Missä kannattais myydä 155-165 cm tytön vaatetta? Nettikirppis / Tori.fi testattu, ei mene :(
Teini siivosi vaatekaappinsa ja ihan mieletön määrä löytyi vaatetta, jota tuskin on edes käytetty. Ei viitsisi kierrätykseenkään viedä, kun rahat on muutenkin tiukassa ja jokainen lantti menee lasten ruokaan.
Missä olette saaneet kaupaksi vähän vanhemman lapsen vaatetta? Pikkumuksujen vaatteet näyttävät menevän alueen fb-ryhmissä aika nopsaa kaupaksi, mutta ilmeisesti isommille lapsille ei enää uskalleta ostaa käytettynä. Ei me tuosta vaatekeosta paljoa haluta tai tarvita, mutta tosiaan vaivanpalkka edes siitä että vaatteet on pesty.
Kommentit (34)
No vaatteiden pesu myyntiä tai lahjoittamista varten on nyt ihan perusoletus; ei siitä kenenkään tarvitse maksaa.
Jos ei mene, niin ei mene. Toki kuvanlaatu kannattaa tsekata, hyvät tiedot vaatteista yms., mutta tuon ikäiset ostavat vaatteensa itse ja jos myynnissä ei ole haluttuja merkkejä, niin tuskin niitä kukaan torista etsii.
Menisikö paremmin vaatepakattina eli könttäsumma ja sillä saa kaikki ne vaatteet. Eikö olisi helpompi sinullekin kuin se että lähettelet yksittäisiä vaatteita.
Mä möin vähän aikaa sitten Torissa pojan 160-170cm merkkivaateeita ja kaikki meni muutamassa päivässä kaupaksi.
Hänhän on aikuisen naisen kokoinen. Jos ongelma on se, että olet myynyt niitä lapsen vaatteina? Myy vain naisten pientä kokoa. 160-senttinen ei ole enää "muksu"...
Itse olen huomannut että ei mene kaupaksi ellei ole jotain merkkiä. Itsellä oli myynnissä todella siistejä takkeja, H&M, Ellos, jne. ja hinta 4 e kpl, mutta ei ketään kiinnostanut. Joten Kontti sai lahjoituksen. Harva varhaisteini / teini kelpuuttaa mitä tahansa vaatteita joita äiti ostaa.
Miksi perheeseen on hankittu "ihan mieletön" määrä vaatteita, joita ei ole edes (juuri) käytetty?
Aloittaja kirjoittaa, että perheessä on jokainen lantti tiukassa, kaikki menee lasten ruokaan.
Ihan perinteisellä kirppiksellä. Meillä päin viikkovuokra on 22e/vko. Siitä jää vähän itselle, mutta jos laskee hinnan ajalleen, niin parempi viedä kierrätyskeskukseen.
Kyllä esim Facebookissa menee teinienkin vaatteet, jos hinta on kohtuullinen. Itse olen tehnyt tyyliin 3-4 vaatteen paketteja ja hinnaksi 5-10e. Merkkivaatteet sitten myyn erillisenä.
Onhan siinä oma vaivansa, mutta jos on hyväkuntoista ja ajanmukaista vaatetta, niin kannattaahan se mieluummin kuin pois heittää.
Oletko kokeillut Facen MarketPlacea? Olen todennut sen olevan toimiva myyntikanava ihan mille tahansa tavaralle tori.fi lisäksi. Se tavoittaa eniten ihmisiä ja ei vaadi erityistä liittymistä mihinkään ryhmään. Niissä tietyn tuotteen ryhmissä on usein ongelmana se, että sinne hakeutuu sitten vain tietyn tyylin hakijoita ja muu ei kelpaa.
Myy tyttäresi vaatteet ihan vain naisten vaatteina. Mittaa senttimetrit puseroista ja takeista kai-kai (kainalosta kainaloon). Housuissa vyötärö. Kokonumerot eivät kerro vieraalle mitään, sillä ne vaihtelevat valmistajan mukaisesti
Ota hyvät kuvat. Parhaimmat kuvat tulevat, jos otat ne ulkona ja vaate on tyttäresi päällä (pään rajaat pois). Mainitse, jos vaatteessa on reikä tai kuluma. Tai sitten niin, että levität vaatteet lattialle ja otat niistä yhteiskuvan. Esim. puserot , housut, takit erikseen.
