Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikksi työttömiä ei opeteta koodaamaan ja kehittelemäään softia ja pelejä maaailmalle joista saataisiin ehkä rahaakin tai ainakin suomea näkyville maailmalla?

Vierailija
19.09.2020 |

?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se perkele kumma kun ulilaudan pennut jaksavat tehdä näitä työttömien solvausketjuja tälle palstalle joka päivä. Mikä on päässä vialla?

Kaikki.

Vierailija
22/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se perkele kumma kun ulilaudan pennut jaksavat tehdä näitä työttömien solvausketjuja tälle palstalle joka päivä. Mikä on päässä vialla?

Kaikki.

Niin on. Tällaisia meidän tulevaisuuden toivot nykyään? Kun ei vielä penikat ymmärrä että itsekkin joutuvat samaan jamaan kun tulee ikää, ei siellä äidin helmoissa loputtomiin asuta(?) Nämä työttömiä herjaavat ketjut pitäisi poistaa saman tien, noin vakavalla asialla ei h*lvetti vitsailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikaistyötön suivaantui... 🥳 Osui!

Haista paska senkin nilli, tarpeeksi pitkään katsonut teidän räkäpäiden ilkkumista heikommille. Työttömiä tehtaillaan joka päivä lisää kun paikat laitetaan kiinni/henkilöstöä vähennetään ja pennut täällä louskuttavat leukojaan kiimassa tajuamatta että se voi koskea myös omia vanhempia joku päivä. Mikä helvetin oikeus teillä on haukkua ja alentaa muita, itse ette ole edes aloittaneet oikeaa elämää vielä, pois äiteen helmoista.

Vierailija
24/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki.

Niin on. Tällaisia meidän tulevaisuuden toivot nykyään? Kun ei vielä penikat ymmärrä että itsekkin joutuvat samaan jamaan kun tulee ikää, ei siellä äidin helmoissa loputtomiin asuta(?) Nämä työttömiä herjaavat ketjut pitäisi poistaa saman tien, noin vakavalla asialla ei h*lvetti vitsailla.

Hus työtön pois palstalta, tämä on vain kunnollisia ihmisiä varten. Mene vaikka ostamaan tämän päivän Pirkka-olut kiintiösi.

Painu takaisin ulilaudalle trollaileva penska. 

Vierailija
25/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei mielummin lääkäreitä? Niistähän on pulaa kaikkialla maailmassa.

Vierailija
26/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodibussi ei tullut meidän kylään.

Vierailija
27/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömät sopivat alempiin rooleihin:

Siivoojia, puhelinmyyjiä, lehdenjakajia

yksinkertainen työ myös vahvistaa samalla heidän sosiaalista hyvinvointiaan ja ihmissuhdetaitoja

Vierailija
28/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ne työttömät joutuis tekemään hommia ja se ei niille sovi.

Kyllä minulle hommien tekeminen sopii. Milloin voin aloittaa sinun palkkamanasi koodarina? 

Jos sä osaat mitään ja on kokemusta niin kyllä sä duunia saisit

https://duunitori.fi/tyopaikat?alue=Helsinki&haku=ohjelmointi%20ja%20oh…

Vierailija
29/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti työttömät ei suurin osa ole ihan niitä penaalin terävimpiä ja koodarit taas on tosi kovilla, koska työ on vaativaa ja vaativammaksi muuttuu. Siinä kilpaillaan "koko maailmaa" vastaan työssä, ei ole ihan sama kuin tehdä sisämarkkinoilla jotain helppoa duunia.

Lyhyesti: Koodarin täytyy olla suhteellisen älykäs, suurin osa työttömistä ei ole.

Vierailija
30/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provoja, jotka tahallaan haukkuvat työttömiä, tietäen aiheen aiheuttavan kiihtymystä. Itseäni ärsyttää myös, mutta ilmoitetaan kaikki aloitukset heti asiattomiksi.

Vierailija
31/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen juuri vaihtanut alaa koodariksi. Väitämpä, ettei tähän moni pysty. Vaatii tiettyjä ominaisuuksia ihmiseltä, että pystyy tähän työhön. Jatkuvaa oppimiskykyä, stressin sietoa, päättel- ja hahmotuskykyä. En tunne kovin montaa ihmistä, jolla riittäisi rahkeet tähän.

Vierailija
32/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen juuri vaihtanut alaa koodariksi. Väitämpä, ettei tähän moni pysty. Vaatii tiettyjä ominaisuuksia ihmiseltä, että pystyy tähän työhön. Jatkuvaa oppimiskykyä, stressin sietoa, päättel- ja hahmotuskykyä. En tunne kovin montaa ihmistä, jolla riittäisi rahkeet tähän.

