Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Helppo & superhyvä leivonnaisohje haussa! Mun vuoro leipoa töihin. Iik!

Vierailija
16.11.2013 |

Uudessa työpaikassa olen ollut vajaa kaksi kuukautta ja ensi perjantain pullavuoro napsahti nyt mulle. Mä en juuri leivo kuin synttärikakut lapsille, mutta nyt olis pakko saada jotain herkullista aikaan, etten paljastaisi heti etten ole kauhean kätevä keittiössä. Muut ovat jo asettaneet paineita leipomalla vaikka mitä herkkuja. Ajattelin että tekisin täytekakun, mutta eikös juuri viime perjantaina sellaista töissä saatu. Jos siis täytekakkua, niin sit siinä pitäisi olla joku uusi juju. Tai sitten joku muu helppo ja nätti luomus pitäisi saada aikaaan, mutta mikä onnistuisi vähemmälläkin kokemuksella. Pliis, vinkkejä!

Ja mikä muuten on paras paikka löytää vinkkejä leipomuksiin netistä jos jotain muutakin uskaltautuisin kokeilemaan. Mielellään sellainen jossa muut ovat jo kokeilleet reseptiä ja kommentoineet sitä tms.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilun porkkanakakku. Hyvä ja helppo.

Vierailija
2/41 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kakkua, mutta Kinuskikissan pehmeät suklaakeksit!  Tosi helppo ohje ja tosi hyviä :) Kunhan vaan huomaa, ettei tosiaan paista liian kauan: 10 min riittää ja sillai että ovat ihan pehmeitä uunista otettaessa, nams!

Niin ja ite en ole laittanut kookoshiutaleita tms. mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, porkkanakakku oli edellisellä viikolla (sitä ennen muistaakseni kääretorttu). Mutta ei kai sillä väliä jos minun kakkuni on parempaa ;). Miten muuten tuossa ohjeessa kuulostaa oudolta, ettei sokeria ja munia vatkata keskenään vaan jos oikein käsitin niin sokeri laitetaan vasta kuivien aineiden mukana?

Lisää vinkkejä ja linkkejä otetaan vastaan. Täytyy varmaan ensi viikolla harjoitella joka ilta että saan jonkun herkun aikaiseksi :).

ap

Vierailija
4/41 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksit olisikin hyviä siinäkin mielessä että niitä voi helposti maistaa, toisin kuin kakkua :).

ap

Vierailija
5/41 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin rahka-mustikkapiirakan, on helppo ja hyvä.

Vierailija
6/41 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee pannukakkua ja tarjoa lämmitettyinä hyvän mansikkahillon ja ehkä myös suklaakastikkeen ja kermavaahdon  keralla. Itse leipomus on helppo, mutta idea työpaikalla uniikki:)

Vierailija
7/41 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 23:01"]

Tee pannukakkua ja tarjoa lämmitettyinä hyvän mansikkahillon ja ehkä myös suklaakastikkeen ja kermavaahdon  keralla. Itse leipomus on helppo, mutta idea työpaikalla uniikki:)

[/quote]

jos joku meille toisi duuniin niin ihnettelisin. Sinänsä ihan kiva idea, mutta turhaa säätämistä lämmitelyiden ja kastikeiden kanssa. Kyseessä ei ole lastenkutsut

Vierailija
8/41 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreita korvapuusteja ei voita mikään! Eikun aamusella pullaa leipomaan. Missä työpaikassa muuten noin leivotaan, en ole ikinä kuullut moisesta.

Vierailija
9/41 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs muffinsit tai kuppikakut? Niistäkin saa eri "täytteillä" monen makuisia, kun vaihtelee perustaikinaan. Lemon curdi aivan ihanaa. Ja jotain nomparellihössäkkää päälle.

Vierailija
10/41 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Red Velvet -kakku on ollut minun kokeilulistalla pitkään. Ei vaikuta vaikealta, jos täytekakutkin onnistuvat.

Vierailija
11/41 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nipsun porkkaanamuffinit. Mokkapalat, päällisen vaan tekee tarpeeksi kahviseksi ja heittää manteleita/kookosta päälle. Juustokakku. Banoffee pie. Jotain hyviä muffinsseja/cupcakes. Miks niitten pitää olla esteettisesti kauniita? Missä oikein työskentelet.

Vierailija
12/41 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin juustokakku. Marenkiherkku (marenkipaloja, marjoja ja kermavaahtoa, päälle strösseliä tai nomparelleja). 

Vierailija
13/41 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin juustokakku. Marenkiherkku (marenkipaloja, marjoja ja kermavaahtoa, päälle strösseliä tai nomparelleja). 

Vierailija
14/41 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banoffee pie! katso kuvahaulla miltä näyttää.

Kaurakeksipohja

Päälle 3 banaania

Caramellisoitua maitoa pieni säilyketölkki ( VALMISTA TOFFEETA)

Päälle kermavaahtoa ja kermavaahdon päälle voi ripotella siivilän läpi vähän tummaa kaakaojauhetta.

Vierailija
15/41 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai key lime pie!  Ihanaa tämäkin ja helppoja molemmat.

Vierailija
16/41 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutakakku!

Vierailija
17/41 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niitä keksejä. Liian usein kylässä emäntä haluaa yllättää ja tekee jotain mihin omat taidot eivät riitä.

Keksit voit tehdä jo keskiviikkona ja maistaa. Kerkeet tekee monta versiota jos ekat eivät onnistu.

Äläkä katso enää moisia ohjeita, joissa on virheitä. Kananmuna sekoittuu parhaiten sokerin kanssa, tietenkin.

Esim Valion tai Kinuskikissan sivuilla ei moisia virheitä ole.

Vierailija
18/41 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 03:09"]Banoffee pie! katso kuvahaulla miltä näyttää.

Kaurakeksipohja

Päälle 3 banaania

Caramellisoitua maitoa pieni säilyketölkki ( VALMISTA TOFFEETA)

Päälle kermavaahtoa ja kermavaahdon päälle voi ripotella siivilän läpi vähän tummaa kaakaojauhetta.

[/quote] Saako karamellisoitua maitoa isommista marketeista?

Vierailija
19/41 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vaihdoin työpaikkaa niin lopetin tuollaisen pullavuorottelun, uudesta paikasta...

Vierailija
20/41 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

dansukkerin sivuilla on mielestäni vielä parempi cookie-ohje kuin kinuskikissalla. Karpalo-cookies. itse tein juuri kaksinkertaisen taikinan, jaoin sen kolmeen kulhoon ja maustoin erikseen. yhteen 2 dl kuivattuja karpaloita, toiseeen 100 g rouhittua valkosuklaata ja kolmanteen rouhittuja pekaanipähkinöitä ja omar-karkkeja. Kustakin kulhosta tuli 12 isoa, makoisaa unelmanpehmeää amerikankeksiä. Kun tarjottiin vieraille, menivät aika vauhdilla, vaikka paljon muutakin oli tarjolla.