Tee kuvista myyntipuu tai kollaasi. Jos et sitä jaksa tehdä, niin ilmoita könttäsumma kaikille vaatteille. Tai pyydä tarjous.
Jos ei edellä olevat ohjeet auta, niin vie suosiolla vaatekeräykseen.
Mä olen myynyt itsepalvelukirpparilla ja lähes kaikki menneet 1-20€.
Leila Koo kirjoitti:
Miksi perheeseen on hankittu "ihan mieletön" määrä vaatteita, joita ei ole edes (juuri) käytetty?
Aloittaja kirjoittaa, että perheessä on jokainen lantti tiukassa, kaikki menee lasten ruokaan.
Minuakin kiinnostaa, miten olette saaneet hankittua mielettömän määrän turhaa vaatetta, jos rahaa ruokaankaan ei ole?
Helppo havaita syy ja seuraus.
Onko perheen aikuisilla rahankäytön perusperiaatteet hukassa?
Teinit käy kyllä sisätilakirppareilla itse sovittelemassa vaatteita. Vuokraa pöytä jostain itsepalvelukirpparilta.
Leila Koo kirjoitti:
Kiva että tartuit olennaiseen! Sherlock! Teini on itse ostanut vaatetta ja tokihan sitä on 3-4 vuodessa kertynyt muutenkin, kun on saanut lahjaksi jne. Tyttö ei ole kasvanut enää pariin vuoteen, mutta vaatemaku on moneen kertaan sinä aikana muuttunut.
Ja hei, mieletön määrä on ehkä vähän eri sinulle kuin minulle. Puhun nyt paristakymmenestä vaatekappaleesta, en sadoista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Minuakin kiinnostaa, miten olette saaneet hankittua mielettömän määrän turhaa vaatetta, jos rahaa ruokaankaan ei ole?
Helppo havaita syy ja seuraus.
Onko perheen aikuisilla rahankäytön perusperiaatteet hukassa?
Huoh. Mene muualle pätemään. Kyseessä on useiden vuosien vaatekertymä - lahjoja, teinin omia ostoksia jne. - ja kymmeniä, ei satoja vaatteita.
ap
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Kiva että tartuit olennaiseen! Sherlock! Teini on itse ostanut vaatetta ja tokihan sitä on 3-4 vuodessa kertynyt muutenkin, kun on saanut lahjaksi jne. Tyttö ei ole kasvanut enää pariin vuoteen, mutta vaatemaku on moneen kertaan sinä aikana muuttunut.
Ja hei, mieletön määrä on ehkä vähän eri sinulle kuin minulle. Puhun nyt paristakymmenestä vaatekappaleesta, en sadoista.
ap
Parikymmentä turhaa vaatetta on sinusta vähän? Huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Mä möin vähän aikaa sitten Torissa pojan 160-170cm merkkivaateeita ja kaikki meni muutamassa päivässä kaupaksi.
Sama meillä! Pojan vaatteet menee hetkessä. Ehkä pojat ei ole niin tarkkoja siitä mitä päälleen laittavat, ei pidä olla tiettyä merkkiä jne.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
ap
Parikymmentä turhaa vaatetta on sinusta vähän? Huh huh.
No huh huh vaan itelles. Teini jätti pari puseroa ja pari housua, mitä käyttää. Kerropa oman lapsesi vaatemäärät.
ap
Kaikki myyntikuvat kannattaa aina ottaa luonnonvalossa ja käytetyille vaatteille tarpeeksi pieni hinta!
Katoppa ja kysele onko teidän "nurkilla" Siivouspäivä" tms tapahtumaa,jossa saa mennä myymään kuka vaan ilmaiseksi.
Toinen mitä mun naapurin likat harrastaa on "pihakirppis". SItten ilmoituksia naapurin roskiksille...kunhan muistaa kerätä pois jälkeenpäin.
Tai sitten kysyt kavereita "kirppiskahville" ja saavat samalla ostaa halavalla vaatteita.
https://siivouspaiva.com/fi/cleaningday (sori tää kyllä meni jo,mutta vastaava)
Vähän käytetty?