Ihan hippasen kiinnostaa, eli: ikä? Miltä alalta vaihdoit (työkokemus vuosina)? Itseopiskelua/koulua? Freelancer vai yritys uutena työpaikkana?

Vierailija
33/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suunnilleen 50% yliopistoon korkeilla YO-arvosanoilla hyväksytyistä TKT-opiskelijoistakaan ei opi ikinä koodaamaan, ja drop outtaa alkumetreillä?

Niin miten luulet että joku pertsa 47v röi ukko Kyyjärveltä pystyisi kyseisen tempun tekemään

T. koodari

Vierailija
34/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii todella paljon keskimääräistä korkeampaa älykkyysosamäärää tuo homma. Itse yritin opiskella alalle mutta ei riittäneet kyvyt, ÄO vain 110. Mieheni on koodari mutta onkin saanut Mensan testistä sen maksimin eli >135 ÄO.

Vierailija
35/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa valmistuu eri maissa vuodessa miljoonia (ellei kymmeniä miljoonia) tietotekniikan insinöörejä. Pelkästään Intiassa miljoona insinööriä vuodessa.

Näinpä. Ja Afrikan valtioista tulee lisää halpoja koodareita. Ei Suomessa kannata koodailla näillä palkkakuluilla.

Vierailija
36/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on järjestelmällinen ja omaa kyvyn hahmottaa monimutkaisia asioita ja pystyy loogiseen päättelyyn ja abstraktiin ajatteluun ja oppii nopeasti uusia asioita, niin sopii koodariksi. Sellaisia ihmisiä on aika vähän työttömänä...

Kyllä meitä työttömiä koodareita piisaa.

Vierailija
37/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska suunnilleen 50% yliopistoon korkeilla YO-arvosanoilla hyväksytyistä TKT-opiskelijoistakaan ei opi ikinä koodaamaan, ja drop outtaa alkumetreillä?

Niin miten luulet että joku pertsa 47v röi ukko Kyyjärveltä pystyisi kyseisen tempun tekemään

T. koodari

Näimpä, ja te jotka olette OIKEITA koodareita niin nämä ihme ajatuksethan vain osoittavat että porukka pitää koodarin työtä ihan helppona, kuka tahansa voisi tehdä sitä. 

Vierailija
38/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodaaminen eli ohjelmointi ei ole mitään kaupan kassan työtä. Monet koodaajat tulevat teknisestä korkeakoulusta joten sellainen M pitkästä matikasta ja hyvä looginen päättelykyky on aivan perusvaatimuksia.

Sen jälkeen käydään läpi muutama todella työläs ja vaativa koodauskurssi. Tämän jälkeen voi hakea kesätöihiin koodariksi ja siitä se oppiminen todella alkaa.

Mitä luulet, kuinka moni tämän hetken työtön selvittäisi nuo perustavanlaatuisimmat vaatimukset? Minä veikkaan että 5%.

Vierailija
39/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ne työttömät joutuis tekemään hommia ja se ei niille sovi.

Kyllä minulle hommien tekeminen sopii. Milloin voin aloittaa sinun palkkamanasi koodarina? 

Jos sä osaat mitään ja on kokemusta niin kyllä sä duunia saisit

https://duunitori.fi/tyopaikat?alue=Helsinki&haku=ohjelmointi%20ja%20oh…

Taas tuo kuvitelma, että työpaikkailmoitus tarkoittaa, että voi kävellä töihin.

Todellisuudessa koodarinpaikkoihin on paljon hakijoita niihinkin. Ihan päteviä vieläpä.

Moneen paikkaan ei edes testata osaamista heti alkuvaiheessa mitenkään, vaan karsitaan ihan paperien perusteella, myös kokeneita osaajia.

Vierailija
40/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koodaaminen eli ohjelmointi ei ole mitään kaupan kassan työtä. Monet koodaajat tulevat teknisestä korkeakoulusta joten sellainen M pitkästä matikasta ja hyvä looginen päättelykyky on aivan perusvaatimuksia.

Sen jälkeen käydään läpi muutama todella työläs ja vaativa koodauskurssi. Tämän jälkeen voi hakea kesätöihiin koodariksi ja siitä se oppiminen todella alkaa.

Mitä luulet, kuinka moni tämän hetken työtön selvittäisi nuo perustavanlaatuisimmat vaatimukset? Minä veikkaan että 5%.

Kerrotko lisää näistä todella työläistä ja vaativista koodauskursseista, jotka suoritetaan korkeakoulututkinnon jälkeen, ennen kuin päästään töihin?

Mitä itse olen työkseni koodannut niin missään firmassa ei sellaisia ole vaadittu. Mutta ovathan ajat voineet muuttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi