Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäiset lapset voi jättää yöksi keskenään kotiin?

Vierailija
17.11.2013 |

Tyttö 15 v, poika 13 v. Joko voi jättää yhdeksi yöksi keskenään kotiin ilman lapsenvahtia? Olisi häät ja haluttaisiin jäädä bilepaikkaan yöksi. matkaa noin 200 km. tiedän ettei tarvitse pelätä että tekisivät jotain typerää kuten pitäisivät bileet. Silti vielä vähän epäilyttää. Sanooko laki tähän jotain jos ei oma järki?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin jättää, ja olen itse ollutkin sisarusteni kanssa yötä yksin niin, että meistä nuorin oli 10 vanhin 16.

Vierailija
2/10 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta kait voit jättää jos eivät ole jotain erityislapsia.. Itse olen hoitanut 13v:na 9v pikkusiskoani ja 2v pikkuveljeäni yön ajan useasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ilmeisen ylisuojeleva äiti.

Englannissa ikäraja 16 v mutta taidan uskaltaa jättää. Varmaan pahinta mitä tekisivät olisi pelaaminen yömyöhään

ap

Vierailija
4/10 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että 12-vuotiaana tai jos on järkevä isosisarus, niin hieman pienemmänkin lapsen voisi ehkä jättää.

Itse olin 13-vuotiaana samanikäisen kaverini kanssa parin viikon putkia kahdestaan mökillä.

Vierailija
5/10 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs tiedä.

Itseni tuntien en varmaan tohtiis jättää ennenkuin ovat sen 15-17v..

Nyt ovat 10v ja 12v.

Vierailija
6/10 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, vaikket homaisi varsinaista lastenvahtia, niin varmista, että lapsilla on joku tuttu ja turvallinen aikuinen, johon ottaa yhteyttä, jos jotain ennalta arvaamatonta tapahtuisi. Teiltä olisi hääjuhlamieli kadonut, jos lapset soittaisivat vaikka, että jompi kumpi on sairastunut kovaan kuumeeseen.

Vierailija
7/10 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin, mutts sopisin tutun aikuisen kanssa, minne voi soittaa tai kenet voi pyytää tulemaan jos tulee joku yllättävä tilanne.

Vierailija
8/10 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä linjoilla. Parissa tunnissa hurauttaa takaisin jos lapsista toinen sairastuu. Ihan asialliset naapurit, täytyy heillekin sanoa

Kiitos kommenteista

Vierailija
9/10 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se aina riippuu lapsesta ja tapauksesta kovin paljon. Yhden naisen tiedän jättävän viikoittain 13-15 v. lapsensa keskenään useammaksi päiväksi kun uusi miesystävä sitä hakee sen luokse. Ne sen pari nuorempaa lastaan se kai suurinpiirtein kuljettaa sitten mukanaan tai jättää jollekin hoitoon, ehkä sille uudelle miehelle joka siis ole niiden kenenkään isä kuitenkaan, sillä kai on omiakin lapsia jossain. En tiedä ovatko koskaan isällään, ja eri isät noilla on kaikilla kuitenkin. Ehkä isovanhemmat joskus katsoo perään tms.

Mutta kai ne lapset pärjää kun ei muutakaan vaihtoehtoa ole, pääasia että eivät ole vanhempiensa elämän tiellä ja vanhemmat pääsee toteuttamaan itseään :)

Vierailija
10/10 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanhempi poika täyttä ihan kohta 15v ja nuorempi täytti juuri 7v.
Pari kertaa tässä syksyn aikana olen kysynyt haluavatko olla yön keskenään kun olen töissä ja mies työmatkalla. Eivät kumpikaan halua olla keskenään ja aina tarvittaessa sitten mummo tullut heidän seurakseen.