Kerro kivasta joululahjasta jonka olet saanut työnantajalta.
Olen tänä vuonna työpaikan "joululahjavastaava". Otan vinkkejä kiitollisuudella vastaan mitä henkilökunnalle voisi antaa :-) Lahjan hinta maks 60€.
Kommentit (46)
Jaa, kunaltako joululahja? Näkis vaan ja kuulis kolina! Hikinen joululounas, alle 10 euroa per nuppi.
Opiskeluaikana olin kesä- ja joululomat töissä yksityisellä ja ja ainakin pari herkkukoria tuli (ei pipareita ja glögiä, vaan ihan oikeita herkkuja) ja pari ihanan pehmeää saunapyyhettä (ilman logoa!).
Paras lahja olisi tietysti 13. kuukauden palkka, niin kuin joissakin maissa on tapana antaa.
Herkkukori paikallisen herkkukaupan tuotteista kasattu ja pakattu tuote ja he myös tuovat firmaan itse. Sieltä sitten osaston esimies käy toimittamassa jokaiselle henkilökohtaisesti. Ei sisällä mitään ihmeellisyyksiä mutta ei ne mitään päiväysvanhaa sekundaa ole.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 17:00"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 16:58"]
Kulttuuri -ja liikuntasetelit on kivoja. Eivät vie tilaa kotona, sopivat kaikkien makuun eikä kukaan voi olla niille allerginen.
[/quote]
Nehän on normaaleja työsuhde-etuja eikä mitään joululahjoja!
[/quote]
Häh? Oon kyllä jäänyt jostain paitsi kun meidän työpaikalla niistä pitää maksaa tyyliin maksat 5€ (tai jotain sinne päin) ja saat 10 euron arvosta seteleitä. Matalapalkka-ala kyseessä joten ei edutkaan ole kummoiset.
Mä olin kerran yhdessä mediatalossa töissä ja siellä saattiin tyynyliina-pussilakanapakkaus lahjaksi. Se olis ollu muuten ihan kiva, mutta kun olivat menneet painamaan sen päätuotteen eli lehden nimeä sikinsokin lakanakuosiin. Annoin sen lahjan eteenpäin, taisi mennä mummulle mökkilakanoiksi.
50€ kirjekuoressa. Tosin kyseisen firman omistaja oli muutenkin niitä veijareita jotka kiertävät veroja minkä ehtivät ja joilla firman kirjanpito kulkee auton hanskalokerossa...
Hackmannin esim joku hyvä kattila tai paistinpannu, laadukkaita pyyhkeitä, esim. marimekko, pentik, iittalan laseja tai kulhoja, kynttilänjalkoja. Kaikki laadukas käy. Mun työnantaja antaa aina viinipullon ja kukan eikä vois vähempää kiinnostaa.
Hah, ai joululahja kunnan töissä! Ai mut tarjoohan se meille jouluaterian joka on omalla ajalla. Huippukivaa ja kannustavaa.
Palkallinen vapaapäivä 23.12/vapaavalintainen päivä.
Ollaan saatu 30€ kosmetiikkalahjakortti, konvehtirasia ja joulukukka. Lahjakortista pidin kovasti. :-)
Parhaita on olleet ruuanvalmistusastiat. Opan kattila, hyvä joulupuurolle =). Ja paistinpannu. Ikävimmät on olleet kynttilänjalat ja tuikkukupit tms. Sekä joku namihässäkkä. Mies sai viime vuonna kivan: paikallisen juustolan juusto, marmeladi ja punkku (joka valitettavasti on vielä juomatta, kun ei käytetä alkoo, mutta juusto oli ihana juttu =)).
Meillä oli Stockmannin herkkukori muutaman vuoden edellisellä työnantajalla. Oli tosi hyvä. Aiheena oli eri vuosina eri maa esim. Italia, Suomi ja tuotteet olivat laadukkaita.
Olen kunnan palveluksessa, enkä ole koskaan saanut sieltä mitään, en edes sitä ilmaista jouluateriaa. Olen ollut yli 20 vuotta saman työnantajan palveluksessa.
Mieheni saa kivoja liikelahjoja, yksi parhaista oli Lapuan Kankureiden pellavafroteepyyhesetti, kaksi kylpypyyhettä ja kaksi pikkupyyhettä. Ne vain paranevat vanhetessaan. Niiden hinta yhdelle hengelle saattaisi olla lähelle tuota 70 euroa. Hän on saanut myös kivan, ison, kotimaisen, puisen leikkuulaudan/tarjottimen, laadukkaan matkalaukun, lahjakortteja herkkukauppoihin, kalliin veitsisetin ja tietenkin arvoalkoholeja.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 17:25"]
Kulttuuri -ja liikuntasetelit on kivoja. Eivät vie tilaa kotona, sopivat kaikkien makuun eikä kukaan voi olla niille allerginen.
[/quote]
[/quote]
Häh? Oon kyllä jäänyt jostain paitsi kun meidän työpaikalla niistä pitää maksaa tyyliin maksat 5€ (tai jotain sinne päin) ja saat 10 euron arvosta seteleitä. Matalapalkka-ala kyseessä joten ei edutkaan ole kummoiset.
[/quote]
Noin aen pitääkin mennä, niiden arvosta maksetaan puolet. Jos työnantaja antaa niitä ilmaiseksi, on se verotettavaa tuloa.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 19:05"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Noin aen pitääkin mennä, niiden arvosta maksetaan puolet. Jos työnantaja antaa niitä ilmaiseksi, on se verotettavaa tuloa.
[/quote]
Liikunta-/kulttuuriseteleitä saa verottomasti antaa 400 euron arvosta per vuosi. On työnantajan anteliaisuudesta kiinni paljonko antaa tai periikö maksua.
Mä olen saanu entiseltä työnantajalta kivoja lahjoja - Lapuan kankureiden kaitaliina ja toisena jouluna Boschin ruuvinvääntimen!
Nykyinen työnantaja on lähettänyt jouluntoivotukset sähköpostilla ja ilmoituksen, että lahjarahat on annettu hyväntekeväisyyteen (epäilen, ettei ole mennyt senttiäkään siihen suuntaan kuitenkaan).
35 pistelee nyt omiaan. Työnantaja saa antaa liikunta/kulttuuriseteleitä 400 e arvosta vuodessa verottomasti. Tämä siis se osuus, josta työntekijä ei maksa. Setelit saa antaaa täysin vastikkeetta.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 19:05"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kivoja lahjoja ovat olleet:
- laadukas herkkukori
- kirjalahjakortti
- leffaliput
Ei-kiitos -osastoon menevät lahjat:
- mitkään tavarat tai vaatteet, joissa on ollut firman logo
Palkallinen vapaapäivä välipäivinä! Parempaa ei voisi olla. Kyseessä pieni työnantaja, joka haluaa itsekin olla joulun välipäivät lomalla, joten tämä on hyvä järjestely.
Joulubonus, 100 euroa jokaisen palkkaan lisää.