Minkälainen ihminen ei ymmärrä sakrasmia?!
Ei sarkasmi ole niin vaikea laji. Olkaa ottamatta kaikkea niin tosissaan ja ajatelkaa joskus sen laatikon ulkopuolelta. Pelottaa ajatella että meidän keskuudessa elää noita tuohon kolumniin kommentoiteneita ihmisiä:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288621376857.html#comments-anchor
Toki heistäkin jotkut voivat olla "sarkastisia" ottamalla kolumnin todesta, mutta uskon suurimman osan olevan tosissaan.
Kommentit (32)
Jatkokysymys, lähinnä heille jotka eivät omaa periaatteita olla availematta tänne linkitettyjä iltapäivälehtien linkkejä kun se linkittäjähän on aivan varmasti vain jutun kirjoittaja ja kalastelee klikkauksia:
Minkälainen ihminen ei ymmärrä tuon kolumnin pointtia? Osoittaa kyllä valtavaa siäslukutaidon puuttumista jos ottaa tuon tosissaan.
Ja mitä tulee itse tekstiin, niin tuolla tavallahan kaikki kukkahattutädit ajattelevat.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 17:04"]
Jatkokysymys, lähinnä heille jotka eivät omaa periaatteita olla availematta tänne linkitettyjä iltapäivälehtien linkkejä kun se linkittäjähän on aivan varmasti vain jutun kirjoittaja ja kalastelee klikkauksia:
Minkälainen ihminen ei ymmärrä tuon kolumnin pointtia? Osoittaa kyllä valtavaa siäslukutaidon puuttumista jos ottaa tuon tosissaan.
Ja mitä tulee itse tekstiin, niin tuolla tavallahan kaikki kukkahattutädit ajattelevat.
[/quote]
Niinkö te todella ajattelette?
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 16:04"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 15:26"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 14:57"]
jep autistit ja aspergerit ei tosiaankaan ymmärrä sarkasmia.
[/quote]
Psykopaatitkaan eivät ymmärrä sarkasmia.
[/quote]
olisko sulla jotain lähdettä tähän? psykopaatithan ovat sosiaalisesti hyvin älykkäitä ja osaavat lukea muita, piikittelevää sarkasmia varmasti viljelevät.
[/quote]
Psykopaatit eivät ymmärrä sarkasmia. Psykopaatit eivät ole sosiaalisesti älykkäitä. Psykopaatit eivät osaa lukea muita sen paremmin kuin normaalitkaan ihmiset. Nämä asiat kerrotaan kaikissa psykopatiaa käsittelevissä kirjoissa. Esim. Helinä Häkkänen-Nyholmin toimittamassa vuonna 2009 ilmestyneessä kirjassa nimeltä Psykopatia.
[/quote]
vittu mitä paskaa. etkö ole tutustunut yhtään sosiopatiaan? psykopaatit HURMAAVAT aluksi toiset ihmiset karismaattisella käytöksellään ja hyvillä sosiaalisilla taidoillaa, älykkyydellään. Ei ne mitään mörököllejä ole. Hyvät sosiaaliset taidot omaavat, koska osaavat manipuloida ja hyväksikäyttää muita taitavasti.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 15:09"]Jotenkin ikävää myös, että monet puolisot käyttävät tuollaista lähestymistapaa tauotta toistensa suhteen.
[/quote]
Joo, tämä on todella yleistä varsinkin pitkissä avioliitoissa. Se on ihan kuin urheilulaji, kun kilpaillaan, kumpi osaa sivaltaa ilkeämmän piilov*tuilun toista kohti.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 17:06"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 16:04"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 15:26"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 14:57"]
jep autistit ja aspergerit ei tosiaankaan ymmärrä sarkasmia.
[/quote]
Psykopaatitkaan eivät ymmärrä sarkasmia.
[/quote]
olisko sulla jotain lähdettä tähän? psykopaatithan ovat sosiaalisesti hyvin älykkäitä ja osaavat lukea muita, piikittelevää sarkasmia varmasti viljelevät.
