19v pienyrittäjä, raskaana. mitä teen?
Otsikosta tuli nyt ihan hölmö mutta en tiedä miten otsikoisin edes tilanteeni.
Pohjustan siis aihetta sen verran, että omistan siis kauneudenhoitoalalla pienen liikkeen jota pyöritän yhdenmiehen voimin. Ostin vanhan yrityksen n.vuosi sittten, jonka ansiosta töitä on mielettömästi. Teen päivittäin 9-12h päivää. Tienaan hyvin. Ryhdyin opiskelemaan hetki sitten lisäksi työn ohella lisää, mutta koulu on kevyttä eikä vaadi minulta (ainakaan toistaiseksi) suurempia ponnisteluja ja koulupäiviä on todella harvoin.
Mieheni on minua parivuotta vanhempi ja armeijassa. Opiskelut jäivät häneltä kesken, joten hänellä ei ole mitään ammattia. Armeijasta vapautuu maaliskuussa.
Raskaustesti näyttikin plussaa ja nyt 4+3.
Raskaus ei ollut suunniteltu. Mies sanoo ettei ole vielä valmis isäksi.
Oma tilanteeni yrittäjänä on sinällänsä aina huono lastenhankintaan, olin sitten 20v tai 40v... Lapsia kuitenkin haluan ja työllä ei ole siinä kohtaa mitään merkitystä itselleni.
Mitä teen?
Mies taivuttelee minua aborttiin, koska ei koe olevansa valmis eikä hänellä ole varaa elättää lasta.
Itselläni olisi varaa, jos saisin vuokra-tuolilaisen tilalleni äitiysloman ajaksi. Mieheni luultavasti olisi se, joka jää kotiin ja minä palaisin töihin, koska miehellä ei ole työtä eikä ammattia.
Tukiverkkoa meillä on todella vähän. Miehen vanhemmat asuvat kaukana ja omat vanhemmat eivät ole juurikaan tekemisissä kanssani. Sisarukset ovat ainoa tukiverkkoni.
Mitä sinä tekisit jos olisit tilanteessani?
En kaipaa mitään haukkuja tällä hetkellä siitä eikö kaksi aikuista osaa huolehtia ehkäisystä tms. Kiitos jos viitsit vastata.
Olen hukassa.
Kommentit (44)
Vielä äskeiseen,,kauneudenhoito yrittäjä ei voi ottaa vauvaa työpaikalle.Jos teet hoitoja niin asiakkaat maksavat rauhasta ja hiljaisuudesta,on hämmentävää ja epämiellyttävää jos vauva itkee ja sitä hoidetaan asiakkaan välissä.On toki myötätuntoa tähän tilanteeseen mutta itse en kävisi paikassa jossa vauva töissä mukana.Eri asia jos myyt esim.jotain mutta hoitoaika on asiakkaan maksettua aikaa ja sen jakaminen,,,hmm,,ei tällä lailla ole vaan sopivaa.
Älä tee aborttia. Asiat järjestyvät aina jollain tavalla, täällä on moni antanut hyviä käytännön neuvoja. Kuulostat siltä, että tulisit katumaan aborttia.
Oma mielipiteeni on, että älä tee abortia, jos luulet vähänkin, että tulet katumaan sitä. Itse tulin raskaaksi aika nuorena, sinua pari vuotta vanhempana ja minulla oli koulu kesken. Lapsen isä myös hyvin nuori eikä missään nimessä valmis isäksi, niin kuin en minäkään äidiksi.
No nykytilanne on, että minulla on maailman ihanin lapsi, joka on parasta elämässäni. Opiskelen korkeakoulussa ja elämässäni on kaikki muutenkin hyvin. Lapsen isäkin on kasvanut aikuiseksi ja on lapsensa kanssa hyvin paljon tekemisissä, ja on todella hyvä isä, vaikka emme yhdessä enää olekaan. Olemme myös miehen kanssa hyvissä väleissä. Olisin katunut suunnattomasti, jos olisin tehnyt abortin. Lastani sen sijaan en ole katunut yhtä sekuntiakaan. Tsemppiä ja rohkeutta päätökseen, oli se sitten mikä tahansa!
Pitäisin lapsen. Järjestäisin tilanteen vaikka miten, hankkisin au pairin, kun lapsi muutaman kuukauden, ottaisin vauvan töihin mukaan, ihan mitä vaan. Mutta pitäisin lapsen. Jos lapsen isä nurisee, antaisin tälle piutpaut. Ihan täyttä äitiyslomaa en uskaltaisi asiakkaiden menettämisen pelossa pitää, mutta palkkaisin pariksi ekaksi kuukaudeksi firmaani jonkun toisen ja yrittäisin sitten pärjätä lapsen kanssa.