) käytetty?
Aloittaja kirjoittaa, että perheessä on jokainen lantti tiukassa, kaikki menee lasten ruokaan.
Minuakin kiinnostaa, miten olette saaneet hankittua mielettömän määrän turhaa vaatetta, jos rahaa ruokaankaan ei ole?
Helppo havaita syy ja seuraus.
Onko perheen aikuisilla rahankäytön perusperiaatteet hukassa?
Samaa mietin. Meillä ei ole tiukkaa rahasta, mutta teinin kaapista löytyy ehkä yksi käyttämätön pusero ja sekin on mummon joululahjaksi ostama. Järkeä taloudenpitoon!
Käyttäköön teini vaatteensa loppuun, koska on ne ostanut. Kotivaatteina edes, jos ei muualle ne päällä kehtaa mennä. Ap:han sanoi, ettei ole kasvanut enää viime aikoina, joten oletettavasti vaatteet sopivat vielä, vaikkeivat ole uusimman muodin mukaisia. Jos rahat on tiukassa, niin eihän hän muutenkaan enää saa muotivaatteita.
Mukava kuulla, että teini on itse tienannut omat vaaterahansa ja saanut vaatteita myös lahjaksi. Miten teini suhtautuu siihen, että huoltaja aikoo myydä kirppareilla pilkkahintaan ja käyttää lasten ruokaan teinin itse kustantamat ja lahjaksi saamat vaatteet?
Meillä lapset olisi nostaneet metelin. Vaatteita ei ollut ylimääräisiä, mutta itse hankkimistaan harrastusvälineistä kuten soittimista ja akvaarioista (3 kpl) eivät olisi suostuneet luopumaan.