[/quote]
Psykopaatit eivät ymmärrä sarkasmia. Psykopaatit eivät ole sosiaalisesti älykkäitä. Psykopaatit eivät osaa lukea muita sen paremmin kuin normaalitkaan ihmiset. Nämä asiat kerrotaan kaikissa psykopatiaa käsittelevissä kirjoissa. Esim. Helinä Häkkänen-Nyholmin toimittamassa vuonna 2009 ilmestyneessä kirjassa nimeltä Psykopatia.
[/quote]
vittu mitä paskaa. etkö ole tutustunut yhtään sosiopatiaan? psykopaatit HURMAAVAT aluksi toiset ihmiset karismaattisella käytöksellään ja hyvillä sosiaalisilla taidoillaa, älykkyydellään. Ei ne mitään mörököllejä ole. Hyvät sosiaaliset taidot omaavat, koska osaavat manipuloida ja hyväksikäyttää muita taitavasti.
[/quote]
Sinä et tiedä psykopatiasta yhtään mitään. Suurin osa psykopaateista ei osaa hurmata yhtään sen paremmin kuin normaalikaan ihminen. Psykopaatit eivät ole yhtään sen älykkäämpiä kuin normaalitkaan ihmiset. Psykopaateilla ei ole hyviä sosiaalisia taitoja. Psykopaatit eivät manipuloi sen taitavammin kuin muutkaan ihmiset. Ota edes vähän selvää psykopatiasta ennen kuin rupeat pätemään.
Minä en ymmärrä sakrasmista yhtään mitään ? mitä se on?
Samaa ajattelin kun luin noita Iltasanomista. Pelottavaa että löytyy noin paljon tuollaisia ihmisiä mitkä eivät yhtään ymmärrä mistä tuossa on kyse. Sarkasmi on vaikea laji mutta eihän tuon jutun tyyliä voi olla tajuamatta.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 17:49"]
[/quote]
Sanakirjamääritelmän mukaan sarkasmi on ironiaa, joka on peittelemätöntä ja tarkoituksellisesti loukkaavaa. Itse asiassa tuo aloitukseen linkitetty teksti ei ollut sarkasmia, vaan ironiaa.
Minulla on lähipiirissäni asperger syndromainen jonka huumorintaju on huippuluokkaa, myös sarkasmi kuuluu ymmärryksen piiriin. Tunnen myös yhden psykopaatin joka ei todellakaan omaa erityistä huumorintajua, sarkasmista puhumattakaan mutta on saanut monet ihmiset valtansa alle muilla keinoin, hyväpuhumaan kyllä muuten. Lapset eivät yleensä ymmärrä sarkasmia eivätkä edes välttämättä huumoria ennen kuin vähän isompina.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 17:54"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 17:49"]
[/quote]
Sanakirjamääritelmän mukaan sarkasmi on ironiaa, joka on peittelemätöntä ja tarkoituksellisesti loukkaavaa. Itse asiassa tuo aloitukseen linkitetty teksti ei ollut sarkasmia, vaan ironiaa.
[/quote]
Ai jaa, anteeksi, tartuit siis tuohon otsikon kirjoitusvirheeseen. Mä en yleensä huomaa tuollaisia yksinkertaisia näppäilyvirheitä :)
Tämä menee vähän ohi aiheen, mutta tälle kuka valitteli että miehensä naljailee alituiseen, niin kannattaa jo ottaa ja lähteä tuosta suhteesta. Tuosta on toisen kunnioitus kaukana. Jostain joskus olin lukevinani että "kuolleen suhteen" tunnusmerkkejä on juuri tuo toiselle naljaileminen.
Meidän suhteessa harrastetaan leikkimielistä vittuilua, todella lapsellista varmasti muiden korviin koska se on sellaista eskarilaisten tasoa. Mutta mitään pahaa ei ole piilotettuna näiden sanojen taakse ja pitää suhteen tuoreena.
Ei ole siitä kiinni, ettei ymmärrä, vaan siitä, ettei pidä sellaisesta!
Itse tykkään vain oikeasti hauskasta huumorista, joka ei loukkaa ketään.