Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

17 v poika pitänyt bileet isänsä ja uuden perheensä kotona luvatta

Vierailija
17.11.2013 |

Pojan piti olla viikonloppu luonani. Hän kysyi, voiko mennä kaverinsa luo pe yöksi. Lupasin. Soitinkin vielä illalla 23 maissa ja poika sanoi olevansa siellä kaverilla ja että katsovat jalkapalloa, heitä on siellä kuulemma neljä. Oli mielestäni selvin päin.

Nyt isänsä soitti ja kysyi, onko poika ollut mulla kaikki yöt, Kerroin, että oli kaverillansa pe yön. Mutta poika olikin pitänyt jonkinlaiset bileet isänsä luona ja asunto kokenut jonkun verran vahinkoja, mm. huonekaluja sotkettu. Poika valehdellut vielä lisää, ettei ole ollut siellä kotona.

Valehtelun kanssa on aiemminkin ollut ongelmia, mutta mulle valehtelusta kiinni jääminen tämä oli eka kerta.

Jollain tapaa poika sitten kuitenkin oli tunnustanut, että siellä isänsä kotona he kavereidensa kanssa ovatkin olleet. Isänsä hieman kovistellut, niin poika oli mennyt jotenkin ihan paniikkiin ja uhannut tekevänsä jotain itsellensä.

Tilanne on nyt se, että exä ilmoitti rauhoittavansa tilanteen, eikä painosta poikaa tämän enempää tällä hetkellä. Minä otan asian puheeksi, kun seuraavan kerran tapaamme. Selvää ainakin on, ettei minun luota enää olla yötä poissa. Mutta mitäpä sitten voin tehdä kun poika on puolen vuoden päästä täysi-ikäinen...

Muuten, en edes tiennyt, ettei siellä isällänsä ole ketään kotona viikonloppuna.

Onko teillä vastaavasta kokemuksia? Miten olette tilanteen hoitaneet?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko siinä mitään, että nuori korjaa aiheuttamansa jäljet ja oppii siitä jotain, eikä asiasta sitten enää puhuta?

Vierailija
2/11 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdota nuorelle, että hän alkaa myydä vaikkapa lehtiä ja korvaa aiheuttamansa vahingon. eiköhän tuo siitä opi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä otat asian puheeksi? Olet ihan itse antanut luvan mennä kaverille etkä mitenkään varmistanut, että poika siellä on (soitto pojalle ei riitä, soitetaan kaverin vanhemmille!). Sinä tyrit ja nyt ryhdyt vielä käymään pojan kanssa läpi asiaa, joka ei oikeasti kuulu sinulle vaan pojan isälle.

Vierailija
4/11 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 19:19"]

Miksi sinä otat asian puheeksi? Olet ihan itse antanut luvan mennä kaverille etkä mitenkään varmistanut, että poika siellä on (soitto pojalle ei riitä, soitetaan kaverin vanhemmille!). Sinä tyrit ja nyt ryhdyt vielä käymään pojan kanssa läpi asiaa, joka ei oikeasti kuulu sinulle vaan pojan isälle.

[/quote]

mitä helvettiä sä sekoilet? Tottakai asia kuuluu ap:lle. 

Vierailija
5/11 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis poika on puolen vuoden päästä 18. Ihanko oikeesti olisitte soittaneet kaverin vanhemmille?

Vierailija
6/11 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika valehteli ap:lle ja kunnolla. Tietenkin se ottaa äitiä päähän. En kyllä itsekään soittele 17 v tyttäreni ollessa kaverillansa yökylässä tämän kaverin vanhemmille. Tyttärelleni kyllä soitan.

Siis ap:n poika on jo puolen vuoden päästä 18 v.

Vierailija
7/11 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei kuitenkaan ole poliisi joutunut käymään paikalla / keskeyttämään bileitä. Näitäkinhän tapahtuu silloin tällöin.

Kyllä poika on mielestäni selityksen äidillensä velkaa, koska on valehdellut noin törkeästi. Ei ole kyse siitä, että missä kunnossa isänsä koti on, vaan tuosta kunnon valehtelusta, itse en takuulla jättäisi asiaa käsittelemättä.

Vierailija
8/11 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 19:22"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 19:19"]

[/quote]

mitä helvettiä sä sekoilet? Tottakai asia kuuluu ap:lle. 

[/quote]

Miksi kuuluu? Onko isän uuden perheen koti ap:n valvonnassa? Pitääkö isän kertoa, missä oma perhe on, kun pojalla on äitiviikonloppu?

Ap antoi lapsen mennä kaverilleen, joten mitä ihmettä hänelle kuuluu se, mitä poika sen jälkeen teki, kun äiti ei vaivautunut asiaa valvomaan?

Vierailija
9/11 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nro 9 todella sitä mieltä, että poika saa valehdella äidillensä kirkkain silmin, eikä siitä seuraa yhtään mitään? Edes keskustelua valehtelusta? Saako sulle siis valehdella ihan mitä tahansa tällaisessa tilanteessa?

Vierailija
10/11 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Com'on! Poika on kohta täysi-ikäinen ja on aika normia että ton ikäinen käy tai pitää bileitä. Sotkeminen ja valehtelu ei ole oikein mutta mä niin tiedän miten mä tein kun vanhemmat piti liian tiukalla; juurikin noin. 

Mä pohtisin pojan kanssa avoimesti kuinka saadaan keskusteluyhteys takaisin ja kuinka se valehtelu saadaan poistettua. Lisätarkkailu ja rajoittaminen pahentaa vaan tilannetta. Poika vastuuseen tuhoista töitä tekemällä mutta muuten pitäisi vanhempien todella pohtia kuinka luottamus saadaan takaisin. 

Vierailija
11/11 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap saanut asian selvitettyä?

Meillä samanlainen tilanne tyttären 16 v kanssa. Oli pitänyt bileet, kun olimme miehen kanssa yhden yön poissa kotoa. Porukkaa oli kuulemma pikkuhiljaa kertynyt tosi paljon, jopa vain puolituttuja. Kotiamme oli kyllä yritetty siivota, mutta huonolla menestyksellä. Ainakin yksi kankainen sohva on pakko päällystää uudestaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi