Oletko kokeillut joskus huumeita?
Jos olet niin mitä ?
käytätkö edelleen? tai miksi olet lopettanut käytön ?
jos oli pelkkä kokeilu; mitkä fiilikset jäi käteen ?
Ja viimeisenä, miten suhtautuisit jos oma lapsesi jäisi kiinni huumausaineiden kokeilusta?
Kommentit (83)
Elämä on aika hienoa ei ole tarvinnut paeta todellisuutta pössyttelemällä eikä muutenkaan. Kyllä huumeista seuraa niin paljon surkeutta ettei ole tosikaan kun alkaa alas vajoamaan ja moni vajoaa.
Sitäpaitsi aika huolettomia ovat käyttäjät, ottavat aika isoja riskejä kun eivät koskaan satava´rmasti tiedä mitä se aine on, mutta tyhmiä mitä tyhmiä, oma on valinta.
Kaksi kertaa kokeillut pilveä. Ekan kerran 18-vuotiaana ja toisella kerralla taisin olla 20-vuotias. Tupakkaa kokeillut varmaan kans kaks kertaa. Alkoa kokeillut ekan kerran muistaakseni 16-vuotiaana.
Nyt olen 30-vuotias. Muutama siideri menee vuodessa. Päihteet ei kiinnosta.
Psykedeeleillä ei kyllä hirveästi tota todellisuutta pakoilla, toisin kuin ehkä muilla päihteillä. Muilla päihteillä voit hetkeksi unohtaa huolesi ja ongelmasi, turruttaa mielesi niiltä, mutta psykedeelit toimivat juuri päinvastoin: ne heittävät ongelmasi päin kasvojasi mitään kaunistelematta ja ne on vaan pakko kohdata.
Sen takia psykedeelit juuri ovatkin niin tajuntaa laajentavia ja henkisesti kasvattavia aineita, koska ne pakottavat kohtaamaan esim. omia huonoja puolia ja sen jälkeen ei ole oikeastaan muuta vaihtoehtoa, kuin muuttaa omia toimintatapojaan niin, ettei kyseinen asia enää ole vaivaksi. Ja sen takia psykedeelit voivat aiheuttaa niitä "huonoja trippejä" ja sekavuustiloja, sellaisen olon että on tullut hulluksi, koska saatat saada niin paljon negatiivista informaatiota omasta itsestäsi, eikä sitä olekaan valmis vastaanottamaan ja käsittelemään (moni kun ei halua nähdä omia negatiivisia puoliaan ja kieltää niiden olemassaolon, tripillä tällainen kieltäminen aiheuttaa sitä henkistä kaaosta ja sekavuutta, kun ne asiat kuitenkin olisi siinä sinun naaman edessä ja sitä vaan kieltää, että ei ei ei, en ole tuollainen -> ristiriita omassa pääkopassa, sekavuus, jopa mahdollinen psykoosi, joskin se on erittäin harvinaista). Pitäisi vaan uskaltaa rehellisesti kohdata se oma todellinen itsensä, jonka psykedeelit paljastavat. Moni ei siihen ole valmis enkä sen takia kaikille psykedeelien käyttöä suosittelisikaan.
Itse olen psykedeelien käytön myötä esimerkiksi lopettanut lihansyönnin (josta ennen nautin suunnattomasti), koska tripin aikana koin ihan hirveitä tunnontuskia siitä, että minun mielihalujeni takia toiset, tuntevat, elävät olennot joutuvat kärsimään ihan kamalan elämän ja kuolemaan. Näin, miten itsekkäästi toimin syödessäni tehotuotettua lihaa ja eihän kukaan pidä itsekkäistä ihmisistä -en siis pidä piirteestä itsessänikään. Vasta psykedeelinen kokemus sai minut näkemään tuon piirteen puhtaana itsessäni. En sen kokemuksen jälkeen vaan enää pystynyt syömään lihaa eikä todellakaan tee mieli. En koe, että minulla on siihen mitään oikeutta jos kyseessä ei ole oikeasti hengissä selviytyminen. Muutenkin arvostan elämää (jokaisen yksilön, niin ihmisen, eläimen kuin kasvinkin) ihan eri tavalla nykyisin.
Psykedeelien käytön jälkeen koen, että minusta on tullut parempi ihminen, ennenkaikkea itselleni. Olen itsevarmempi, onnellisempi, osaan nauttia elämän pienistä asioista ihan eri tavalla kuin aiemmin ja stressaan vähemmän kuin ennen. Olen huomaavaisempi ja kohteliaampi muita kohtaan, olen alkanut pitää terveydestäni huolta jne. Nykyisin rakastan itseäni vikoineni päivine ja olen lempeä itselleni. Kai minua voisi parhaiten kuvailla sanalla ituhippi :D. Ennen psykedeelien maailmaan tutustumista minua olisi parhaiten kuvaillut ehkäpä sana siideripissis. Muutos on mielestäni ollut ainoastaan hyvä.
Vaikka käytän joskus muitakin päihteitä, kuten tuossa aiemmin kerroinkin, niin en kuitenkaan koskaan käytä mitään jos olen surullinen, vihainen, stressaantunut, ahdistunut jne. En halua paeta ongelmiani päihteiden maailmaan vaan haluan käsitellä ne ihan selvinpäin. Monet pakenevat todellisuutta päihteisiin, en minä sitä kiellä ja sen takia moni jää niihin myös koukkuun ja tuhoaa elämänsä (koska pakenee eikä kohtaa sitä). Mutta minä olen valinnut, etten tee niin. Kun käytän päihteitä (muita kuin psykedeelejä), käytän niitä boostamaan jo valmiiksi kivaa iltaa, ihan kuten joku muu juo vaikkapa viinilasillisen tai kaksi tai vetää vaikka ne hauskanpitokännit baarissa kavereiden kanssa.
Täälläkin moni huumeet täysin tuomitseva luultavasti pakenee itse todellisuutta niihin perjantaikänneihin/vitutuskänneihin/rentoutuskänneihin/you name it useamman kerran kuukaudessa -onko se muka sitten jotenkin parempi asia? Tekopyhyyttä se on, sanon minä.
Ihan jokaista päihdettä voi käyttää väärin ja liikaa (esim. sitä alkoholia tai vaikka amfetamiinia). Se, että jonkun päihteen käyttäjä on idiootti eikä hallitse omaa päihteidenkäyttöään, ei tee siitä itse päihteestä automaattisesti pahaa ja kaikille muillekin sopimatonta.
Avarakatseisuutta, pyydän.
t. 24
PS. Tarkoitukseni ei ole mitenkään "ylpeillä" päihteidenkäytölläni, kerron vain avoimesti omat kokemukseni. Pahoitteluni, jos teksteistäni tulee jotenkin ylpeilevä fiilis. Se, että en häpeile päihteidenkäyttöäni, ei tarkoita että olisin siitä erityisen ylpeäkään. Se on vain asia, mitä olen tehnyt ja mitä teen.
Yritin kuitenkin myös tuoda tekstissäni ilmi sen, että olen käyttänyt myös haitallisia päihteitä ja onnekseni ymmärtänyt lopettaa tai ainakin todella reilusti vähentää niiden käyttöä. Ei kai se nyt ole mitään ylpeilyä?
t. 24
En usko kuitenkaan tuon tekstini antavan niin väärää kuvaa, että kehuisin kokeiluillani. Ehkä kannattaa lukea tekstiä ajatuksen kanssa.
Taisin olla eka vastaja .
Joo en mäkään kehuskele. se on menneissyyttä enkä sitä häpeä voin siitä ihan hyvin puhua mutta mielummin oon puhumatta. Ihmetytti vaan että useampi ei tykännyt vissiinkään sen takia kirjotuksestani koska olin tullut raskaaksi. eli varmaan ajattelivat ei helvetti taas yksi nisti joka saanut lapsen. Juu niin olin, en ole enään ja nyt useampi lapsi ja edelleen selvinpäin elelen. Joten ihan sama mulle tykkääkö vai ei. ite ainakin tykkää ;)
anteeksi väärinkirjotukset :D t.43
Olen kokeillut kaikkea, paitsi heroiinia, subutexia ja noita "pahimpia". No, lakka nyt ei olet terveimmästä päästä sekään, kokeiltu on. Kaikki nämä siis kokeiltu 10-15 vuotta sitten. Nyt jos tarjotaan, saatan tilanteesta riippuen ottaa. Tosin kannabikseen en enää koske - se on saman tien hyvää yötä. Myös ekstaasi kuuluu ei kiinnostaviin - vaikuttaa korvien välissä monta päivää jälkeen päin.
Kokaiinia otan, jos on juhlat tai jotain erityisempää. En juuri pidä alkoholista, pari lasia saatan juoda, mutta siinä se. Kokaiinista ei tule krapulaa tai muitakaan tuntemuksia, ainoastaan puhelias ja positiivinen olo.
Ihmettelen muuten näitä käsityksiä, joiden mukaan yksi kerta imaisee mukaansa ja pilaa elämän. Joo okei jos otat lsd:tä tai isket suoneen, mutta bilehuumeiden käyttäjät yleensä ottavat huumeensa nenän kautta ja määrät ovat vähäisiä. En siis mitenkään halua ylistää tai sanoa, että huumeissa on jotain positiivista, mutta esim kokaiini sopii minulle paremmin kuin alkoholi. Koskaan ei ole mitään käynyt, eikä ole seuraavana päivänä tai minään muunakaan päivänä pakottavaa tarvetta saada lisää huumeita.
Jos lapseni jäisi kiinni, saisin kohtauksen. En hyväksyisi. Lapseni eivät ole koskaan nähneet kotona minua edes pikkuhiprakassa enkä hyväksy myöskään sitä, että lasten nähden ollaan humalassa.
Hyvä 24! Sä tiedostat itse sen mikä sopii
Tiedostaminen on juuri se tärkeä asia edes valitessaan päihdettä jota kokeilee.
Mulle psykedeelit on ollut kauhistus koska pelkään mennä niin syvälle omaan itseeni (traumoja) mutta sun tapauksessa on tapahtunut oivaltamista ja sisäisen maailman kohtaaminen hyvällä tavallatai mistä sen tietää mitä siinä hetkessä on tapahtunut mutta kirjoitat erittäin hyvin mitä ns pieni valaistumiskokemus voi parhaimmillaan olla
Sulla on vahva psyyke. Kaikilla ei välttämättä menis noin joten siksi pitäydyn satunnaisessa kannabiksen käytössä
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 10:45"]
Joskus tulee mieleen, että onko maailmasta tullut huumemyönteisempi?
Vanhemmat eivät suutu lastensa huumeiden käytöstä, koska heidän mukaansa se on kokeilua. Nykyään tarjotaan koulussakin paljon huumevalistusta, joten tuskin vanhemman sanat huumeiden vaaroista kovinkaan tekevät vaikutusta suuntaan tai toiseen, jos nuori käyttää aineita. Jos olisin itse nuorena käyttänyt jotain, en olisi saanut pään taputtelua osakseni.
Näin terveydenhuollon ammattilaisena ihmettelen todella sitä, miksi ihmiset ylipäätään suhtautuvat myönteisesti huumeisiin. Ne nähdään osana hauskanpitoa, ehkäisemään tylsistymistä jne. Illalla ulos lähtiessä on hauska vauhdittaa iltaa nappaamalla pilleri suuhunsa. Myös vanhempien tulisi ymmärtää, että ne muutamat kokeilukerratkin voivat olla haitallisia. Niin nuoren kasvun kuin henkisen puolen osalta. Koskaan ei voi tietää, mitä ainetta kyseinen huume on. Mitä jos nuori menee niin sekaisin, että päätyy huonoihin käsiin. Mitä jos siihen jääkin loukkuun? Töissäni kuulen päivittäin, että "mun piti vain yhden kerran kokeilla". Ja se on surullista, kuinka se yksi kerta veikin koko elämän.
[/quote]
Eivät huumeet ole sinänsä mikään ongelma vaan lainsäädäntö. Kuuluisa porttiteoria on satua ja ihmiset ovat saaneet tarpeekseen valtion morolistis sävytteisestä propagandasta päihteettömöstä elämästä. Päihteitä on todellisuudessa kiva käyttää silloin tällöin kun haluaa paeta karua harmaata arkea.
pilveä olen poltellut nuorena parin vuoden ajan aika paljon, se vaikutti muhun niin, että olin aika sekaisin, mutta nauroin paljon. jäin siihen kyllä koukkuun, koko ajan teki mieli polttaa lisää. amfetamiinia kokeilin myös pari kertaa, olin aika sekaisin siitä, mutta en miellyttävällä tavalla. vaikutus tuntui seuraavanakin päivänä. oli vaikea päästä taas normaalitilaan. sitä en tekisi toiste, pilveä voisin joskus vielä poltella.
mulla on ollut ongelmia alkoholin kanssa myös, olen juonut liikaa. kaikissa noissa on ollut kyse halusta sekoittaa pää ja unohtaa oma huono olo.
omien lasten kohdalla toivoisin, että voisin tarjota heille sellaisen lapsuuden, että heistä kasvaisi ihmisiä, joilla on hyvä olo, eikä tarvetta hakea mielihyvää mistään päihteistä. haluaisin, että he eivät tekisi itselleen vahinkoa päihteillä, koska ymmärtäisivät niiden olevan vahingollisia. mjlla ei ole lapsia vielä.
Polttaisin kannabista silloin tällöin, vaan kun on suomessa lainsäädäntö pilven osalta mitä on, niin ei voi.. :/ Olisi kiva jos alkoholille olisi vaihtoehto, mulla kun ei kroppa kestä sitä sitten yhtään.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 18:40"]
Polttaisin kannabista silloin tällöin, vaan kun on suomessa lainsäädäntö pilven osalta mitä on, niin ei voi.. :/ Olisi kiva jos alkoholille olisi vaihtoehto, mulla kun ei kroppa kestä sitä sitten yhtään.
[/quote]
Samaa mieltä! Kerroin tässä ketjussa kokeilleeni kerran. Kärsin kroonisesta selkäkivusta, ja pössyttelyn jälkeen nukuin koko yön heräämättä kertaakaan selkäkivun vuoksi. Aamulla olo oli pirteä eikä tokkurainen kuten yleensä jos olen joutunut ottamaan särky- tai nukahtamislääkkeen yötä vasten. Alkoholista en pidä ollenkaan, tulen siitä tosi kipeäksi.
Huumeiden käyttö ei ole koskaan oikein. Eikä sitä kannata edes kokeilla! Mutta jos vahinko onkin jo tapahtunut suosittelen kokeilemaan ekstaasia ja pirä ja kannabista ja kerta kiellon päälle heroiinia! pellet! kannabiseiolehuumelaillistakaakannabis!
Kuka on pätevä määrittelemään mikä on oikein ja mikä väärin? Varsinkaan kenellekään toiselle tai kenenkään toisen puolesta?
Kuinka moni teistä huumevastaisista muuten polttaa tupakkaa tai juo kahvia? Luultavasti aika moni ja vielä joka päivä ja useamman kerran päivässä. Ja tulee vierotusoireita jos on ilman. Koetteko todella olevanne oikeutettuja mollaamaan huumeiden satunnaiskäyttäjiä? Miksi? Itse olette paljon pahempia nistejä.
Se, että joku päihde on laillinen ja joku toinen laiton, ei kerro mitään myöskään siitä kumpi on esimerkiksi terveellisempää tai haitattomampaa.
Kokeiltu on essoja, subua, suboxonea, sieniä, kannabista, erilaisia rauhoittavia, piriä, morfiinia, kipulääkkeitä..
Nykyään silloin tällöin subua nokkaan, joskus harvoin essoja. Normaali päivärytmi, kukaan ei arvaisi että "käytän". Koukussa en ole, otan jos haluan ja en ota jos en halua. 21-vuotias, ei lapsia :)
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 14:47"]
Pitänee näyttää jotain surkeiden narkkien kuvia netistä, jotta pelottelu menee perille.
[/quote]
Pelottelu ja tiedon vääristely on toki hyväksi havaittu tapa nostaa huume kysymys pöydälle.