Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi kutsui syömään, mites korona...

Vierailija
20.09.2020 |

Anoppi on eläkkeellä ja käy usein ystävillään pitkin maakuntaa ja erilaisissa tapahtumissa. Hän käski tänään syömään luokseen. Ja sinne on tulossa myös hänen siskonsa, joka asuu kauempana ja toimii ruokaravintolassa tarjoilijana... Ei oikein koronan takia haluttaisi mennä. Olen itse ollut hyvin eristäytynyt alusta asti, vain töissä ja kaupassa käynyt. Anoppikin oli alkuun hyvin tarkka asiasta ja hänen poikansa kävivät alkuun jopa kaupassa hänen puolestaan. Nyt tuntuu ote lipsuneen ja huinii menemään lähes normaaliin tyyliinsä. Mitä tekisit mun saappaissa?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on taas empaattisia ihmisiä tällä palstalla vastaamassa sulle, ap. Kaikki luulee, että just se oma tapa suhtautua koronaan on se oikea. Minusta on mahtavaa, että pitkäjänteisiä ja sinnikkäitäkin ihmisiä löytyy, kuten ap. Palkkaisin mielelläni moneen työhön ap:n kaltaisen sinnikkään, tunnollisen ja pitkäjänteisen ihmisen.

Monella ei riitä pitkäjänteisyys koronan välttämisessä, vaan moni on nyt siirtynyt sellaiseen ajattelutapaan, että tulee jos on tullakseen, koska eivät yksinkertaisesti jaksa enää vältellä tautia. Lisäksi monella toimii sellainen psyykkinen defenssimekanismi, että ajatellaan että korona ei omalla kohdalla voi jättää jälkiseuraamuksia (kuten sydän tai muuta sisäelinvaurioita) tai olla muutenkaan flunssaa pahempi.

Ehdottaisin ap:lle, että kieltäydyt kutsusta, mutta ehdota anopille vaikka muuta tapaamista. Pyydä käymään teille kahvilla ja pidä silloin riittävää turvaväliä, jos tämä tuntuu sinusta turvalliselta. Jos koet, että ei ole turvallista tavata lainkaan niin älä tapaa. Ei tämä ikuisuuksiin kestä. Rokote tulee ja koronan hoito kehittyy. Tsemppiä ap! Älä välitä näistä omaa pahaa oloaan sinuun purkamista ilkeistä kommentoijista!

Kiitos tästä, olet ihanan empaattinen❤️ Töissä meillä on arkea desinfioida näppikset, kahvat yms., ruokala ollut helmikuusta asti kiinni, ruuan saa mukaan omalle työpisteelle ja kaikki tuolit vähennetty kahvihuoneesta ja neukkareista, ettei kokoonnuta. Tuollaista mun ARKI on töissä, ja siksi ehkä kuulostan hysteeriseltä ulkopuolisen kannalta katsottuna. Itse ihmettelen niitä, jotka viisveisaavat koko asiasta, varsinkin nyt kun tapaukset alkaa olemaan kevään tasolla eikä rajoituksia ole samassa mittasuhteessa kuin silloin... Ap

Vierailija
22/23 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona - mikä ihana tekosyy. AP haluaisitko oikeasti mennä - jos koronaa ei olisi. Jotenkin kysymyksenasettelusta huokuu vastenmielisyys anoppia kohtaan. KorjA välit, on sun miehesi ja teidän lapsien ja sitä kautta sinun tärkeimpiä ihmisiä Maailmassa. Ei oo liikaa ihmisiä kellään, jotka kutsuu kylään ja syömään.

Väleissä ei ole vikaa ja usein käytiinkin ennen koronaa sunnuntaipäivällisillä. Tykkään heistä kaikista eikä olisi vastenmielistä nytkään mennä. Ihan oikeasti kyse on nyt koronasta, olen itse töissä huoltovarmuuden kannalta kriittisessä yksikössä, ja jos tauti pääsee sinne pahasti iskemään, ollaan maanlaajuisesti ns. kusessa. En haluaisi olla se, joka taudin sinne vie. AP

AP on siis mykkä, joka ei osaa itse vastata anopille: Ei kiitos. Joten hän voi kirjoittaa anopille viestin tai viittoa asian miehelleen ja pyytää häntä kertomaan tai lähettää miehensä mukana anopille lapun, jossa selittää:Ei kiitos, en voi tulla koronan vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona - mikä ihana tekosyy. AP haluaisitko oikeasti mennä - jos koronaa ei olisi. Jotenkin kysymyksenasettelusta huokuu vastenmielisyys anoppia kohtaan. KorjA välit, on sun miehesi ja teidän lapsien ja sitä kautta sinun tärkeimpiä ihmisiä Maailmassa. Ei oo liikaa ihmisiä kellään, jotka kutsuu kylään ja syömään.

Väleissä ei ole vikaa ja usein käytiinkin ennen koronaa sunnuntaipäivällisillä. Tykkään heistä kaikista eikä olisi vastenmielistä nytkään mennä. Ihan oikeasti kyse on nyt koronasta, olen itse töissä huoltovarmuuden kannalta kriittisessä yksikössä, ja jos tauti pääsee sinne pahasti iskemään, ollaan maanlaajuisesti ns. kusessa. En haluaisi olla se, joka taudin sinne vie. AP

AP on siis mykkä, joka ei osaa itse vastata anopille: Ei kiitos. Joten hän voi kirjoittaa anopille viestin tai viittoa asian miehelleen ja pyytää häntä kertomaan tai lähettää miehensä mukana anopille lapun, jossa selittää:Ei kiitos, en voi tulla koronan vuoksi.

Niin, mies oli yksin liikenteessä, kun anoppi tuon kutsun esitti ja kuulin vasta jälkikäteen asiasta. Mies taas on kiltti ja suostuu aina kun äitinsä pyytää. Eikä hän pyydä ikinä mitään mahdotonta, jos joku sitä lähtee ihmettelemään, millainen noita on kyseessä. Anoppi on ihana, välillä ajattelematon ja suorapuheinen, mutta silti ihana. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi