Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi kutsui syömään, mites korona...

Vierailija
20.09.2020 |

Anoppi on eläkkeellä ja käy usein ystävillään pitkin maakuntaa ja erilaisissa tapahtumissa. Hän käski tänään syömään luokseen. Ja sinne on tulossa myös hänen siskonsa, joka asuu kauempana ja toimii ruokaravintolassa tarjoilijana... Ei oikein koronan takia haluttaisi mennä. Olen itse ollut hyvin eristäytynyt alusta asti, vain töissä ja kaupassa käynyt. Anoppikin oli alkuun hyvin tarkka asiasta ja hänen poikansa kävivät alkuun jopa kaupassa hänen puolestaan. Nyt tuntuu ote lipsuneen ja huinii menemään lähes normaaliin tyyliinsä. Mitä tekisit mun saappaissa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, suurin osa ihmisistä on elänyt ihan normaalisti kesästä lähtien. Suurimpia väkijoukkoja vältetään, mutta en tiedä enää ketään joka ei voisi kyläillä tavallisesti.

Vierailija
2/23 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäytyisin kutsusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pane semmoinen tehokkaampi maski, jos menet.

Et syö. Sanot, että on vatsatauti, luultavasti koronaa.

- Koronan ainoa, mutta käyttökelpoinen HYVÄ puoli on se, että kelpaa päteväksi tekosyyksi, koska on ihan aito ja oikea syy kieltäytyä monesta menosta, mikä ei vain kiinnosta tai huvita.

Tarjoilijaa en ehkä minäkään välittäisi tavata pienissä sisätiloissa.

Vierailija
4/23 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan muut ihmiset elää jo normaalia elämää.

Vierailija
5/23 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa sairastuneista on reilusti alle eläkeiän, joten olisi varovainen. Nyt kuolema kerää sellaisia noin 30v ikäisiä ja ohittaa vanhukset.

Vierailija
6/23 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelitko elää erakkona loppuikäsi? Herää jo, suuri kusetushan tämä oli.

Vierailija
7/23 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa sairastuneista on reilusti alle eläkeiän, joten olisi varovainen. Nyt kuolema kerää sellaisia noin 30v ikäisiä ja ohittaa vanhukset.

Joo, ihmisiä kaatuu kuolleina kaduille joka puolella... Kahden viikon päästä se näkyy täälläkin!

Vierailija
8/23 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolema kerää? Olisiko tästä linkkiä.

Vierailija
9/23 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tinne yhtään eristäytyjää. Käydään tapahtumissa, ravintoloissa, kylässä ym. Ja töissä, jossa näen paljon ihmisiä.

Ainut mitä rajoutan on ulkomaanmatkailu.

Vain palstalla kuulee tällaisia.

Vierailija
10/23 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meette syömään ja 2 viikon kuluttua kuolette kaikki. Mutta ei se mitään, kun me kaikki muutkin kuollaan 2 viikon kuluttua ☠

Vierailija
11/23 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käski syömään. No en noin epäkohteliaalla tavalla esitettyä kutsua nodattaisi. Aterialle kutsutaan, ei käsketä.

Vierailija
12/23 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona - mikä ihana tekosyy. AP haluaisitko oikeasti mennä - jos koronaa ei olisi. Jotenkin kysymyksenasettelusta huokuu vastenmielisyys anoppia kohtaan. KorjA välit, on sun miehesi ja teidän lapsien ja sitä kautta sinun tärkeimpiä ihmisiä Maailmassa. Ei oo liikaa ihmisiä kellään, jotka kutsuu kylään ja syömään.

Vierailija
13/23 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käski syömään. No en noin epäkohteliaalla tavalla esitettyä kutsua nodattaisi. Aterialle kutsutaan, ei käsketä.

Nimenomaan käski 😅 suora lainaus lauseesta miehelleni: "Niin, te sitten tulette huomenna syömään, Sisko tulee myös". Ihan hyväntahtoinen muori on, välillä turhan suorapuheinen mutta tuo nyt on vaan hänen tyylinsä. AP

Vierailija
14/23 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap:n kaltainen. Voit sanoa että jää koronahuolen takia sisätilakyläilyt väliin kun tartuntatapaukset lisääntyneet. Ulkonäkemiset ok ja odotellaan rokotteen tuloa

Vierailija
15/23 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihan mun työkaverilta joka on ihan hysteerinen jos täytyy vaikka samaa näppistä käyttää ja desinfioi sen melkein uittamalla käsidesiin. Ei sillä mitään väliä ole että ollaan päivät pitkät muutenkin samassa tilassa muutamien metrien päästä toisistamme, puhutaan (puhelimessa) ja palvellaan asiakkaitakin. Mutta se näppis, siihen ei voi koskea mun jäljiltä ollenkaan!

Vierailija
16/23 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona - mikä ihana tekosyy. AP haluaisitko oikeasti mennä - jos koronaa ei olisi. Jotenkin kysymyksenasettelusta huokuu vastenmielisyys anoppia kohtaan. KorjA välit, on sun miehesi ja teidän lapsien ja sitä kautta sinun tärkeimpiä ihmisiä Maailmassa. Ei oo liikaa ihmisiä kellään, jotka kutsuu kylään ja syömään.

Väleissä ei ole vikaa ja usein käytiinkin ennen koronaa sunnuntaipäivällisillä. Tykkään heistä kaikista eikä olisi vastenmielistä nytkään mennä. Ihan oikeasti kyse on nyt koronasta, olen itse töissä huoltovarmuuden kannalta kriittisessä yksikössä, ja jos tauti pääsee sinne pahasti iskemään, ollaan maanlaajuisesti ns. kusessa. En haluaisi olla se, joka taudin sinne vie. AP

Vierailija
17/23 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi.

Oman äitini luona käyn, mutta hän asuu kunnassa jossa ei ole tiettävästi yhtään tartuntaa, minä kunnassa jonka ainoat 6 tartuntaa olivat maaliskuussa. Hän ei liiku kuin omassa kunnassa, minäkin vain asuinkunnassani ja hänen luonaan sekä mökillä, joka sijaitsee siinä samassa kunnassa.

Millekään anopin sukupäivällisille en osallistuisi ja sinuna sanoisin syynkin, kun sinulla on vielä tuollainen työ. Olisivatpa kaikki yhtä vastuullisia kuin sinä.

Vierailija
18/23 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tapaan normaalisti läheisiä, mutta en käy ravintoloissa enkä tapahtumissa.

Vierailija
19/23 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan muut ihmiset elää jo normaalia elämää.

Siksipä juuri tartunnat lisääntyvät nyt vauhdilla.

Vierailija
20/23 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on taas empaattisia ihmisiä tällä palstalla vastaamassa sulle, ap. Kaikki luulee, että just se oma tapa suhtautua koronaan on se oikea. Minusta on mahtavaa, että pitkäjänteisiä ja sinnikkäitäkin ihmisiä löytyy, kuten ap. Palkkaisin mielelläni moneen työhön ap:n kaltaisen sinnikkään, tunnollisen ja pitkäjänteisen ihmisen.

Monella ei riitä pitkäjänteisyys koronan välttämisessä, vaan moni on nyt siirtynyt sellaiseen ajattelutapaan, että tulee jos on tullakseen, koska eivät yksinkertaisesti jaksa enää vältellä tautia. Lisäksi monella toimii sellainen psyykkinen defenssimekanismi, että ajatellaan että korona ei omalla kohdalla voi jättää jälkiseuraamuksia (kuten sydän tai muuta sisäelinvaurioita) tai olla muutenkaan flunssaa pahempi.

Ehdottaisin ap:lle, että kieltäydyt kutsusta, mutta ehdota anopille vaikka muuta tapaamista. Pyydä käymään teille kahvilla ja pidä silloin riittävää turvaväliä, jos tämä tuntuu sinusta turvalliselta. Jos koet, että ei ole turvallista tavata lainkaan niin älä tapaa. Ei tämä ikuisuuksiin kestä. Rokote tulee ja koronan hoito kehittyy. Tsemppiä ap! Älä välitä näistä omaa pahaa oloaan sinuun purkamista ilkeistä kommentoijista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi