Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikksi työttömiä ei opeteta koodaamaan ja kehittelemäään softia ja pelejä maaailmalle joista saataisiin ehkä rahaakin tai ainakin suomea näkyville maailmalla?

Vierailija
19.09.2020 |

?

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä tilastoihmeitä tähän piti kouluttaa, hehkutettiin parisen vuotta sitten.

Mitä lie sitten tapahtunut, jos koodareista edelleen pulaa...

Vierailija
42/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule, minä juuri maanantaina työttömäksi jäänyt 60v en osaa lähettää edes työsöpimusta liittoon koneella, vaan joudun lähettämään sen postissa, koska mikään, mitä yritän liittää johonkin, ei liity. Niin että opettelepa siinä koodaamaan vielä. Ikäni ole töitä tehnyt  enkä työttömänä ennen ollut, mutta  ammattini on sellainen, ettei meitä enää juurikaan tarvita, joten omalle alalle ei  enää työllisty, mutta en minä enää jaksa alkaa opiskelemaan uutta ammattia. Varsinkaan kun olet yli 60v kun valmistut ja työkokemusta ei siltä alalta ole, niin voi olla vaikea työllistyä siihen uuteenkaan ammattiin. Varsinkin kun eläkeikä on sitten jo ihan ovella.

Tuota softia en edes tiedä mitä se on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei varmaaan ainakaan kannata tyhjän pantttina istuttaa. Elämänhalllinta pettää ja yhä enemmän työkyvytttömiä.

Minä olen ollut koko ikäni raitis. Käynyt töissä opintojen ohella. Valmistumiseni jälkeennalallani ei ollut töitä ja soitinpa sitten alan kouluun ja kysyin, että voinko opiskella alaa. Ei käy koska en lukenut pitkää matemtiikkaa.

Ryydyin kommentista niin paljon, että kävin iltalukiossa opiskelemassa pitkän matematiikan ja fysiikan vielä varmuuden vuoksi. Sen verran kuitenkin jäi tuollainen kommentti ärsyttämään, että vasta viimeisessä hädässä hakisin alan oppilaitokseen opiskelemaan.

Olen kyllä opiskellut huvikseni alan kursseja MOOCin kautta. Jos olisin työtön niin kaipa sekin olisi sitten kielletty? Koodaan myös huvikseni.

Vierailija
44/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä tilastoihmeitä tähän piti kouluttaa, hehkutettiin parisen vuotta sitten.

Mitä lie sitten tapahtunut, jos koodareista edelleen pulaa...

Ei koodareista oikeasti pulaa ole.

Vierailija
45/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti työttömät ei suurin osa ole ihan niitä penaalin terävimpiä ja koodarit taas on tosi kovilla, koska työ on vaativaa ja vaativammaksi muuttuu. Siinä kilpaillaan "koko maailmaa" vastaan työssä, ei ole ihan sama kuin tehdä sisämarkkinoilla jotain helppoa duunia.

Lyhyesti: Koodarin täytyy olla suhteellisen älykäs, suurin osa työttömistä ei ole.

Voi luoja! Ymmärrätkö, että vaikka olisit kuinka älykäs ja hyvän ammatin opiskellut, niin voi käydä niin, että kun olet50-60v  ja jäät pienellä paikkakunnalla työttömäksi, ei ole ollenkaan varmaa että vielä työllistyt. Ei ne aivot ole mihinkään kadonneet, vaikka työtön oletkin.

Vierailija
46/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä on varmasti paljon heikompilahjaisempaa sakkia, sellaista joiden henkiset kyvyt riittävät just ehkä alkoholin kittaamiseen. Puhumattakaan vanhemmasta ikäluokasta, joille tietokoneet ovat uppo-outoja ja hyvä jos just ja just osaavat verkkopankkia käyttää.

Vierailija
47/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarpeeksi päteviä opettajia tarpeeksi monta. Sitäpaitsi koodaaminen on ihan helvetin vaikeaa. Muuten Suomessa olisi niitä jo satoja tuhansia.

Vierailija
48/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodaus ei ole ihan niin yksinkertaista kuin moni kuvittelee. Monella huippupelikoodarilla on takana yliopistotason matematiikkaa ja fysiikkaa.

Vierailija
49/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarpeeksi päteviä opettajia tarpeeksi monta. Sitäpaitsi koodaaminen on ihan helvetin vaikeaa. Muuten Suomessa olisi niitä jo satoja tuhansia.

Se on kyllä sellainen homma, joka enimmäkseen opetellaan ilman mitään opettajia. Hankitaan jokin kehitysympäristö (ilmaisia on paljon saatavilla), ja ruvetaan opettelemaan. Netistä löytyy materiaaleja ja valmiita kurssejakin. Pidemmälle kun pääsee, voi lukea kirjojakin. Sitten on sivustoja, joilla keskustellaan aiheesta ja voi kysyä viisaammiltaan.

Vierailija
50/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koodaus ei ole ihan niin yksinkertaista kuin moni kuvittelee. Monella huippupelikoodarilla on takana yliopistotason matematiikkaa ja fysiikkaa.

Fysiikka ei ole suurimmassa osassa koodarin tehtäviä tarpeen ollenkaan, eikä matematiikkaakaan suuremmin tarvita - ainakaan sellaista, mitä koulussa opetetaan. (Nykyäänhän koulussa ei taida olla joukko-oppiakaan enää.) Loogista ajattelukykyä kyllä tarvitaan.

Vierailija
51/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiasta löytyy 10 miljoonaa koodaria 700€ kuukausipalkalla.

Vierailija
52/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, 58v nainen hain koodaajaksi. En kelvannut. Sitten hain laitoshuoltajaksi, en kelvannut. Hain hyllyttäjäksi, en kelvannut. Hain myyjäksi, en kelvannut. Hain vanhusten hoitajaksi, en kelvannut. Mihinköhän vielä voisin hakea? Eläkkeelle en pääse, töihin en kelpaa. Vinkkejä?

53/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen itsenäisesti opetellut html\css koodia, eli webdesignia.

Huomattavasti helpompaa kuin pelien koodailu.

Se koodailu pitää aloittaa jo teininä jos meinaa päästä johonkin duuniin.

Omia projekteja voi tietysti säätää vapaasti.

Samat ongelmat kuin lääkäriksi ja opettajiksi haluuvilla.

Vierailija
54/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ne joita koodaaminen kiinnostaa, ja jolla on lahjoja alalle, hakeutuvat opiskelemaan alaa. Kaikki eivät vaan opi.

Eipä se alaa opiskelemaan hakeutuminen eikä edes opinnoissa menestyminen sitä takaa, että työllistyy koodariksi. Ei edes se, että on työkokemusta, tarkoita, että yt-neuvottelujen jälkeen pääsisi enää toiseen firmaan töihin.

Vierailija
55/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanna_sos kirjoitti:

Työttömien tulisi tuottaa rahaa yhteiseen kassaan

nyt he vain ottavat rahaa omaaan pussiinsa

Ja työtönkö ei ole koskaan maksanut mitään uhteiseen kassaan? Missä takapajulassa sä oikein elät?

56/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, 58v nainen hain koodaajaksi. En kelvannut. Sitten hain laitoshuoltajaksi, en kelvannut. Hain hyllyttäjäksi, en kelvannut. Hain myyjäksi, en kelvannut. Hain vanhusten hoitajaksi, en kelvannut. Mihinköhän vielä voisin hakea? Eläkkeelle en pääse, töihin en kelpaa. Vinkkejä?

Itse olin taksihommissa, mutta nyt sekin on vesitetty.

Kouluttauduin merkonomiksi, katsotaan pääsiskö tällä mihinkää.

Vierailija
57/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bussinkuljettajaksi?

Vierailija
58/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fysiikka ei ole suurimmassa osassa koodarin tehtäviä tarpeen ollenkaan, eikä matematiikkaakaan suuremmin tarvita - ainakaan sellaista, mitä koulussa opetetaan. (Nykyäänhän koulussa ei taida olla joukko-oppiakaan enää.) Loogista ajattelukykyä kyllä tarvitaan.

Parhaiden pelimoottorien koodaajat on oikeita ammattilaisia ja yliopistotason koulutus monella matematiikasta ja fysiikasta. Lapsesta asti koodanneet jotain. Vaikea myös mallintaa fysiikkaa pelimoottoreihin jos ei osaa matematiikkaa ja fysiikkaa.

Vierailija
59/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä sellainen homma, joka enimmäkseen opetellaan ilman mitään opettajia. Hankitaan jokin kehitysympäristö (ilmaisia on paljon saatavilla), ja ruvetaan opettelemaan. Netistä löytyy materiaaleja ja valmiita kurssejakin. Pidemmälle kun pääsee, voi lukea kirjojakin. Sitten on sivustoja, joilla keskustellaan aiheesta ja voi kysyä viisaammiltaan.

joo mutta suurin osa ei tule itse oppimaan takulla koodaamista saati sitten tarpeeksi pätevöidy ja tule palkatuksi. joitakin asioita voi opettaa ja joitakin ei.

Vierailija
60/79 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä se näytä sunkaan koodaama "peli" vaan valmistuvan. Ei taida taidot riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä